Should've Taken The Chance. Kapitel 58.

Previously:
"Well I have a surprise for you" sa han och mitt leende försvann.
"I hate surprises" klagade jag och han skrattade åt mig innan han hälsade på de andra.
"You're gonna love this one. It's in the backyard, Niall make sure she doesn't run away" sa han och Niall la armen om mig.
"Come on, if he says you'll love it I'm sure you will" sa han och jag började motvilligt gå.
"Sky" sa Simon och vände sig om emot mig. Bakom honom stod en man och en kvinna i sjutti-åtti års ålder och log emot oss.
"Meet Derek and Grace Oliver. Your grandparents.

Jag spärrade upp ögonen och kollade länge på dem innan jag vände mig emot Simon.
"What?" frågade jag med tårar i ögonen och jag kände hur Niall drog mig närmre sig.
"Go babe, give them a hug" sa han tyst i mitt öra och jag nickade stumt innan jag började gå emot dem.
"Concidering I haven't seen you since you were five it might be weird for you to call me grandpa so call me Derek for now, but I prefer grandpa" sa min morfar och jag log emot honom.
"Pops" sa jag och hans leende sträckte sig om möjligt ännu större.
"You remember" sa han och gav mig en lång kram.
"Of course I do, I just couldn't believe it" sa jag och andades in hans doft. Precis samma som han haft 13 år sedan. Jag vände mig sedan emot min mormor.
"Nan" sa jag och gav henne en lika lång kram.
"I've missed you so so much darling" sa hon och jag kände hur tårarna nu börjat rinna nerför mina kinder.
"Oh I've missed you too" sa jag och hon avslutade kramen.
"Now, introduce me to your friends" sa hon och jag log.
"Guys" sa jag och vinkade fram mina fyra vänner som alla stod med leenden på läpparna.
"This is Grace, my nan and this is Derek, my granddad" sa jag och de hälsade på varandra.
När Niall hade hälsat på båda så stod min morfar och kollade fundersamt på honom.
"Have I seen you on TV?" frågade morfar och Niall nickade med ett leende.
"Are you in love with my granddaughter" sa han sedan och jag stirrade på honom.
"Pops stop!" sa jag och han vände sig emot mig.
"Oh come on doll it's obvious" sa han och jag vände mig om emot Simon.
"How about we make some coffee" sa jag och stampade in i huset.

Niall's POV.

När Sky's morfar frågade det så var min första tanke ja, men när Sky reagerade på det sättet så vågade jag inte svara på frågan. Var det för att hon inte kände likadant eller var det för att hon var rädd. Jag hade ingen aning men tankarna rusade runt huller om buller i mitt huvud nu. När Sky gått in i huset så hade de andra följt efter men jag gick sist i gruppen. helt inne i mina tankar, men när tankarna i stället övergick till Sky så visste jag svaret. Jag sprang ifatt hennes morfar och började gå i jämte honom istället.
"Yes" sa jag snabbt och fortsatte in i köket. Jag hoppades bara att han förstod vad jag menade.

Sky's POV.

Hela eftermiddagen så kollade morfar lurigt emellan mig och Niall, han såg ut som om han planerade något och det gjorde mig både nyfiken och lite rädd.
Någon timma senare dock så ropade han på både mig och Niall efter att han sagt till alla att han skulle gå upp och lägga sig en stund och jag visste genast att han visste.
Han visste att jag var kär i Niall och han visste vad Niall svarade. Snart, så skulle allt förändras.
Detta var super-mega-as kort men vi kände att det blev ett bra ställe att avsluta inför nästa kapitel så ah, så blev det. Ni fick en liten insyn hos Niall där i alla fall :)  +6 kommentarer för nästa! 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Isabelle

Bra Kapitel! <3

Svar: Tack Isabelle :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Elin

Jätte bra! Men skulle du vilja köra ett länkbyte med mig? och om du vill det så kan du skicka en kommentar eller skriva på kik där jag heter ElinHess :)

Svar: Tack Elin, har skickat ett litet KIK meddelande till dig :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Elin

Åhhh ni är så bra på att skriva älskar er novell!! längtar helt klart till nästa kapitel kommer ! :)

Svar: Aw, tack Elin :)
xxBella.
eionovels.blogg.se

:3

Jätte bra, längtar till nästa :D

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau