If You Never Try, You'll Never Know. Kapitel 5.

Previously: "But dude, I have to watch you and Leah make out all the time" klagade Callum och Brandon skakade skrattandes på huvudet.
"Well kiddo, that's my privileges for being the oldest" skrattade han och Callum himlade med ögonen.
"Well boys, maybe it's time to leave. My mum will most likely kill me if she found out that I, her 17 year old daughter, spent her friday night at a bar" skrattade jag och killarna höll med. Vi lämnade sedan klubben, tillsammans, precis som det alltid varit.

Gårdagens händelser spelades upp i mitt huvud om och om igen. Att Callum och Jonathan var gay, och kära i varandra, hade kommit som en chock. Jag hade definitivt inte förväntat mig det utav Jonathan som i högstadiet dejtat nästan alla i vår årskull som var av det kvinnliga könet. Jag var glad för deras skull, överlycklig till och med, men det kom bara som lite av en chock.
"Hey, hey" mina tankar avbröts av att min bästa vän, bortsett från killarna, hoppade fram framför mig.
"Olympia you scared the shit out of me!" sa jag chockat och la handen över mitt hjärta.
"Oh sorry" skrattade hon och kramade om mig.
"So, how was the gig last night? Sorry I couldn't make it by the way" frågade hon och vi började gå nerför korridoren emot omgången.
"It was absolutely amazing, the crowd loved us! Oh, and I have to tell you what happened afterwards" svarade jag uppspelt och hon kollade på mig med ett höjt ögonbryn.
"What happened?" frågade hon nyfiket och stannade. Jag kollade runt oss för att se till att ingen skulle tjuvlyssna och lutade mig sedan närmre henne så att jag skulle kunna viska i hennes öra.
"Callum and Jonathan are dating" viskade jag och när jag drog mig ifrån henne så kollade hon på mig med ett chockat uttryck.
"No way!" sa hon och skakade på huvudet. Ett leende började formas på hennes läppar.
"That's amazing, I'm so happy for them" sa hon och började gå igen. Jag gick med henne och började berätta om Mr. Dixon.
"No, freaking, way! Emma!!" sa hon exalterat och gav mig en lång kram.
"I'm so excited for you guys, when is it? Maybe I can come see you?" sa hon och jag ryckte på axlarna.
"We don't have a definite date for the gig yet but it shouldn't be before your 18th so you should be fine coming in to the club" sa jag och hon log emot mig.
"I can't believe I turn 18 in less than a week" sa hon med ett stort leende och jag flinade emot henne.
"I can't believe you're a year older than me" sa jag retsamt och hon puttade till mig.
"Don't be a bitch" sa hon surt och jag skrattade högt.

 

"Callum! Brandon! I brought Olympia" ropade jag in i det stora huset efter att jag klivit innanför dörren. Jag var som en del utav deras familj och hade inte knackat på år.
"Upstairs" ropade Callum tillbaka.
"You go on up, I'm going to go get a glass of water" sa jag och hon nickade innan hon sprang uppför trappan. Jag gick in i köket istället och möttes utav en stor chokladkaka som höll på att dekoreras utav Leah, Brandons flickvän.
"Hi Leah" hälsade jag och hon kollade upp på mig. Hon la ner slickepotten och kramade om mig.
"Hi there Emma" sa hon och återgick till tårtan. Jag fyllde ett glas med vatten och drack upp det.
"What are you doing?" frågade jag henne och lutade mina armbågar på köksbänken.
"Just homework, I need to finish spreading the icing and then take a picture before you can have it" sa hon och jag log stort.
"God I love the fact that you go to restaurant school" sa jag och hon skrattade åt mig.
"I'm going to bring it up so you can join the others" sa hon och jag nickade innan jag gick upp till övervåningen och in i TV rummet där de alla satt samlade. Callum och Jonathan mysandes i hörnet, Brandon i soffan och Olympia låg på golvet scrollandes på hennes telefon. Brandon slötittade på något sportprogram medan Callum och Jonathan gick emellan att viska saker till varandra och att hångla.
"Hello guys" sa jag högt och alla vände sig emot mig. Jag satte mig emellan, eller ja på, Callum och Jonathan som klagade högt.
"What, no making out. You're making us feel lonely. At least wait 'til Leah comes up so I have my love" sa jag och alla kollade förvirrat på mig.
"Dude, Leah is mine" sa Brandon och jag himlade med ögonen.
"Dude, I'm talking about the amazing chocolate cake she's baking. Duh." sa jag och han lipade emot mig. Jag skrattade och lutade mig bak emot Jonathan.
"It's good that you're gay because now you're never gonna date anyone who has a reason to be jealous when I do this" sa jag, syftandes på det faktum att jag satt i hans knä.
"True" sa Callum och jag log emot honom. Jag skulle precis säga något men avbröts av att Leah kom in i rummet bärandes på hennes mästerverk. En bit var redan bortskuren, den jag gissade att hon skulle ge till sin lärare, men jag planerade att äta resten och inte lämna något till de andra. Precis som vanligt. 
Vi vet att kapitlerna är lite korta nu men vi måste få in så mycket fakta som möjligt i början och om vi gör ett långt kapitel med massa fakta så blir det rätt tråkigt. Tycker vi i alla fall. Men ni kommer snart ha fått träffa de första, viktiga, karaktärerna.
 
I alla fall, kommentera vad ni tycker!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau