Should've Taken The Chance. Kapitel 27.

Previously:
”Hi. Sorry I’m late” ursäktade jag mig emot flygvärdinnan och hon gav mig bara ett stressat leende och motade in oss i planet.
”What happened?” frågade Niall och jag flinade.
”My bus was late and do you know how hard it is to get a cab at this time in central London?” sa jag och slog mig ner på mitt säte. Niall hade tydligen lyckats ordna så att han och jag kunde sitta i jämte varandra och det var jag jätte glad över eftersom jag inte träffat Niall på fem veckor.
”I’ve missed you” sa jag och lutade mig in för en snabb kram innan vi var tvungna att spänna fast oss. Marbella here we come!
 
 

Tillskillnad från när vi lyft, så var sken solen starkt när planet gick ner för landning. Niall sov djupt bredvid mig och när jag puttade till honom, för att väcka honom, så letade sig en lätt snarkning ut. Jag skrattade tyst för att sedan väcka honom ordentligt. Det tog ett tag men han letade sig ur sömnen och satt snart och log sitt sneda leende emot mig.
”Nice way to wake up” skämtade han och jag flinade,
”Well you snoring woke me up and atleast it’s sunny outside” sa jag och lutade mig bakåt i sätet så att han skulle kunna se ut igenom det lilla, ovalformade, flygplansfönstret.
”I already love Marbella” sa han och log stort.

 

”Tired. Warm. My feet hurt. Stupid bus” klagade jag när vi äntligen kommit fram till huset. Bussen som skulle tagit oss ifrån flyplatsen och hit hade gått sönder och vi hade fått ta vår packning och gå den sista biten. Och jag borde nog peka ut att det var en jäkla lång bit.
”Little baby Sky, was that to tough for you?” retades Niall och jag vände mig snabbt om.
”That was atleast a two mile walk do not pretend that you are not tired” lipade jag och han skrattade högt. Zayn, Harry, Liam och Louis stod bakom Niall och flinade.
”If you excuse me I have a work to do” sa jag och började konka mina två väskor uppför trappen som ledde fram till de gigantiska dubbeldörrarna.
”Hey, they said we weren’t allowed to go in there!” sa Liam och jag log lätt, men retsamt, emot dem.
”Well you aren’t becuse you don’t know who your mentor is, I on the other hand do so I’m allowed in here” sa jag retsamt.
”Not fair Sky!” ropade Niall efter min när jag klev in igenom de stora dubbeldörrarna. Huset var större än det såg ut att vara och jag kollade mig lyckligt omkring. Eftersom detta var det sista stället jag skulle vara på så skulle jag stanna här ett tag efter att inspelningarna för Judges Houses hade slutat. Jag, Simon, Sinitta och de tre som gick vidare till live finalerna. Jag lyfte på blicken och såg hur högt det faktiskt var i taket, som ett slott tänkte jag och log.
”It’s beautiful isn’t it, that’s why I bought it” Jag vände på huvudet emot trappen som Simon nu gick nerför.
”What do you mean, I thought these houses were rented for X factor by ITV?” sa jag frågandes och gick för att möta honom i en kram.
”They were, or they are, just not this house because I loved it and bought it” sa han med näsan i mitt hår.
”Just like that?” frågade jag och drog mig ur kramen,
”Just like that” svarade han och log.
”You have to go out before me and tell the crew that I’m ready to go out there in about an hour or so” sa han och jag nickade leendes,
”Of course!” svarade jag och gick sedan ut igenom dörrarna igen. Utanför stod bara One Direction, Nialls grupp, kvar och jag gick leendes emot dem.
”An hour then you’ll know” sa jag och Louis suckade,
”An hour before we’ll know who’s our mentor?” frågade han och jag nickade som svar.
”I can’t take it” klagade Niall och jag flinade,
”You shouldn’t have been mean to me or else I might have broken the rules and told you” sa jag och han ryckte till.
”You would?” frågade han och jag skrattade högt,
”No!”

 

”Are you ready to meet your mentor?” ropade jag ut till grupperna, ifrån mitt lilla ”podeum”. Även kallat trappan.
”YES!” ropade alla och jag lämnade flinande trappan och pekade upp emot dörren. Tystnaden låg över oss i ett par minuter innan dörrarna öppnades och Simon syntes, då bröt skriken ut.

 

Jag satte mig ner på knä bredvid Niall där han satt och studerade Harry och Louis’ sandslott. Vi hade spenderat dagen på stranden och tillslut hade de två bestämt sig för att bygga ”det bästaste och störstaste sandslottet någonsin”. Så nu satt de där med sand där sand inte borde vara och byggde på.
”Pose” sa Niall och jag märkte hur han höll upp systemkameran framför mig, så jag satte ner mina händer i sanden, så att jag stod på alla fyra, och lutade på huvudet. Niall visade mig bilden och jag flinade, ey sexy!


Sådär ja, kapitel 27!

Feedback, please? :) 

/Embla, Izabella & Olivia.xx 


Kommentarer


My

Glömde komentera innan men tar igen de nu(ich..)
Men skitbra!! :)

Svar: DU är sämst! Haha, tackar :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Wilma

Grymt bra! Vill ha nästa nuuuuuu!;)
Längtar!xx

Helenaa

Jag kommenterade lite failat på förra kapitlet när jag sa att jag längtade t nästa men JÄTTEBRA KAPITEL!! De blir bara mer o mer spännande nu, hehe... Men NU längtar jag t nästa ^^ (y) xx

Felicia Siecke

HEJ JAG HETER FELICIA OCH NIALL ÄR SÅ JÄVLA SEXIG SÅ ATT JAG DÖR OCH OLIVIA TYCKER JAG ÄR CP FÖR ATT JAG FANGIRLAR ÖVER NIALLS REPLIK. men nu till saken. Ap bra ;) xx

Svar: Hahah, du är sämst! :) Tackar :'D

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Chloe

Måste säga att jag alltid imponeras av sättet du skriver!<3

Svar: Tack så jätte mycket, vi är tre stycken, men tack så himla mycket! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau