Should've Taken The Chance. Kapitel 51.

Previously:
’’No, nothing else’’ Jag var plötsligt väldigt intresserad utav det som visades på tv:n, fast Niall verkade inte fatta något. Han kom nog inte ihåg det där vid tolvslaget.
’’So, what are we up for today?’’ frågade jag, för att lämna tankarna på gårdagens händelser. 
’’A lazy bestfriend movie day?’’ föreslog Niall genast.
’’A lazy bestfriend movie day it is!’’ Svarade jag och vi båda reste oss för att gå och kolla efter vilken film vi skulle börja med.

 

Två veckor senare och kyssen fanns fortfarande fast etsad i bakre delen utav mitt huvud. Jag satt hemma i min lägenhet och bara grubblade, något jag gjort mycket på senaste tiden. Nyårskvällen var alltid centret utav mina tankar, drinkarna, Nialls vänner, musiken och såklart kyssen. Jag kunde inte lista ut ifall jag njöt utav kyssen för att han var en bra kyssare eller just för att det var Niall jag kysste. Det faktum att Niall inte heller mindes något gjorde ju inte det hela bättre.

"Sky!" hörde jag Nialls röst ropa och jag la ifrån mig boken som jag läst innan jag fastnat i mina tankar.
"Yes?" ropade jag tillbaka och hans tunga steg hördes när han sprang upp för trappan. Sekunden senare så satt han bredvid mig på min säng med ett leende på läpparna.
"What are you reading?" frågade han och jag vände på boken så att framsidan syntes.
"Harry Potter and the Sorcerers stone" svarade jag och kollade upp på honom.
"So what's up?" frågade jag honom.
"Millie just called and asked if we wanted to go to her house. Sean will be there along with some of my other friends" berättade han och jag var snabbt uppe på fötterna.
"Let's go then" sa jag och han skrattade åt mig.
"Someone's excited" retades han men stod snabbt vid min sida.

"Niall! Sky!" Millie hälsade på oss båda med en kram och släppte sedan in oss i värmen i hennes hus.
"How are you?" frågade hon och jag log snett.
"Good but sad, I'm going back home tomorrow" svarade jag och Millie såg genast mindre glad ut.
"Aw, no. That sucks!" sa hon och Niall fnös bakom mig.
"Tell me about it!" sa han och jag skrattade.
"You'll be in London next week" sa jag och följde efter Millie in till vardagsrummet där ett gäng killar satt.
"Boys!" ropade Niall och började dela ut kramar, jag presenterade mig till alla jag inte träffat förut och satte mig sedan ner i tvåsits soffan, bredvid Millie.
"So guys" sa Millie och fick allas uppmärksamhet.
"Pick a movie" sa hon sedan och alla killarna rusade fram till lådan där Millies familjs gigantiska filmsamling fanns.

Snakes On A Plane hade valts utav killarna och vi satt nu alla under varsin filt och åt popcorn och kollade spänt på filmen. Jag som aldrig faktiskt sett en orm i verkligheten var nog räddast utav alla när de slingrade sig runt i planet.
"Are you scared Sky?" frågade Darragh. Jag fnös och sänkte filten ifrån ansiktet.
"I grew up, in the middle of Manhattan. Snakes have never been a part of my life so yes, they scare me" sa jag och lipade emot honom.
"Aw, Sky come here I'll hold you" retades Niall och log emot mig.
"Oh shut up" skrattade jag och kastade en kudde på honom. Vi fortsatte sedan kolla på filmen men jag kände hur Nialls blick vart kvar på mig, jag visste inte varför men det kändes bra. Att ha hans blick på mig fick mig att känna mig säker och genast så vart filmen inte alls lika läskig längre.

"I'll help you pack" var det första Niall sa när vi klev innanför dörren hemma hos honom. Klockan var redan elva på kvällen och mitt plan hem lyfte vid nio på morgonen.
"Thank you" sa jag och vi gick upp till rummet som under denna vistelse varit mitt. Jag la ut resväskan på min säng och började plocka ut mina kläder ur garderoben, Niall började plocka ut mina grejer ifrån byrån men vände sig snart om mot mig.
"Ehm, I think that you should probably take that drawer" sa han och pekade flinandes på mitten lådan. Jag skrattade högt när jag insåg att det var lådan jag lagt mina underkläder i.
"Sorry Niall" log jag och bytte plats med honom. Snart så slängdes kläderna hej vilt över våra huvud och ner i resväskan och jag insåg precis att jag skulle behöva lämna allt detta imorgon. Jag skulle behöva lämna Niall.
Här har ni kapitel 51, men seriöst nu en sak till; ni måste kommentera mer! Det blir verkligen inge kul att skriva utan respons.
Tack till Isabelle som kommenterade, du är en ängel. <3
 
/Embla, Izabella & Olivia.

Kommentarer


Isabelle

Aww tack, super bra kapitel!<3

Svar: Tack själv :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

jätte bra (:

Svar: Tack :)
xxBella.
eionovels.blogg.se

Bella

Har inte hunnit kika in på bloggen dom här veckorna, det är så mycket läxor! Så här kommer en kommentar, toppen kapitel ;)!!!

Svar: Haha, det är lugnt Bella. Tack :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Sofia

Jättebra kapitel!!

Svar: Hej Sofia! Tack så jätte mycket men du behöver inte kommentera två gånger, vi ser ditt ip nummer. ;)

xxBella.
eionovels.blogg.se

Tildis :) <3

Åhhh, vad bra! <3
Kraaam xx

Svar: Tack tack! :) Kapitel 52 ligger uppe nu, förlåt för att det dröjt! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Mickaela

Spännande :D

Svar: Tack Mickaela! Nästa kapitel ligger uppe nu, förlåt för att det dröjt :/
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Moa

Superbra! Läser oftast via mobilappen och vad jag vet så går det inte att kommentera där (eller?). Ska försöka titta in via datorn och slänga en kommentar lite då och då :) Som sagt, super bra! Mer mer mer!

Svar: Jag tror att det går att kommentera igenom bloggappen nu, inte helt hundra dock men tack för att du läser i alla fall Moa. Förlåt för att kapitlet dröjt! <3
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

:3

Hoppas det kommer mer snart

Svar: Det ligger uppe nu! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Magda!!!

Vill bara säga att denna novell är jättebra och att jag längtar till nästa kapitel jätte mycket!!

Kramizzar!!

Svar: Åh tack Magda! Förlåt för att det dröjt så mycket men det ligger ute nu! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Tack!!!!!!!!

Svar: Kapitel 52 ligger uppe nu!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau