Should've Taken The Chance. Kapitel 10.

Previously:
”Good, I’ll see you babe” sa han och kysste min kind. Innan han drog sig tillbaka så snuddade hans läppar vid mitt öra och han viskade;
”One day soon, I’ll get my kiss and the rest of you.” Sen vände han sig om och stannade upp framför dörren.
”Tell Nora about this and I’ll make you regret it, bye babe” med det så lämnade han lägenheten och mig bakom sig.
Jag bröt ihop samma sekund som dörren gick igen. Jag gled ner i fosterställning liggandes på golvet och grät. Det här hände inte just mig!


En vecka senare; Sky’s födelsedag.

 

”Happy birthday!!” utropade Nora och ställde ner en tårta, framför mig, på bordet. Hon och Adam, min fortfarande oönskade pojkvän, hade kommit hem till mig som en överraskning. Min 17 års dag var firandet.
”Thank you both, but you didn’t have to” sa jag och la motvilligt till ’both’ i meningen.
”Anything for you babe” sa Adam, äckligt gulligt, och planterade en fjäderlätt kyss på min kind.
”Aaaw, you guys are to cute” sa Nora och jag kräktes inombords. Yeah, right, cute!
”That’s all Sky, she’s the cute one of us” sa Adam och vi skrattade alla åt hans kommentar. En utav oss genuint.
”So, now it’s not long until you’ll be starting your new job” sa Nora och jag ryckte till. Jag hade inte ens så lite som nämt jobbet för Adam.
”What job?” frågade Adam och jag kollade i panik på Nora. Vi fick INTE berätta för någon mer.
”Sky has managed to get this super cool job. We’re not allowed to tell you what it is just yet but you’ll be just as excited for her as I am” sa hon och log stort. Jag kände hur ilskan byggdes upp inom Adam, han ville inte att någon skulle ha hemligheter för honom. Speciellt inte jag.
”I’ll tell you when I’m allowed to, babe” sa jag och fejkade ett leende. Jag vet inte varför jag ens försökte se lycklig ut.
”You better” viskade han hotande i mitt öra och drog händerna över mina armar så att det såg ut som om han viskade något kärleksfullt till mig istället för den hatfulla kommentaren han faktiskt viskat till mig.
”Of course” sa jag och små fnittrade. Fejk, fejk, fejk!!

 

”Happy birthday!!” utropade Nora, för andra gången, och räckte fram ett relativt stort, välinslaget paket till mig.
”You didn’t have to” sa jag och log emot henne.
”Well I wanted to buy me best friend a gift for her bloody seventeenth so open it up” sa hon och jag skrattade åt hur extremt brittisk hon lät helt plötsligt.
”Brining the brit in you out, I see miss” sa jag i en brittisk dialekt och vi skrattade. Undertiden så pillade jag upp den stora blå, glittriga, rosetten som satt på det rosa paketet. Inuti låg det en massa tidningspapper, under det låg det lite mer tidningspapper, sen åh mer tidningspapper. I botten låg det dock ett kuvert. På kuvertet så var det skrivet, med Noras handstil, Don’t Freak Out. Nyfiken som jag är så kunde jag inte hålla mig ifrån att näst intill slita upp kuvertet och dra ut innehållet. När jag väl fått ut det så höll jag på att dö.
H-o-l-y C-r-a-p!

”Thank you, thank you, thank you!!!!” Jag slängde mig över Nora och kramade om henne, hårt och länge. I min hand höll jag nu en biljett till att se Justin Bieber. Can’t contain my excitement!!
”How did you know I liked him tho?” frågade jag fundersamt och hon flinade.
”I went through you iPod and he appeared quite alot so I took a chance” sa hon och jag log stort.
”Thank you!!”
Såklart så skulle Adam störa vårt moment och han drog biljetten ur min hand.
”Going to see that faggot? You can’t possibly like him” sa han och lät nästan äcklad.
”I will, I can and I am. Thank you very much!” svarade jag och slet tillbaka min biljett.
”Great. My girlfriend is a gaylover.” sa han och lutade sig bakåt emot ryggstödet på soffan.
”He’s not gay but still. You’re such a homophob” sa jag äcklat och vände mig emot Nora.
”You and me right?” frågade jag och hon nickade snabbt.
”Just you and me babe!” bekräftade hon och kramade om mig.
”I love you” viskade jag in i hennes axel och jag kunde känna hur hon log åt min plötsliga kommentar.
”I love you too” viskade hon tillbaka och jag kramade om henne hårt.

 

”Bye” Nora sa hejdå och stängde dörren efter mig. Jag själv vände mig om och gick in till vardagsrummet igen där Adam fortfarande satt i soffan. Han reste sig plötsligt och gick fram emot mig så att han stod precis framför mig. Kort som jag är, så var jag tvungen att vinkla huvudet obehagligt mycket uppåt för att se hans ansikte. Men att lyfta på huvudet var något jag ångrade för direkt när jag gjort det så kände jag hur det sved till i kinden.
Han hade slagit mig. Adam hade just slagit mig!!


Sådär ja. Heads up! Det kommer att vara liiite rörigt nu ett tag framöver så det är viktigt att ni kommenterar om ni inte hänger med, okej?

I alla fall, vi har en överraskning till er om vi kan få +8 kommentarer på detta kapitel.
Tro mig, ni vill veta överraskningen! ;)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Ellinor

bra del, nästa tack, vill veta hur det blir med Sky och Adam :D

Svar: tack :) haha
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Greta

Jag tycker inte att ni ska skriva om att bli slagen i hemmet/i ett förhållande utan att ha gått igenom det. Tänk ni vet inget om det och sen skriver ni om det, det kan enkelt bli jobbigt för folk som har gått igenom det.

Jag har inte det men jag vet att folk kan finna det jobbigt.

Svar: Okej Greta. Vi är beredda på att få sådan här kritik om det som vi valt ska hända i novellen. Vi har förberett ett inlägg som vi kan publicera om vi får mer sådana här kommentarer annars är du välkommen att maila oss på [email protected] för att få svar på det du skrev. :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

SÅ JÄÄÄÄVLA BRAAAAA. ÅÅÅÅÅÅH!!!!!! xx
o den jävla Greta...om du ser detta... vad är ditt problem? de får väll skriva om vad de vill, de r deras jävla novell? o vad i helvete vet du om att de inte hänt de? så jävla onödig.

MEN GIRL, DE VA SKIT BRA! :D kapitlet alltså..xxx

Svar: Jag gillar att du skickar kommentaren två gånger babe ;). Men TAAAAAACK!Det är lugnt Puff ;)

Tack :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

ni får inte sluta så :P jag vill ha nästa ^^ hatar adam.... USCH! haha längtar iaf t nästa, puss xx

Svar: HAHA! +8 kommentarer sen kommer det ;)Det gör vi nog alla, hatar Adam alltså men vänta du bara ;)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Emely

Palla att folk klagar på att ni inte får skriva om våld för att ni nt har gått igenom det, asså komigen...

Men skitbra har typ streckläst alla kapitlerna idag :) Så mer !:D

Svar: Haha, precis vad vi kände. Men vi vart beredda på att någon skulle reagera ;)
Tack så himla himla mycket, det betyder jätte mycket att få sån fin respons!!

xxEmbla.
eionovels.blogg.se

My

Grymt bra tjejjor! :D
Äsch strunta i den dåliga kritiken, vad vet hon...? Ajja iaf. Super bra! :D
OLIVIA E DU NÖJD NU?! xx

Svar: Tackar Bob!Hahah, det är okej och det vet du ;)
VÄLDIGT!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Majmona

Så himla bäst! Jag började läsa den! Så himla bra :) Skriv mer älskar dennn <333333

Svar: Tack :) Det betyder jätte mycket Majmona, det kommer :D
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Cissi

Awesome, och orkar inte att andra klagar på att ni skriver om våld? Seriöst, varför skriver då massa små åriga tjejer fanfic där det är jäkla sex kapitel?

Svar: Tack! Jag vet, vi känner lite så också men på ett sätt så får man nästan räkna med sådant eftersom vissa folk tänker på sitt egna lilla vis ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

kom igeeeeen jag vill ha nästaaa :P KOMMENTERA VÄNNER! xxx

Svar: Hahah! Ta det lugnt Cookie!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau