Should've Taken The Chance. Kapitel 32.

Previously:
”I’m so sorry Nora. I know I shouldn’t have said all of those things to you but I was just so mad. Not at you but at everything and I let it out on you and I know that it wasn’t right, I’m so painfully aware of that!” sa jag och tog ett steg framåt,
”I’m really sorry for everything. Please Nora, forgive me?” bad jag och såg hur hon svalde hårt.
”Sky” sa hon tvekande och kollade mig rakt in i ögonen.
”Yes…?” svarade jag hoppandes och hon kollade snabbt bort ett ögonblick innan hon stadigt fäste hennes, nu tårfyllda, blick vid min och öppnade munnen.
”I slept with Adam.”

 

”So…” började jag och la ner besticken på min tallrik och lät min haka vila i mina händer och min blick på Niall.
”So?” frågade Niall och jag log snett.
”So yesterday I went to talk to Nora just like you said I should. And so I got there and apologized, yeah” sa jag och tog en klunk utav mitt vatten.
”And…?” frågade Niall nyfiket och jag ryckte irriterat på axlarna.
”She told me she slept with Adam” sa jag snabbt och Niall spärrade chockat upp ögonen.
”SHE DID WHAT?” närapå skrek han och människor runt om oss i restaurangen vände sig om.
”Niall, shhhh. Be quiet!” väste jag och han skakade på huvudet.
”But she can’t do that? What?” sa han, uppenbarligen smått förvirrad över situationen.
”She did Niall. They did, and francly I just… don’t care” sa jag sanningsenligt och Niall fnyste.
”Of course you care Sky, stop that”
”Stop what? I don’t care. I don’t wanna be in a relationship with Adam and I know that for sure now and honestly I’m happy that I’ve gotten to see bot of their true colours. Okay?”
Niall suckade uppgivande men nickade ändå för att visa att han förstått. Även om det fortfarande verkade gnaga i honom.

 

Nialls perspektiv.

 

Det Sky berättat för mig över lunch störde fortfarande mina tankar när bilen svängde in framför X factor huset. Jag klev ur bilen och hörde nästan genast hur ytterdörren öppnades.
”Nialler!” hörde jag Harry ropa och jag gick slunkandes emot den överdrivet glada chesire pojken.
”Hi Haz” svarade jag och Harrys leende förvann.
”What’s up?” frågade Harry och granskade mig när jag klädde av mig mina ytterkläder.
”Did anything happen with Sky?” frågade han igen och la en hand på min axel.
”No.” svarade jag och lutade mig emot väggen och släppte ut en tung suck,
”Something happened to Sky, Nora slept with Adam” sa jag sedan och kollade upp på Harry som såg ut att försöka sätta ihop 1+1.
”Her best friend slept with her boyfriend” förenklade jag för honom och hans anisktsuttryck stelnade genast,
”No way” sa han sammanbitet och jag kunde se på honom att sådant var något Harry hade svårt för.
”I know right. The worste thing is that she keeps telling herself that she doesn’t care. I don’t know, I just don’t think she deserves this. She’s nothing but nice to everyone so yeah. I don’t get it” sa jag uppgivet och kollade sedan på Harry med ett snett leende.
”Let’s go in to the others” föreslog jag och han nickade.

 

”So he cheated on her?” frågade Liam,
”Yup” svarade jag bittert och Louis suckade irriterat,
”With her best friend?” frågade han sedan och jag nickade,
”Yup”
”How can a person be that stupid? Both of them!” sa Zayn, klart irriterat.
”I don’t know and to Sky… I mean, she’s Sky” svarade jag ledsamt och begravde huvudet i min kudde.
”I just wish everything bad to leave her alone, she doesn’t deserve all that” klagade jag och släppte ut ett skakigt andetag.
”She really doesn’t” höll Liam med och stök sin hand, tröstande, över min rygg.
”I don’t know what do to guys. I feel like I need to be a big support for her now, as she has been for me, but she tells her self that she doesn’t care about it so I don’t know how to!” sa jag och tittade hjälplöst upp emot killarna.
”I just don’t know” mitt huvud träffade hårt kudden igen och jag suckade med gråten i halsen. Min lilla bästa vän. How come everything bad happens to all the good.


Sådär ja. Tyvärr så var detta kapitlet rätt kort pga. mycket stressat plugg ifrån Olivia's sida och eftersom hon sköter det mesta på bloggen så har inte heller de flesta kommentarer mottagit något svar och det är något vi alla ber om ursäkt för. Nästa kapitel kommer i alla fall på Söndag, precis som vanligt :) Bilden kommer såfort Olivia hunnit fixa den!

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


ellinor

Just perfect! Har inte kommenterat på ett tag men jag är fortfarande här, haha. Det blir bara bättre och bättre!!! Älskar't. xx

Helenaa

Asigt bra som vanligt! Har inte heller kommenterat på ett tag men här kmr de igen ;D puss! xx


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau