Should've Taken The Chance. Kapitel 50.

Previously:
"Happy new year Sky" viskade han och pressade sina läppar emot mina. Kyssen var inte som något jag någonsin upplevt förut och på något konstigt sätt, så var det allt jag någonsin önskat. Jag kysste honom tillbaka precis lika passionerat utan några tankar alls på vad som skulle hända efter och vi faktiskt insett vad som händer.
Men för nu, så var allting perfekt!

Morgonen därpå så vaknade jag upp utav solens strålar som tryckte sig igenom gardinen som inte var helt fördragen. Jag reste mig hastigt upp i sängen och tittade mig yrvaket runt. Lite för hastigt kanske, insåg jag senare. Mitt huvud gjorde genast ganska ont, även ifall jag inte druckit så mycket igår.
Juste, igår. Nyårsafton. Minnena spelades upp i mitt huvud. Sean och Millie som dansade skrattandes på dansgolvet hela natten. Hela soffan som varit full med människor, bordet framför som varit överfullt med burkar och flaskor och den härliga stämningen som hållit i sig under hela tiden. Och så var det ju den där andra grejen. Kyssen med Niall. Mindes han den? Han var ju inte direkt nykter, tillskillnad ifrån mig som inte fått i mig alls lika mycket som honom. 
När jag slöt ögonen för några sekunder så kunde jag se honom luta sig fram emot mig, viska i mitt öra och sedan våra ihop pressade läppar. Det där perfekta ögonblicket.
Ett par minuter senare så hade Niall försvunnit så jag hade stått kvar med Sean och Millie och vi hade pratat ett tag innan kylan stuckit så mycket att vi också fortsatt in.
Jag hade senare funnit Niall som varit och hämtat mer dricka och räckt mig en burk, samtidigt som han druckit ur sin egen.
Hela kvällen hade faktiskt varit hur bra som helst, och jag hade någon timme senare kramade Sean och Millie och drog med mig Niall hem till honom.
Just nu skrek mitt huvud efter kaffe, så det var precis vad jag skulle. Köpa kaffe. Men först, duscha.

"Here’s your cappuchino’’
"Thank you’’ Svarade jag tacksamt och tog emot muggen med ett leende, innan jag vände mig om och började gå emot utgången. 
Utanför dörren slog den kalla kylan emot mig och jag huttrade till och tog en klunk utav kaffet och tog mig sedan emot Nialls hus. 
När jag skulle öppna upp dörren så insåg jag hur kall min hand var, eftersom jag skakade lite halvt, trots att det varma kaffet värmt upp mina händer en aning.
Jag hann inte mer än tränga av mig skorna, innan jag hörde några snabba steg i hallen.
"Hello there!’’ Hörde jag sedan en välkänd röst säga. Jag vände huvudet emot dörren och fick se min blonda bästa vän i hallen med en t-shirt och ett par grå mjukisbyxor. Han såg nyduschad ut.
"Hey Niall!’’ Sa jag glatt, och lutade mig fram för att krama honom. Hans blonda hår var blött och ganska rufsigt och hans ögon trötta, men han kramade tillbaka mig hårt och klev sedan förbi mig in emot köket.
"Hungry?’’ Skrattade jag.
"Hell yeah!’’ svarade han och gick emot kylen direkt. Såklart.
Jag gick in och slog mig trött ned i soffan och drack ur mitt kaffe, samtidigt som jag slog på tv:n. Niall kom ut med en talrik med mackor på som han hittat i kylen och sedan en glass fyllt med vatten, och vad det såg ut som på långt håll, en brustablett i botten. 
"Hangover?’’ skrattade jag åt honom, där han gick med sina trötta ögon halvt luffsande emot soffan.
"Don’t even talk about it’’ suckade han, men hade ändå det där lilla Niall leendet kvar på läpparna. 
"You got a hangover, wohoo. You’ve been drinking to much, for sure’’ sjöng jag för att reta Niall, som själv satt och försökte döda mig med sin blick.
"I’m funny and you know that’’ 
"Yeah, absolutely. Really funny’’ Sa han sarkastiskt, men jag vet att han bara skojade eftersom Niall inte var typen som blev arg.
Han tog upp glaset med brustabletten som nu var upplöst och drack några stora klunkar innan han satte tillbaka glaset och tog en av mackorna med ost i den ena handen och fjärrkontrollen till tv:n i den andra, innan han kastade sig bakåt i soffan och tuggade i sig.
’’So...did you enjoy last night?’’ frågade han, och satte talriken där han haft sina mackor på innan. Jag nickade stort.
"Yes, I did! It was an awesome night! And you did too, I guess? skrattade jag.
"Haha...ehm...yes I did. But to be honest, I don’t remember the last part of it. What happened?’’ Han kliade sig i huvudet och såg frågandes på mig.
"You danced a lot. And you were just everywhere in the house at the same time’’ Han rynkade skrattandes på pannan.
"Let’s just say that you definitely weren't shy or quiet’’ Skrattade jag ännu en gång.
"Should I be embaressed?’’ Hans min visade att han var orolig, och jag skrattade åt hur han verkligen inte kom ihåg mycket utav går kvällen.
’’No worries’’ Sa jag och vifftade med handen i luften. ’‘You were not weird, just happy’’
"Good’’ Svarade han. ’‘Did something else happen?’’ Han tittade på mig och jag tittade snabbt emot tv:n.
’’No, nothing else’’ Jag var plötsligt väldigt intresserad utav det som visades på tv:n, fast Niall verkade inte fatta något. Han kom nog inte ihåg det där vid tolvslaget.
’’So, what are we up for today?’’ frågade jag, för att lämna tankarna på gårdagens händelser. 
’’A lazy bestfriend movie day?’’ föreslog Niall genast.
’’A lazy bestfriend movie day it is!’’ Svarade jag och vi båda reste oss för att gå och kolla efter vilken film vi skulle börja med.


Detta kapitlet är skrivet utav Felicia som ni kan hitta här, härhär och här.
Hon är as grym så kolla in hos henne o allt sånt! :)

Kommentera vad ni tyckte och om ni gillade att vi lät en vän skriva ett gästkapitel. Kanske vi kan låta någon utav er göra det också i framtiden, om det skulle intressera er! 

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Isabelle

Jätte bra blogg, hoppas att ett nytt inlägg kommer ut snart! <3

Svar: Aw tack Isabelle! Det kommer troligtvis imon om någon mer, förhoppningsvis, kommenterar <3
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau