Tear us apart. Kapitel 17.


Get to know Charlie!

    
Previously:
Jag låg och kollade på Heart som låg och sov i min famn. Hon hade somnat för ett tag sedan men jag kunde inte somna så jag hade tillbringat tiden till att kolla på henne, studera varje rörelse hon gjorde. Hon var så vacker min flickvän. Jag kan inte förstå vilken tur jag haft som fått henne. Jag började sjunga tyst på More Than This och log, nu kände jag igen känslan. Heart var mitt allt, min stora kärlek och förhoppningsvis - min framtid!

 

Efter den lyckade grillkvällen sov alla över i min och Harrys lägenhet. Jag och El i mitt rum, Dani och Liam i gästrummet, Harry och Niall på soffan och Mo och Charlie i Harrys rum. Vi hade suttit ute vid elden tills solen började kika fram och vi alla tyckte det var dags att gå och lägga oss. Kvällen/natten hade varit full utav skratt speciellt när vi försökt lära oss svenska, det var svårare än det verkar!
Jag kollade på Eleanor som låg och sov bredvid mig i sängen, jag suckade eftersom imorgon skulle hon behöva åka tillbaka till skolan. Hon hade tydligen fått jätte mycket plugg och sen var det någon intressant föreläsning som hölls. Jag hatade att vara ifrån henne men det var väl det bästa för henne att få sin utbildning. Jag satte ner fötterna på golvet och masade mig in i badrummet, jag klädde av mig och hoppade in i duschen i ett försök att vakna till. Jag tror dock att det hade motsatta  effekten eftersom jag höll på att få en hjärtinfark när jag kände ett par armar slingras om min midja.
-Morning babe! Viskade El i mitt öra och jag vände mig om med ett skrämt uttryck.
-Did I scare you? Skrattade hon och jag flinade mot henne.
-No, not at all! Svarade jag sarkastisk och hon skrattade högt innan hon kysste mig passionerat.

 

-Do you know what time it is? Frågade jag Eleanor som skakade på huvudet.
-Let me check! Svarade hon och gick fram till sin telefon som låg på nattygsbordet.
-Half past eleven. Upplyste hon och jag suckade.
-Too early to be up considering when we went to bed! Sa jag och hon nickade instämmande.
-Way to early!
-Anyways, let’s have some fun and wake the other ones up! Sa jag och log busigt.
-Let’s do this! Sa hon och log minst lika busigt.

 

Vi hade fått ett gäng sura miner och elaka kommentarer men nu satt vi alla samlade vid frukost bordet och pratade. Vi pratade om allt mellan himmel och jord men just nu verkade förlovningen vara samtalsämnet i centrum.
-So you’re not planning any engagements or starting of family anytime soon? Frågade Charlie och det tog ett tag för mig att förstå att frågan var riktad till mig.
-Ehm, no not really. I mean I think we’re happy as we are right now but you never know! Sa jag och blinkade mot El som kastade en vindruva mot mig.
-HEY! Babe, that hurt! Sa jag och fejkade att jag torkade bort en tår.
-Eh, get Harry to comfort you! Sa hon och flinade mot mig. Jag däremot bara ryckte på axlarna och gick och satte mig i Harrys knä.
-Hello there. Sa han och skrattade åt mig.
-Hi! Log jag och kramade om honom hårt.
-Well then…. Sa han och jag gick tillbaka till min plats –skrattandes.
-You’re weird Lou! Retades El och jag ryckte på axlarna.
-You love me anyways! Kontrade jag och hon log mot mig.
-Yeah,  I do! Svarade hon och slängde en slängkyss till mig.
-Can someone remind me of why my girlfriend is on the other side of the table! Utbrast jag och alla började skratta. Eleanor reste dock på sig och kom och gav mig en kyss innan hon satte sig på sin plats igen.
-Better? Frågade hon.
-Much better. Svarade jag och log mot henne. Vi pratade en stund till innan min nyfikenhet tog över och jag ville veta mer om Charlie och mer om hennes liv i Australien.

-So tell us about yourself? Bad Louis. Jag svalde ner maten jag hade i munnen och tog en klunk kaffe innan jag svarade.
-Well my name is Charlie Minouge as you may know, I’m 17 years of age. What more do you wanna know? Louis såg ut att fundera medans Liam snabbt svarade på min fråga.
-What are some of your hobbys? Log han.
-Well dancing, obviously! On my spare time I teach a dance class with kids and I’m also working as a model for a surf magazine. Svarade jag och Mo skrattade högt.
-She’s like forgetting the most important thing! Utbrast hon och jag började pilla på min kaffekopp.
-What? Nu var det Harry som pratade.
-Her job! Svarade Mo och alla vände sig mot mig.
-I’m kind of a professional surfer. Erkännde jag och alla kollade impat på mig.
-Hrhrm! Harklade sig Mo och jag suckade.
-I might be Australias most successful surfer under 18, ever. Sa jag tyst och alla kollade på mig med ett chockat uttryck.
-Oh, then you’re good! Sa Niall och lutade sig bakåt i stolen.
-Wow! Louis följde Nialls exempel och lutade sig också tillbaka.
-Can we please talk about something else, like my pets! Sa jag i hopp om att dom inte skulle fokusera så mycket på min ”karriär”, det var ju ändå dom som var världens just nu kändaste pojkband!
-Okay, so how many pets do you have? Sa Liam som förstått min hint.
-About…15. Svarade jag och tog en klunk av mitt kaffe.
-15?! What kind of pets? Frågade Harry klart intresserad.
-Well I have 5 horses, 3 dogs, 5 cats and two turtles. Talade jag om och Liam lös upp.
-I have turtles too! Sa han och vi high fiveade varandra.
-What are all your animals called? Frågade Danielle och lutade sig över bordet mot mig.
-The horses are called, Boy, Leo, Dixie, Sunshine and Reya. The dogs are called, Wolf, Junior and Tuffs and the cats are called Lixey, Catia, Milo, Janey and Viva. Then we have Lucifer and Jolly. Svarade jag men tillade snabbt.
-I do have three younger siblings! Alla skrattade och nickade.
-About that, you haven’t told us anything about your family yet. Hintade Eleanor och jag nickade.
-Well I live on a ranch with my mum and my dad. I have three younger siblings, as I said, Callum, Maeva and Lyah. Callum is 3, Maeva is 5 and Lyah is 11. Then I have an older brother called Casey and he’s 26. But then there’s…! Jag klarade inte av att avsluta meningen utan kollade på Mo som snabbt var framme med armarna om mig. Jag försökte desperat att hålla tårarna inne men gav tillslut upp och lät dom rinna.
-I’m sorry! Ursäktade jag mig och sprang in på toaletten där jag tittade mig i spegeln. Jag drog handen längst mitt ansikte och började gråta ännu mer. Varför såg jag ut som henne, varför skulle jag varje dag bli påmind om smärtan i hennes ögon bara genom att titta in i mina egna! Varför?
Jag samlade mig och torkade tårarna innan jag klev in ut ifrån badrummet och fortsatte in i köket igen. Allas blickar landade på mig när jag gick och satte mig vid bordet igen. Jag harklade mig och började berätta.

 

-It started of as a normal day, just like any other day. Me and Taylor were going down to the ocean in the morning, to surf. Just like we always did. The waves looked great which made us super excited about getting out there. We hurried down and in to the water, we made our way out to all the waves and started surfing. Then Taylor noticed some bigger waves further out and too the side, that was a place where everyone said the sharks were. Neither one of us had seen a shark there during our 15 year long life so we made our way there and got up on those waves. The waves were amazing and made us all tired so we decided too float on our boards for awhile and just get some rest and more energy before we went back home. I remember Taylor saying a weird joke or just made me laugh ’cause I closed my eyes by laughter but they shot open when I heard a loud scream. All I could see was blood, blood and more blood. I looked over at Taylor and saw that she was laying with half her body in the water and half on the board, she had been bitten by a shark on the entire right side of her body. I remember that I some how got us both out of the water and on to the beach. I remember calling the ambulance while I checked her pulse. She was alive and she looked up at me smiling a little and then I remember the words that left her mouth. The last words that ever left her mouth.
”I love you, now I’m going to find some peace!” I remember crying more intense now and I almost forgot about the lady on the phone. I knew from the moment she said I love you that she was gonna die right there. I told the lady that she was gone, dead and that I could do nothing else about it. My tears were streaming down my face as I looked down at her, her blonde hair covered the most of her face but you could see the smile she had on her lips. It made me smile a bit, knowing that she had peace but then I remembered i’d never see her again, EVER! I still have dreams about it, flashbacks, and I didn’t surf for about six months after that but then I started doing it for her!


Jag tog ett djupt andetag och sa sedan dem hemskaste 6 orden jag någonsin behövt säga i mitt liv.
-I saw my twin sister die! Alla kollade chockat på mig, inklusive Mo. Hon hade aldrig hört vad som hänt med min syster, bara att hon hade dött. Hon visste inte heller att vi var tvillingar eller hur nära vi stod varandra. Det var bara Heart som visste!
-Oh my god, Charlie! Sa Danielle efter ett tag och gav mig en stor kram. Den hjälpte faktiskt, den fick mig att känna mig trygg och älskad på något sätt.
-I’m so sorry! Eleanor tog över kramen och jag fick samma känsla här. I detta gänget visste jag att jag skulle trivas, inte bara för att det bestod av majoriteten av mina idoler utan för att det bara bestod av älskande människor. Människor som faktiskt bryr sig! Jag började tänka på Taylor igen, hur identiska vi var. Folk kunde aldrig skilja oss åt när vi var yngre, något vi utnyttjade till fullo när det var något den ena av oss inte ville göra så gjorde den andra det istället. När vi blev äldre blev det dock enklare att skilja på oss eftersom vi hade två helt olika stilar. Jag skrattade lite åt det men tystnade snabbt.
-It’s not okay! Viskade jag och Liam kollade sårat på mig.
-What did you say? Frågade Harry oroligt.
-IT’S NOT OKAY, THIS WASN’T SUPPOSE TO HAPPEN TO ME, TO HER! Skrek jag och välte omkull kaffekoppen innan jag sjönk ner på stolen igen. Liam drog in mig i en tröstande kram och lät mig gråta klart.
-Shh. Tröstade Liam och strök mig över ryggen. Jag ställde mig hastigt upp.
-I’m sorry. Sa jag bara och sprang sedan ut igenom dörren. Jag hade ingen aning om vart jag skulle men jag bara gick. Jag skämdes, inte för att jag hade berättat utan för att jag visat mig svag och gråtit inför dom. Jag visste att jag inte borde tänka så men jag blev rädd av att vara så sårbar.

 

Jag drog ett streck till i sanden med pinnen jag hittat. Jag hade gått i ytteligare, kanske, en halvtimme innan jag hamnade här. På en strand. Den kändes övergiven, det var inget folk här och man kunde inte höra trafiken innifrån centrala London längre. Jag hade inte den blekaste om vart jag var eller hur jag skulle ta mig tillbaka, inte hade jag telefonen på mig heller, men jag blev inte orolig. Kanske om jag lägger mig här så får jag träffa min syster igen.
-This is stupid! Verkligheten kom ikapp mig och jag gick mot hållet jag trodde jag kommit ifrån. Jag gick en stund utan att känna igen mig ett dugg. Toppen, nu var jag verkligen vilse. Helt plötsligt kände jag hur någon drar tag i min arm och jag skrek till som av reflex.
-Shh, it’s okay. Hans tjocka irländska dialekt avslöjade honom och jag slängde mig i hans famn.
-I’m sorry. Viskade jag och han bar upp mig i sin famn och började gå.
-I’m so, so sorry! Upprepar jag förtvivlat och han kollar ner på mig med ett snett leende.
-As long as your fine I couldn’t care less! Svarade han och jag borrade in huvudet i hans halsgrop och somnade in.


 Jag vet att vi sa att vi skulle ta det lite lugnt med "dramat" nu och det ska vi. Vi tänkte bara att det var dags att ni får grepp om dom största karaktärerna nu. Därför fick ni veta lite fakta här om Charlie.

xxOlivia.


Kommentera! Feedback! Puss!

 

/Embla, Izabella& Olivia.


 

 
 

Kommentarer


My

Bra!

Svar: :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Jag hann ju inte skriva klart.... Bra Baby Banana! Fortsätt nu! Haha de e okey med drama, oh nejj jah har inte lärt mejj från min novell... :Dxx

Svar: Haha! puss
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Mandiish<3

Heeej! Jag har skaffat mig en egen Justin Drew Bieber novell.. Men har tyvärr inga läsare :( Det skulle betyda JÄTTE mycket om du gav mig ett länkbyte<3 Jag gör såklart detsamma.. :) Lämna en kommentar om du vill<3 kram<3

Svar: Vi hör av oss till dig senare :)
xxEIOxx
eionovels.blogg.se

Helena

Älskar deeen, även om de e mkt drama för jag älskar ju drama.. HEHE kraam xx

Svar: Du är ju lite dramatisk av dig ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ada

Jätte bra! älskar eran novell!

Svar: Sjukt stort mega tack!! det betyder så himla mycket!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Lina

Skitbra! Läst eran novell ett tag men inte kommenterart, sorry! men hur många kapitel tror ni att det blir?

Svar: Omen gud -det är lugnt!! ehm... vi har faktiskt ingen aning.. inte kommit så långt i planeringen än ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Karmen & Klara!

Så begåvade är ni! Jätte bra skrivet, älskar storyn med!!




Svar: Åh! Taaack!! Det betyder så sjukt mycket!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ella

Jätte bra del!! Jätte bra novell!! Jätte fina tjejer!!

Svar: Tack, tack & du är väl den fina tjejen här med dina fina ord ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nora Sidén

iiih, scary!! älskar det, har hajskräck med så jag blev helt *hiih* hhaaha ;)<3

Svar: Haha, du är inte den första ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalie Björk

Olivia; du är jäääävligt begåvad! As bra!!

Ni alla är begåvade också men Olivia ska ha beröm för att hon lyckas hålla uppe bloggen mer eller mindre själv nu under ett tag... Vi saknar er Embla och Bella dock!! :)<3<3

Svar: Shit asså! Tack, jag tror inte nu förstår hur mycket det betyder för mig när ni skriver såhär!!
STOR-JÄVLA-FET-KRAM TILL DIG FÖR DINA FINA ORD!!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Katia

HAJAR!! -Skräck-

HAA! jätte bra!<3

Svar: HAHA! Du är inte den första -hade en vän som smsade mig om detta när hon kommenterat ;)
Jätte tack!!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda

Jätte bra!<3

Svar: Jätte tack!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

SJUKT BRA! vi längtar till nästa kapitel; vill ha meer!! <3

Svar: STORT TACK!! Som jag sa till Annie; "är inte säker på när nästa del kommer för jag är fast i svackan och saknar verkligen mina tjejer här nu ;)."
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Annie

så gryymt bra längtar tills nästa del! Kraaam! :)

Svar: åh taack! är inte säker på när nästa del kommer för jag är fast i svackan och saknar verkligen mina tjejer här nu ;).
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Maja

Jätte bra! Asså är så sjukt avis på Heart.. men Mo är nog min favorit ändå :)x

Svar: Tack! Haha, alla här som är avundsjuka på Heart räck upp en hand; *le räcker upp handen* ;) HAHA! Mo är exakt som Bella är i verkligheten ~FUNFACT~
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Maja

Ge-mig-din-fantasi! Jag skulle aldrig kommit på det med haj-grejen! Hur kom du på det egentligen?

Imponerad av era skills! Sjukt bra novell..! <3

Svar: HAHA! Jag har inte jätte mycket fantasi utan tar väl mer mina ideer från filmer, låtar, böcker och livet. Som haj-grejen här då; jag fick iden när jag såg filmen Soul Surfer men jag vred om den lite så den passade in såhär.. TADA ;)
Taaack :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Frida

Gaah, måste läsa mer hela tiden.

Svar: haha, tack så jätte mycket! Kapitel 18 kommer upp när somhelst nu :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau