Should've Taken The Chance. Kapitel 8.

Previously:
”Here you go bestie, black coffee and a bagel.” Nora ställde ner brickan framför mig och drog, även hon, av sig sin jacka innan hon satte sig i stolen mittemot min.
”God, I can’t wait to drink that hot coffee now. It’s freezing” sa jag och tog en efterlängtad klunk utav det varma kaffet.
”Ah. That’s nice!” sa jag och lutade mig tillbaka med tallriken, som min bagel låg på, i mina händer.
”It certainly was. Winter isn’t a favourite of mine. No.” sa hon och tog själv en klunk utav sin varma choklad.
”I feel ya sister!” Vi lät våra koppar träffa varandra i en skål och drack sedan mer utav våra varma drycker. 

 

”So Simon, there’s a rumour about that you’ve hired a new person to be on the Xtra factor. Is that true?” Kvinnan som kom ifrån Sugarscape kollade nyfiket på Simon och väntade på att han skulle svara.
”I can confirm it yes, not who it is but yes you will be seeing a new face. Together with Konnie of course. That’s already decided that she’s gonna be on the show.” Svarade han och sorlet spred sig i det lilla rummet.
Simon hade tvingat med mig till en presskonferens som han skulle hålla angående nya säsongen utav X factor. Han ville att jag skulle följa med för att se hur det var, och hur jag kunde få det en dag. Jag kollade ut över alla reporters som hade kameror uppställda längst bak och ett papper fyllt av frågor i handen.
En man i fyrtioårsålder räckte upp sin hand och fick en mick utav en utav arbetarna på konferensen.
”Hello Mr. Cowell. John Angus here from ’The Sun Newpaper’. We wanted to ask you if you can tell us who the judges will be this year.” sa han och Simon nickade med ett litet, typiskt Simon, leende.
”I can. It’s gonna stay as it was. Louis Walsh, Dannii Minouge, Cheryl Cole and myself” han nickade ner emot mannen som ställt frågan och han satte sig ner.
Så här fortsatte det i ungefär en, en och en halv, timma till och jag satt och kollade på ifrån sidan utav scenen. Det var nästan överväldigande hur rätt på journalisterna var, jag menar jag visste ju att de var påträngande men vissa frågor de ställde var väldig olämpliga och de såg inte ens berörda ut. Här verkade de dock inte lika vilda som de amerikanska paparazzisar var, de var mer lugna och verkade ha insett att de inte kommer få ställa sin fråga snabbare om de blev aggressiva. 
”That’s everything we had time for today. Thank you to Mr. Cowell for taking his time and thank you for your questions” den alerta damen, som hade hand om allt, lämnade scenen efter Simon efter att ha meddelat att presskonferensen var slut.
”So, how about we go get some lunch?” frågade Simon mig och jag log lurigt.
”Let’s go to my place, I wanna try out my kitchen” sa jag och han nickade tveksamt.
”I do know how to cook, don’t give me that face” sa jag och han skrattade åt mig. Vi började sedan röra oss mot min lägenhet och jag började planera ut vad jag kunde laga till honom, detta skulle bli perfekt.

”Tadaa!” jag ställde ner den fortfarande varma tallriken med kyckling wok á la Sky framför honom och log förväntansfullt.
”Taste it” bad jag och han tog en tugga. Hans ansikte sken upp och han tuggade njutande.
”God, Sky this was really good!” berömde han och jag satte mig ner i stolen på andra sidan bordet och började äta själv. När maten var uppäten så log jag belåtet mot Simon.
”I told you I could cook” sa jag stolt och han nickade skrattandes.
”You sure make a great wok” sa han och jag log stort.
”Well, I kinda wanted to thank you for everything. I now this doesn’t make up to it bu-” han avbröt mig,
”I did it because I wanted to, you have no need to pay me back what so ever. It’s a pleasure to help you” sa han och log stort mot mig.
”Aw Simon, you’re like the dad I never got” sa jag och skrattade åt mig själv.
”Well, I have to head of to a meeting but you should know that it was the best food I’ve had in awhile” erkännde han och kramade om mig.
”Bye Simon” sa jag och han lämnade köket och lägenheten med ett litet ”Bye”.

Open up your mind and see like me, open up your plans and damn you’re free. Look into your heart and you’ll find that the sky is yours. So please don’t, please don’t, please don’t. There’s no need to complicate ’cause our time is short. This oh, this oh, this is our faith. I’m yours!” 
Jag gick runt i min lägenhet, städade och sjöng med till de olika låtarna som spelades ifrån min spotify. Just nu avslutade I’m yours med Jason Mraz.
”Wow Sky you never told me that you could sing?” jag hoppade skrämt till och vände mig om.
”Nora you scared me!!” sa jag och hon kollade roat på mig.
”Well, that’s obviously something I’m good at. Scaring you, that is” sa hon och lät nästan stolt. Hon gick fram och slängde sig i min soffa.
”How did you get in anyway?” frågade jag och ställde dammsugaren mot väggen innan jag gick och satte mig bredvid henne.
”Well, the fact that the door was unlocked helped quite alot” sa hon och blinkade retsamt mot mig. Jag bara lipade som svar och hon skrattade åt min barnslighet.
”So..?” sa hon och jag kollade förvirrat på henne.
”So… what?” frågade jag nyfiket och hon flinade.
”Why haven’t you told me that you have the voice of an angel?” frågade hon och jag fnös.
”Voice of an angel, yeah right!” sa jag och hon kollade på mig med en blick som uttryckte bitch please you know I’m right.
”But I didn’t tell you because I’ve never really told anyone I suppose” sa jag och ryckte på axlarna.
”Well you have to go for it? You’re bloody amazing!” Jag skakade snabbt på huvudet.
”Never, nuh-uh. Music is not something I wanna make a living out of doing. It’s a hobby, not my dream” förklarade jag och hon nickade.
”If you say so…” sa hon utdraget och jag suckade samtidigt som jag ryckte åt mig fjärrkontrollen till TV:n.
”I do” sa jag innan jag tryckte på TV:n och istället vände blicken emot den. Reklam, great.
”So Adam has asked about you” sa hon och log finurligt mot mig.
”So?” frågade jag nonchalant och hon ryckte till.
”So? SO? Girl he’s the guy everyone wants, he’s handsome and caring, and he’s totally going for you” sa hon uppspelt och jag ryckte på axlarna.
”He just doesn’t seem to be my type” jag fick ta emot en knuff utav Nora efter att ha sagt det men sen fick hon det finurliga leendet på sina läppar igen.
”Well, sadly for you. I’ve already told him that you’re really interested and you guys have a date on Tuesday” sa hon och duckade undan från min hand som kom flygandes emot henne.
”You did what? Nora I hate you!!” utbrast jag och började jaga henne runt i lägenheten.
”Just go and see where it leads. Please? For me? It will do you good” sa hon och jag gav upp.
”Fine, ONE date and if it’s not good –I’ll walk off” varnade jag och hon slog ihop händerna.
”Right, so it’s tomorrow” sa hon och jag funderade lite över vad hon sa.
”You said tuesday?” frågade jag och hon slog sin hand emot sin panna.
”It’s monday today, idiot” jag slog till henne men kunde inte hindra mitt leende.
”I don’t keep track of the days” försvarade jag mig med och hon lipade mot mig.
”You should start doing that then” retades hon och jag flinade mot henne.
”So, what are we gonna do today then?” frågade jag och hon suckade.
”This was only if you wanted to; but dad wanted to take some pictures of us” sa hon och jag log.
”I’d love to” hon såg inte särskilt nöjd ut med mitt svar.
”Wihoo” svarade hon utan någon entusiasm alls och jag himlade med ögonen.
”Contain your excitement, please?”

 

”That’s the last shot!” ropade Nora’s pappa och böjde ner kameran.
”You girls did great, got some amazing pictures” sa han glatt och fortsatte in i huset med kameran i högsta hugg.
”That was the worst thing ever. Never becoming a model, ever!” klagade Nora och kollade skeptiskt på som log stort.
”I loved it!” sa jag bara och hon suckade.
Hopeless” mumlade hon och jag himlade med ögonen. Tönt.


Kapitel 8. Vid Kapitel 10 så kommer vi utlysa en tävling, så håll utskik. Vad har hänt med kommentarerna förresten? Inget kapitel förrens vi får åtminstonde +5 kommentarer på detta.

/Embla, Izabella & Olivia.

 

Kommentarer


Anonym

Åh, novellen är så sjukt bra!! Skriv mer!!
Snällaaaaaaaaaa <3

Svar: Åh taack :) Både kapitel 9 & 10 är klara men Kap. 9 publiceras inte förrens +5 kommentarer utav olika ip-adresser ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

asså, jag älskar eran novell :D längtar tills nästa xx

Svar: Tack bebi!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Hanna

Älskar det :)
Meeerr! :D ♥

Svar: Taack :) +5 kommentarer så kommer nästa ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Emma

Jag älskar hur ni skriver :)

Svar: Tack så jätte mycket :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

svin bäst babeeee!
älskar dig. xx

Svar: TAAACK! älskar dig med!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

matilda johansson

riktigt bra. Du har talang :)

Svar: Tack, vi är mer än en som skriver men det betyder jätte mycket att få hära sådant :P
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau