Tear us apart. Kapitel 4.


1st Date, 2nd Date and Football!



Jag njöt av att känna de varma strålarna som träffade min hud, att duscha var något av det bästa jag visste bara det faktum att det var helt tyst runt om en och att jag kunde slappna av till fullo. Som vanligt varade inte den tysta biten länge innan jag började sjunga min ’duschlåt’, Greatest love of all med Whitney Houston. Jag sjöng klart låten medans jag tvättade min kropp och mitt hår, sen klev jag ur duschen och virade en handduk hårt om min kropp. Jag klev ut ifrån mitt badrum och in i mitt rum och vidare till min WIC. Jag drog på mig mina vita underkläder med spets från Victorias Secret innan jag istället virade in mitt hår i handduken och försökte välja en perfekt outfit för min och Zayns dejt ikväll.

 

 

Efter timmar av klädprovningar hittade jag en perfekt klänning, en enkel vit klänning med lite silvriga detaljer på. Till det skulle jag ha mina älskade silver glittriga Jeffrey Campbells, uppsatt hår och ett par fina örhängen.

 

 

Jag tog på mig allt och sminkade mig lite lätt innan jag för första gången sedan på morgonen faktiskt tittat på klockan, 18.57 stod klockan på vilket betydde att Zayn skulle vara här vilken minut som helst. Just som jag tänkte det ringde det på dörren och jag gick lite småskrattande ner till nedervåningen. Jag kramade mina föräldrar hejdå innan jag gick mot dörren för att hälsa på Zayn. Han gav mig en kram och en kyss på kinden innan vi ställde oss i hissen och åkte ner till entrén där en bil tydligen väntade på oss. Zayn höll sin arm om min midja hela hissresan och tog inte bort den förrens han skulle öppna dörren på den svarta bilen som väntade på oss utanför huset. Han stängde dörren och hoppade in på andra sidan innan han bad chauffören att börja åka, vi åkte ut ur stan och in i ett mysigt litet samhälle och jag log mot Zayn. Bilen stannade utanför en liten restaurant som såg hur mysig ut som helst, Zayn öppnade dörren och la armen om min midja innan han drog in mig i restauranten och vi blev ledda till vårat bord.

 

 

 

Vi spenderade dejten med att prata och äta den otroligt goda maten restauranten serverade. Jag fick veta mer om Zayn och om hans familj hemma i Bradford och jag berättade för honom om mitt liv i Sverige och om min släkt som bodde där. Medans vi väntade på att efterrätten skulle komma in la han sin hand på min och kollade mig djupt in i mina ögon så att jag drunknade i hans.

 

 

 

-You have very beautiful eyes, Weller. Sa han efter en stund, utan att bryta ögonkontakten om inte för att blinka.
-You do, Malik. Svarade jag och han skrattade sitt underbara skratt. Efterrätten kom in och jag stoppade in skeden i munnen och njöt av hur den underbara chokladtårtan bara smälte i min mun.

 

 

 

-Okay, this cake was amazing! All the food were, thank you so much for introducing me to this place! Utrbrast jag när sista tuggan av den delikata chokladtårtan var påväg ner mot min magsäck.
-I would love to introduce you to a bunch of more places.
-I’d like that. Jag bet mig i läppen medans jag studerade varenda liten detalj av Zayns ansikte, han var så sjukt vacker!
-Let’s get out of here! Sa han medans han vinkade till sig servitrisen och betalade notan innan han tog tag i min hand och drog med mig ut till bilen som fortfarande stod utanför och väntade på oss, wow kul jobb! Jag småskrattade åt min tanke och kände hur bilen började åka. Vi stannade vid en park inte så långt hemifrån och vi satte oss på gräset och pratade i timmar. Vi satt där tills det började ljusna och jag kollade på klockan, fyra på morgonen?

 

 

-Zayn, it’s four in the morning! Sa jag och han kollade chockat på mig.
-You serious? Frågade han och jag nickade. Vi sprang hela vägen hem och jag var snabbare än Zayn så jag ställde mig vid porten och väntade in honom.
-My parents. Sa jag oroligt och han ryckte på axlarna.
-You can sleep at my apartment and then you say we just got so caught up in talking to eachother  that you fell asleep on my couch or something. Svarde han och blinkade och jag himlade med ögonen.
-Fine! Sa jag men kunde inte hjälpa att brista ut i ett stort leende när Zayn såg stolt på mig.

 

 

-So, either i’ll take the couch or we both share bed! Sa han medans han låste sin lägenhetsdörr efter oss.
-I have a feeling that you won’t let me sleep on the couch and I’m not going to kick you out of your own bed so I guess we’ll share! Sa jag och han visade mig vägen till sitt sovrum. Hans lägenhet var uppenbarligen mindre än min men den var inte liten precis.
-You want a shirt or something to sleep in? Frågade Zayn när vi kom upp till hans rum.
-Yes please! Sa jag med tillgjord röst, han skrattade åt mig och kastade en tröja på mig som jag tog med mig in på toan där jag bytte om och tvättade av mitt smink så gott jag kunde med bara vatten. När jag kom tillbaka in i rummet låg Zayn på mage med huvudet ner i kudden och snarkade ljudligt, jag kröp ner i jämte honom och kände hur han la en arm om mig. Så han sov inte!

 

 

-Good night Zayn! Sa jag och fick ett trött Good night tillbaka.

 

 

Jag vaknade av solen som lös mig i ögonen och jag grävde ner huvudet ännu mera i kudden och somnade om. Jag vaknade en stund senare av att någon stirrade på mig och jag satte mig trött upp i sängen och möttes av fyra killars förvånade och smått förvirrade blickar.

 

 

-Ehm, hello? sa jag efter en stund.
-What are you doing here Heart and in Zayns bed with Zayn? Frågade Louis och blinkade.
-Herregud, don’t event think that tought! Utbrast jag.
-Yeah Lou, don’t! hörde jag Zayn småskratta och jag vände mig om och log mot honom.
-Whatever you say. Svarade Louis innan han backade ut ifrån rummet.

 

 

-Hey! Viskade Zayn med sin sexiga morgonröst.
-Hey there! Viskade jag tillbaka och skrattade lite lågt.
-Slept well? Frågade han och jag nickade.
-Yes but I should probably get back home. Sa jag lite ledsamt, egentligen ville jag aldrig kliva ur sängen utan bara ligga här i all evighet i Zayns armar. Betydde det att jag var kär, i Zayn efter att ha känt honom i mindre än en vecka? Jag skakade av mig tankarna och klev upp ur sängen. Jag tog med mig min klänning in på toan och bytte om, jag satte upp håret i en slarvig bulle och gick ut till köket där alla killar inklusive Zayn satt och åt.

 

 

-I’m leaving now! Sa jag och Zayn reste sig upp och gav mig en kram.
-I’ll call you. Viskade han innan han släppte taget om mig och lät mig krama dom andra killarna innan jag gick ut igenom dörren och fram till min. Jag låste upp dörren och öppnade den långsamt. Det var otroligt tyst i lägenheten och å hallbyrån låg det en lapp, jag suckade och öppnade den.

 

 

”Vi åkte till Manchester för att hälsa på din farmor, ring oss om det är något pengar finns på ditt kort. Älska dej /Mamma & Pappa!x”

 

 

Jag knöglade ihop lappen och slängde den i hörnet ibland alla skor. Älskar dej, jovisst sluta lämna mig ensam hela tiden då. Egentligen hade jag inget emot att vara ensam hemma men att dom bara stack utan att säga något och bara lämnade en lapp där det stod vart dom åkt och att jag hade pengar på mitt kort. Det stod aldrig hur länge de skulle vara borta heller. Jag suckade och gick upp till mitt rum, jag drog av mig klänningen och fortsatte in i mitt badrum. Jag gick in i duschen och lät vattnet skölja min kropp, jag började sjunga på More than this. När jag klev ur duschen virade jag en handduk om kroppen och klev ut till mitt rum där någon låg på min säng. Jag hoppade till och skrek lite innan jag insåg att det bara var Zayn som låg där.

 

 

-Zayn, what the hell! You could have got me killed! Skrek jag och slog honom löst på bröstet när han ställde sig framför mig. Han gav mig en snabb kram och fortsatte ut ur rummet.
-Get dressed, babe! Ropade han och jag gick till min WIC och drog på mig ett svart linne, underkläder och min one piece. Jag gick ner till vardagsrummet där jag såg Zayn sitta i soffan och hålla på med sin mobil. Han tog snabbt ner den och log snett mot mig, jag satte mig bredvid honom och gav honom en ordentlig kram innan han drog sig ur den och log fånigt.

 

 

-What? Frågade jag honom men han fortsatte bara flina.
-You sing really well you know! Utbrast han och jag slängde ner huvudet i mina händer.
-You heard that?!? That’s so embarassing especially considering it was your song! Han bara skrattade åt mig och jag gav honom en mördarblick innan jag reste mig upp ur soffan.

 

 

-Hungry? Frågade jag och han var snabbt uppe på fötter och drog med mig mot köket.
-I’ll take that as a yes! Småskrattade jag och ställde mig framför kylskåpet medans Zayn kollade vad vi hade i skafferiet.
-I can make pasta with my special chicken sauce. Sa jag och han nickade mot mig och drog ut pasta paketet.
-Thank you! Sa jag och böjade plocka fram allt vi kunde tänkas behöva.

 

 

-This was really good! Tell me something you’re not good at! Utbrast han när han skrapat upp det sista av maten från kastrullerna.
-Well there’s alot of things like… började jag men avbröts snabbt.
-I mean you can sing, dance, play football and cook. Though I’ve only seen and heard you do two of those things. Sa han och blinkade mot mig och jag sneglade mot klockan som stod på halv ett.
-Well, I have a football game at three o’clock. You can come? But you will probably need to hide! La jag till och skrattade åt hans roade uttryck.
-Many fans? Frågade han och jag nickade.
-Well I’d love to come and I’m sure the other boys will aswell, let’s go tell them! Sa han och jag log.

 

 

Vi knackade på Harry och Louis dörr eller bankade rättare sagt. Efter någon minut öppnade en irriterad Harry dörren men han sken upp i ett leende när han såg oss. Vi gick in i lägenheten och hittade alla killarna vid teven och spelade fifa. Dani och El satt bredvid och skrattade åt deras minst sagt barnsliga beteende om att alla andra fuskade och sådant.

 

 

-You against me Niall? Frågade jag Niall som precis vunnit sin match mot Harry.
-Sure, Zayn go help her out! Sa han och jag skrattade.
-Oh bring it! Sa jag och han startade spelet.

 

 

-CHEATER! Skrek Niall till mig efter att jag vunnit tredje gången i rad.
-JUST ’CAUSE I GOT SKILLZ! Skrek jag tillbaka och flinade. Jag kollade på klockan som fanns i hörnet på teven och flög up ur soffan.

 

 

-Shit, it’s two o’clock! I have to go! Ropade jag i ren panik eftersom jag inte packat eller något. Jag sprang hem till mig och hörde hur Zayn förklarade vad som hände, mer hörde jag inte utan jag bara letade reda på allt och slängde ner det i bagen. När jag var klar sprang jag tillbaka in dit där alla kollade förvirrat mot mig.
-Three o’clock if you wanted to watch! Hoodies and disguises! Bye! Ropade jag och sprang ner till min bil och körde så snabbt jag tilläts till fotbollsplanen.

 

 

-Ms. Heart Weller. It’s a quarter to three you should’ve been here fifteen minutes ago! Jag skulle just be om ursäkt innan han viftade med handen.
-Just go change! Sa han och jag gjorde som jag blivit tillsagd. När jag kom ut igen skulle matchen precis börja och jag såg hur sju personer med hoodies stod vid sidan av läktaren, jag såg också en muskulös man stå en bit ifrån och kolla på dom. Det måste vara Paul deras ’livvakt’ tänkte jag och log.

 

 

Jag skulle få börja matchen på bänken men fick snabbt byta och sprang in på planen efter en order av Mr.Morrison som löd ”spring slut på dom!”. Jag hade alltid varit en duktig löpare och brukade använda det till att springa runt tills det andra laget blev tröttare och svagare så vi kunde använda det som fördel. Jag sprang in till mitten och ställde mig bredvid Mo som tittade på andra lagets anfallare som såg ut att försöka komma på ett sätt att dribbla förbi oss. Min kille passade bollen till en annan lagkamrat och jag började löpa efter honom. Det tog inte långt tid innan jag fick tag i bollen och på så sätt fick jag det andra laget att börja löpa efter mig. Jag sprang till deras sida av planen och gjorde ett snyggt mål rätt upp i krysset!

 

 

-Nice goal Heart keep it up! Skrek Mr. Morrison till mig och jag log, detta var verkligen livet. Känslan av frihet när man sprang efter bollen medans sommarens lätta vindar blåste en i ansiktet, att ha adrenalinet och kämparglöden pumpandes i varenda ådra i din kropp. Jag fokuserade på spelet igen och såg att Mo hade bollen, jag sprang fram till en öppen yta där jag kunde ta emot den perfekta passen Mo la åt mig. Jag vände mig om och sköt in ännu ett mål. Jag mötte Mo i en kram och vi skrattade högt.

 

 

När domaren en kvart senare blåste av ledde vi med 5-1 efter ett självmål av Joey. Jag hade gjort tre mål, Mo ett och Luke ett. Vi satte oss på bänken och kollade upp mot Mr. Morrison som kollade runt på oss.
-You need to rest a bit? Frågade han mig och jag skakade snabbt på huvudet.
-That’s what I thought! Flinade han och jag skrattade tyst. Jag och Luke fick spela anfallare i början och Mo satt på bänken. Vi nickade mot varandra innan spelet började och Luke snabbt snodde bollen och passade till mig som gjorde ännu ett mål och så höll det på tills slutsignalen ljöd och vi vann med 12-1. Jag, Mo och Luke var dom enda målskyttarna som vanligt och jag hade gjort nio mål, Mo ett och Luke två. Jag, Mo och Luke hade växlat hela sista halvleken men det hände att jag spelade back en snabbis med så jag var rätt trött just nu.

 

 

Jag började gå mot Zayn när allt folk gått hemåt, han och resten av gänget applåderade åt mig. Jag himlade med ögonen och stannade framför dom. Jag lät min bag falla till marken innan jag la mig ner bredvid den och bara skrek.

 

 

-ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH! So tired! Skrek jag och la mig i fosterställning på marken. Jag höll på att somna när någon drog upp mig.
-You’re not seriously gonna sleep here are you? Frågade Zayn mig roat.
-No… mumlade jag fram och lutade mig mot hans axel. Han sa till Paul att han körde hem mig innan han gick mot min bil.
-Car keys? Frågade han och sträckte fram handen men jag skakade på huvudet och drog fram nycklarna ur min väska och höll dom i ett fast grepp.
-No it’s okay I’ll drive. Sa jag och började gå mot förarsätet men kom inte långt innan han drog mig till baksätet och la mig ner innan han stängde dörren.
-I’ll drive you’ll sleep. Sa han och jag kände hur han tog nycklarna ur min hand och startade bilen.

 

 

Jag vaknade av att jag rörde på mig, jag öppnade ögonen halvt och upptäckte till min stora förvåning att Zayn bar mig.
-Put me down, I’m to heavy! Klagade jag och han skrattade.
-You’re not heavy! Sa han och la mig ner i min säng.
-Now go back to sleep. Sa han och vände sig mot dörren. Jag reste mig upp busigt och sprang in till toan och låste dörren.
-Heart, what are you doing? Frågade han och jag skrattade.
-I have to take a quick shower.

 

 

Sagt och gjort, jag duschade lite snabbt satte på mig pyjamas och somnade i Zayns famn efter att jag övertalat honom att stanna hos mig över natten.

 

 

Jag öppnade mina ögon långsamt och kollade mig runt i rummet, jag tittade på platsen bredvid mig i sängen och kliade mig i huvudet. Jag kunde svära på att Zayn sovit här inatt. Precis som jag tänkt den tanken hörde jag ett dunkande från köket och en rad svordomar från Zayn. Jag valde att låtsas sova i fall han hade fixat frukost till mig och ville överraska mig. Man vet ju aldrig. Rätt hade jag eftersom han efter ett tag kom upp till rummet ”väckte mig” och drog med mig ner till köket där han dukat vackert och gjort allt ifrån ägg till pannkakor.

 

 

 

-Oh my god Zayn! Sa jag och höll handen för munnen.
-You like it? Frågade han och log stort.
-Love it! Svarade jag och log lika stort tillbaka.
-So, I was wondering if you would like to go out with me again tonight? Frågade Zayn och jag log. Idag var det Fredag och sista dagen innan sista helgen innan skolan slutade.
-Of course I want to Zayn, you have to show me all those new places! Sa jag och han skrattade.
-I would love that! Sa han och kollade djupt in i mina ögon. Vi satt så en stund innan jag skulle börja göra mig i ordning.

 

 

Jag sminkade mig lite lätt och drog på mig ett par svarta nylon strumpbyxor, ett par svarta shorts, ett vitt linne, en ljusblå skjorta och mina USA converse. Jag studerade mig i spegeln och skrattade lite åt kontrasten till mina två dejt kläder. Andra dejten med Zayn idag, andra dejten dan efter den första. Jag skrattade lite och hörde hur någon knackade på dörren jag öppnade och såg Zayn stå utanför. Jag log mot honom, låste dörren och gick ner till bilen som även denna gång väntade på oss. Jag kollade på Zayn och log, jag skulle faktiskt på dejt med en av världens snyggaste killar. Våran andra dejt faktiskt…


Jag vet att det tagit mig förevigt att få upp detta kapitlet. Men först slutade mitt internet fungera och då blev jag så sur att jag bara stängde av datorn utan att spara kapitlet, smart som jag är. Så jag var tvungen att börja om och ja! Det blev lixom två dejter i en... HAHAH! Men det blir bättre när dom andra skriver och det händer lite, jag menar dom har inte ens kyssts ^.^

/Puss Bella!

Skrivet av Bella. Feedback, please! Kommentera, sprid -tipsa vänner familj främlingar på stan, twittra, facebooka, ALLT UPPSKATTAS!!

/Embla, Izabella & Olivia



Kommentarer


Helena

vill ha meeeer :P

Svar: Läs dom andra kapitlerna då -.-'xx
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau