Should've Taken The Chance. Kapitel 53.

Previously:
Jag följde henne också innan jag stängde ner både twitter och datorn efter att tröttheten infunnit sig. Jag hade nästan somnat när min telefon lät och jag kollade trött på den nu upplysta skärmen.

New message. Niall! <3
Good night beautiful! Miss you already.

Den kvällen somnade jag med ett stort leende på läpparna.
 
Två månader senare.

"Cut!" ropade regissören och jag lät mina axlar slappna av. Jag hade lyckats landa ett jobb som i en reklamfilm för Nike. Inget fancy men roligt var det! Simon hade erbjudit mig jobbet i Xtra factor igen men jag hade tackat nej, mest för att det inte hade känts som om det var vad jag ville göra. Visst hade jag tyckt att det var otroligt kul men det kändes som att jag hade så mycket annat att utforska, som till exempel hur det är att vara med i en reklamfilm för ett par träningsskor. Även om det så innebar att jag dansade, fastän jag inte var någon speciellt bra dansare, timmar i sträck och tills hela kroppen värkte så var det roligt på ett helt annat sätt. Det hängde definitivt inte lika mycket press över mig som det gjort med Xtra factor men sen saknade jag så mycket annat som jag haft där.
Vad jag visste så skulle Konnie inte heller komma tillbaka detta år utan det var två nya, vilka två visste jag inte men jag var definitivt spänd att få veta. Det började ju faktiskt filmas om bara någon vecka. Tänk att det var nästan ett år sedan jag träffade Niall för första gången i vänthallen i Dublin och nu så höll han på att spela in en skiva. Jag var så otroligt otroligt stolt över honom, det finns inte ord!
"Sky! Nicholas! You ready to go again?" ropade regissören till mig och han som jag gjorde reklamen tillsammans med. Jag nickade och sprang tillbaka över till "scenen" där vi dansade.

"So how's recording going?" frågade jag Niall när vi senare satt i min soffa med en pizzakartong emellan oss.
"It's going great, we're actually flying over to Sweden in a couple of weeks because some guys from Sony Music Sweden wrote a song that we're recording" svarade han och tog ett bett utav sin pizza slice.
"Wow that's awesome" sa jag och borstade av ett par pizza smulor ifrån mitt knä.
"So how's the advertisement life?" frågade han skämtsamt och log emot mig.
"It's good. It's not something that I would like to do full time but it's fun right now"
"So who did you make an advert for last?"
"Nike, we had to dance for hours and you know that I'm not a particularly good dancer" svarade jag och han skrattade högt.
"Yeah I know, I remember the dance you did at Seans new year's party" skrattade han och jag skrattade också tills jag insåg vad han sagt. Den dansen, som kunde vara den ända han syftade på, hade hänt efter kyssen. Betydde det att han mindes kyssen?
"Oh, I didn't think you'd remember because you were quite drunk" svarade jag och log ett framtvingat leende.
"What do you mean? You were the one who was drunk" skrattade han och jag kolla förvirrat på honom.
"Niall, I didn't drink anything that night" sa jag sakta och hans leende försvann.
"What?" han såg genast mycket blekare ut och jag kände hur färgen i mitt ansikte sakta försvann.
"So at midnight, you weren't drunk?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"And neither were you?" frågade jag och han skakade på huvudet.
"So the kiss" sa han och jag svalde hårt.
"Yeah" sa jag bara och han nickade.
"But you kissed me back?" sa han sedan frågandes efter ett tag och jag nickade. Jag kunde inte forma några ord så det var det enda svaret han fick ur mig.
"Do you regret it?" frågade han och jag märkte hur han plötsligt satt sig där pizzakartongen en gång var placerad, precis intill mig. Jag tog ett djupt andetag och tittade upp på honom innan jag skakade på huvudet.
"I liked it" sa jag sedan tyst och hans leende återfann sig innan han lät sina läppar än en gång nudda mina.
OJ OJ här händer det saker!! 
Kommentera vad ni tyckte nu :)
Nästa kapitel kommer på Söndag om vi minst tre kommentarer! 

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Isabelle

Jätte bra kapitel, längtar till att få reda på vad som händer! :)

Svar: Tack Isabelle, kul att höra att du gillar det :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Super! Hoppas på nästa snart! xx

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Wilma

Åh grymt! Längtar efter nästa! xx

Svar: Tack Wilma :D

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

:3

Jätte bar:D

Svar: Tack :)

xxEmbla.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau