Tear us apart. Kapitel 15.


Going official!

 

Previously:
-Well nonno, they are! Sa hon och sprang ut ifrån köket. Jag reste mig skrattandes upp och hjälpte dom två vuxna med att plocka undan maten från bordet och innan jag visste ordet av var Heart nere igen och vi hade fullt upp med att hälsa på hennes släktingar. Man kunde verkligen se att detta var familjen Heart vuxit upp i eftersom att alla hade den där barnsliga sidan hos sig, en sådan sida Heart hade och en sådan sida som man får en att älska personen. Hittills hade ingen känt igen mig i alla fall och det känder bra att kunna komma in till min flickväns familj såhär och dom fick lära känna mig som Zain. Inte Zayn Malik utan rediga killen Zain, killen jag var när jag var med Heart. Mina tankar avbröts av ett gällt skrik och jag vände mig automatiskt mot hållet där det kom ifrån. Där stod Sandra och höll i hennes dotter som stod och skrek. Hon pekade på mig och man kunde se att hon skakade.
-YOU’RE ZAYN MALIK!

Jag gick fram till den lilla tjejen och satte mig på huk framför henne.
-I am. Svarade jag och log innan jag kollade upp på Sandra.
-Does she speak English? Frågade jag och Sandra nickade.
-We thought her since they live in England. Sa hon och nickade bort mot Heart och Nina.
-What’s your name sweetie? Frågade jag den lilla tjejen och hon log stort mot mig.
-Alicia and I’m five years old! Svarade hon stolt och höll upp fem fingrar.
-Wow! Sa jag och hon skrattade.
-I love you! Sa hon och slängde armarna runt min hals och jag fick kämpa med att hålla balansen. Jag gav upp och satte mig på knä innan jag kramade henne tillbaka.
-Do you know what? Sa jag och hon skakade på huvudet, utan att avbryta kramen.
-I love you too! Viskade jag i hennes öra och hon hoppade ut ur min famn och skrek.
-You do? Frågade hon lyckligt och jag nickade. Hon hoppade in i min famn igen och jag reste mig upp, bärandes på henne. Sandra kollade på oss och skrattade.
-She won’t let you go for the rest of the night you are aware of that right? Sa hon och jag ryckte på axlarna.
-I don’t mind. Sa jag och kollade på Alicia.
-What are you doing here? Frågade hon och pillade med mina halsband.
-I’m here with Heart. Sa jag och hon ryckte till.
-Why? frågade hon och kollade nyfiket på mig.
-Because Heart is my girlfriend but you can’t tell anyone else that’s not in the family because it’s a secret to the world. Sa jag och satte pekfingret över munnen. Hon gjorde likadant och pekade sedan på Heart.
-She’s beautiful! Sa hon och jag kollade på min flickvän.
-Yeah she really is. Svarade jag och Alicia kollade på mig.
-She’s my cousin and I love her. Do you love her? Frågade hon och jag kollade mot henne istället.
-I do, I really really do! svarade jag och skrattade sedan lite tyst för mig själv. Jag hade verkligen det här samtalet med en femåring, en smart femåring dock.
-Are you here alone? Frågade Alicia.
-Yes, the others are back home. Svarade jag och tänkte på vad killarna gjorde just nu.
-Kom! Sa Alicia och drog mig i handen och gick mot Heart. Jag antar att det betydde att jag skulle följa med så det var vad jag gjorde.
-Heart! Ropade hon och släppte min hand så att hon kunde hoppa upp i Hearts famn.
-Alicia! Ropade Heart tillbaka och tog emot sin lilla kusin. Dom pratade med varandra på svenska en stund och jag försökte desperat förstå men gav upp rätt snabbt.
-English? Sa jag frågandes och Heart kollade på mig som att hon märkt mig innan.
-Hi babe! Sa hon och gav mig en snabb kyss.
-Blech! Sa Alicia och sprang iväg mot alla andra kusinerna som satt i vardagsrummet och lekte och såg på tv.
-I love you baby. Hon log mot mig och la armarna om min nacke.
-I love you baby! Svarade hon innan hon kysste mig.

 

-Oh Zayn, you don’t have to help go upstairs and join Heart in bed instead. Insisterade Nina och jag skakade leendes på huvudet.
-I’m not leaving you to clean this mess up by yourself. Sa jag och hon log tacksamt mot mig. Heart och hennes morföräldrar hade somnat precis när alla åkt hem och jag hade promt insisterat till att hjälpa Nina med städningen.
-You’re such a gentlemen, Hearts very lucky. Sa hennes mamma och jag log.
-Thank you it means alot! Sa jag och började plockadet godispapper och papptallrikar i en stor svart sopsäck.
-So, when are you going to see your parents? Frågade Nina och lutade sig mot sopborsten.
-As soon as we are home and I’m off work hopefully we get to go to Bradford. Svarade jag och hon log gillande.
-Well next time you speak to your mum say hello from me will you! Jag nickade och fortsatte samla skräp medans hon sopade rent golvet. En halvtimma senare stod jag och knöt ihop den sista soppåsen, när jag var klar sa jag god natt till Nina och smög upp på rummet. Heart låg kvar i sängen, precis så som jag bäddat ner henne, och sov fridfullt. Jag bytte byxor till ett par pyjamas byxor och tog av mig tröjan innan jag kröp ner bredvid henne.
-I love you. Viskade jag och kysste henne innan jag la mig tillrätta med armen i ett beskyddande grepp om Heart midja.

 

-Babe, wake up! We’re gonna go watch a football game so you have to get up! Jag öppnade sakta ögonen och möttes av en fullt påklädd och fullt redo, Heart. Jag satte mig långsamt upp i sängen och lutade mig mot sänggaveln.
-What time is it, baby? Hon drog upp sin telefon ifrån fickan och visade mig. Den digitala klockan visade 12:02 och jag suckade.
-Tired? Frågade hon och jag nickade.
-I’ll wake you up. Sa hon lekfullt och satte sig gränsle över mig. Hon kysste mig länge och tvinnade in sina fingrar i mitt ostyriga morgonruffs. Hon avslutade kyssen och fortsatte med att plantera kyssar nerför min hals samtidigt som hon tryckte sig ner hårdare mot mig. Ett lätt stön lämnade mina läppar och hon klev genast av mig och hoppade ur sängen.
-Babe? Sa jag frågande och aningen upprörd över hennes lilla trick.
-See, now you’re wide awak. Go on and get dressed we’re leaving in fifteen minutes! Sa hon och lämnade rummet. Jag reste mig upp och bytte om till ett par svarta jeans och en enkel vid t-shirt. Jag fixade till mitt hår lite med innan jag lämnade rummet och mötte Heart nere i hallen. Jag hade min skinnjacka i ena handen och mina solbrillor i andra, något som gjorde konsten med att sätta på sig skor nästan omöjlig. Heart skrattade åt mig och jag flinade mot henne samtidigt som jag rätade på mig från min ”sätta-på-sig-skorna” position.
-Cute. Sa hon bara och kysste mig, när hon vände sig om för att gå ut igenom dörren slog jag till henne på rumpan.
-Cute. Sa jag retsamt när hon förvånat vände sig om. Hon lipade mot mig och gick sedan ut mot bilen. Jag gick mot passagerarsätet, eller där passagerar sätet sitter i engelska bilar då, och Heart kollade roat på mig.
-We have right-hand traffic in Sweden, remember? Jag gick småskrattandes runt till andra sidan utav bilen och satte mig, Heart hoppade in strax efter mig och vände sig mot mig istället för att börja köra.
-Thought you might need this. Sa hon och räckte fram en hoodie till mig.
-Thanks babe. Sa jag tacksamt och kysste henne innan hon körde mot matchen.

 

Vi körde in på en relativt öde liten väg och en stor fotbollsplan och en parkeringsplats syntes framför oss. Jag tittade fascinerat på Heart när hon körde, hon måste ha märkt mig eftersom när hon hade parkerat vände hon sig mot mig med ett leende.
-Why are you staring at me mister? Frågade hon och jag log tillbaka mot henne.
-Well two reasons. One; You’re absolutely beautiful and two; I find it cool that you’re able to drive both in Sweden and England without any problems. Svarade jag och hon kollade ner i knät innan hon kollade upp på mig med en skyldig blick.
-Want me too be honest with you? Frågade hon och jag nickade.
-Leagally, I’m not allowed too drive here since I’m not eighteen but you’re over eighteen so if you would have taken this sort of class this would be legal. But now, it isn’t! Erkännde hon.
-Well talk about being naughty Ms.Weller. Log jag och hon skrattade.
-Put on that hoodie now we’re missing the game! Befallde hon och jag satte skrattandes på mig hoodien.

 

Matchen var slut och Heart kollade lyckligt mot en grupp personer som stod och pratade på planen. Jag antog att det var Hearts vänner men pågrund av mig måste vi vänta tills det blivit mindre folk  innan vi kunde lämna platsen halvt under läktaren där vi stått under hela matchen och nästan gömt oss. Jag skrattade åt hur roligt jag egentligen betedde mig och kollade mot Heart. Chris, livvakten som var med, var och köpte någonting han kunde äta. Han hade bott på hotell inne i City och haft vad han kallar semester. Med bara en av oss var det relativt lugnt, om man inte var på bushumör eller bara hette Louis Tomlinson. Jag petade till Heart i ryggen och pekade på Chris som kom mot oss, nu kunde hon få gå ut till sina vänner. Eller ja vi eftersom hon vägrat gå utan mig. Heart sprang fram till dom och hoppade upp på en av killarnas ryggar, han skrek till av skräck men skrek sedan av lycka när han såg att det var Heart. Alla, utom en tjej, kramade glatt om Heart i en stor gruppkram och när den var slut gick Heart fram till tjejen som inte varit med i kramen. Dom stod tysta och bara kollade på varandra innan tjejen gråtandes slängde sig i Hearts famn, Heart tog emot henne och satte sig på marken medans dom kramade om varandra. Det måste vara tjejen Heart pratade om hela flygresan hit, Nora. Jag gick mot Heart, med Chris hack i häl, och rättade till luvan lite. En utav tjejerna vände sig om mot mig och stirrade med öppen mun.
-You, him, are, ZAYN? Det sista skrek hon ut och Heart vände sig om och kollade medlidsamt på mig. Hon hoppade upp ifrån marken och sprang fram till oss. Mig och tjejen som nu bokstavligen klängde på mig.
-Pamela, get off him! Sa Heart i en bestämd ton och tjejen, som tydligen hette Pamela, ställde sig istället med bara armen om mig.
-Varför? Han är inte din! Sa hon och jag kollade förvirrat på Heart och hoppades att hon skulle förklara, eller åtminstonde hinta, vad hon sa.
-He is in fact. Sa hon och Pamela fnös.
-Are you dating that whore? Frågade hon och pekade på Heart som bara himlade med ögonen.
-No I’m not dating that whore. I’m dating that lovely, wonderful and beautiful girl! Svarade jag och pekade mot Heart. Pamelas grepp om mig lossnade och jag ställde mig vid bakom Heart med min haka på hennes axel och armarna om henne. Jag kände hur någon knackade på min axel och jag vände mig om och såg tjejen Heart kramats rejält med innan.
-Hi Zayn! I’m Nora, Hearts… började hon men jag avbröt henne och la armen om henne.
-Yeah I know, Heart wouldn’t stop talking about you during the flight. Well except for when she spoke about Arsenal of course. Sa jag och kollade retsamt mot Heart som bara lipade mot mig.
-I hate you Zayn. Sa hon och nu var det min tur att lipa.
-I love you too baby! Sa jag och Nora skrattade åt oss.
-Finally she found someone equally childish as her! Sa hon och jag fnös.
-You met Louis? Sa jag på skoj och vi tre skrattade.

 

-HAH! Look at twitter Zayn, Pamela tweeted something really funny. Sa Heart när vi senare på kvällen låg i hennes säng. Vi hade spenderat dagen med att bara sitta i en park. Jag, Heart, Nora och Chris såklart. Jag gick in på twitter och såg den tweet, ibland mina mentions, som Pamela tweetat och taggat mig i.

 


PamelaMalik @ZMalikWannaHaveThis
I have a picture here that will show you @zaynmalik today, in Sweden - Jönköping, with a girl that isn’t his girlfriend but a girl he hooked up with. This girl is my friend and has confirmed it all too me!


 

Hon hade sedan länkat en bild på mig när jag stog med armen om Nora, det bästa med hela fotot var att Heart stod framför oss och den verkade vara tagen precis när jag sa att jag älskade henne. Jag bestämde mig för att reda ut allting en gång för alla.

-Baby, are you okay with going official? Frågade jag Heart som nickade.
-It’s better too, I can take it knowing you’ll be here through it all. Svarade hon och jag log mot henne innan jag började tweeta.

 


zaynmalik1D @zaynmalik
To start this off, YES I am together with my girlfriend again and I love her very much. We sorted everything out.


zaynmalik1D @zaynmalik
But what that girl Pamela tweeted couldn’t be more wrong. I confirm it’s me on the picture but I barely know that girl. I just met her today


zaynmalik1D @zaynmalik
That girl I’m having my arm around is my girlfriends bestfriend and you see that girl in front of us that I'm talking too in the picture


zaynmalik1D @zaynmalik
That’s @HeartWeller who actually is no one less than my girlfriend. Who I love very much and who I hope you will respect and accept! 


zaynmalik1D @zaynmalik
So now that we sorted all that out I wanna tell you all that I love you very much.x


 

Jag log när jag såg hur mention efter mention började rulla in om att Heart var vacker och att jag förtjänade all lycka. Sedan kom hatet, just nu var det inte mycket men det fanns. Jag slängde medlidsamma blickar mot Heart som satt med huvudet nere i telefonen. Jag kollade ner på min egen skärm och fick se en tweet som bokstavligen fick mig att skratta högt!

 


Lola! @LolaLuvs1D
Hey Zayn. Why are you together with that fat cow instead of me? I’m at least a little fit!


 

Jag skrev in ett svar medans höga skratt lämnade mina läppar. Heart tittade roat på mig innan hon dök ner i telefonens värld igen.

 


zaynmalik1D @zaynmalik
Hey. I just wanted to tell you that you should really go see an eye doctor because if you think she’s fat, you have bad eye sight. Bye.


 

 

Jag klickade på tweet och la sedan ner telefonen i fickan igen. Heart gjorde samma sak efter några minuter. Jag drog in henne i en kram och drog in ett djupt andetag utav hennes doft.
-I love you baby. Sa jag och hon kollade leendes upp på mig.
-I love you baby. Svarade hon och jag lutade mig ner för att kyssa henne. Kyssen blev hetare och hetare och tillslut låg vi i sängen, i bara underkläder och kysstes. Jag log mot hennes läppar och hon gjorde detsamma, det här händer verkligen!


Kapitel 15 :)! Kan berätta att jag höll på att slänga datorn i väggen så många gånger pågrund av att jag hade total hjärnsläpp och inga ideer! Förlåt för att ni fått vänta men här har ni det, ett kapitel enbart från Zayns perspektiv med.

/Olivia.


KOMMENTERA! Vi älskar er!

/Embla, Izabella & Olivia.


 


Kommentarer


Vilma

Åh älskar eran novell, merameramera!

Svar: Åh tack så jätte mycket :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Frida

Gillagillagilla, ser fram emot nästa kapitel!

Svar: tacktacktack, !x
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Åh så gulligt med den lilla tjejen. Jättebra. Pözz! :Dxx

Svar: Tack :)x
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Micaela Caldegren

Jättebra! :D

Svar: Tack :Dx
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nadja.

okej så när kommer nästa kapitel? vi har väntat jätte länge?

Svar: Nästa kapitel kommer så snart som möjligt. Jag har börjat skriva på det men jag kommer ingen vart. Sen får jag inte tag i E & B heller så det går inte få hjälp av dom. Det är också ungefär 10 timmars tidsskillnad emellan oss. Men jag kämpar, :)Ledsen för att ni behövt vänta!!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda

älska, älska, älska!!!

Såg Nadjas kommentar där uppe, stressa inte! vi vet att du är själv och skriver! Du måste väl planera med tjejerna med om novellen? jag kan vänta hur länge som helst.<3

Svar: tack, tack, tack!
Åh det gör inget! Jag vet att det tar långt tid men precis som du skrev, jag måste planera med dom, Tidskillnaden + att dom inte svarar på mail, gör det inte enklare.

Åh fina du! Det betyder mycket!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nora Sidén

Skit bra! Känns spännande att jag började komma in i novellen nu. :)<3

Svar: Tack! Jadå, vänta bara ;)xx
xxBella
eionovels.blogg.se

Malou

Jättebra. Skulle egentligen skrivit en kommentar för flera årsen på det här kapitlet, men jag har glömt, hah. Vill bara säga att ajg älskar eran novell. Längtar tills nästa kapitel.


Det är förresten jag som heter @1DMalou på twitter ;) xx

Svar: Å tack! Haha! Det betyder jätte mycket. Anledningen till att jag är inne på bloggen i skrivande stund är för att publicera kapitel 16 :)!
Kejjkejj!

xxOlivia
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau