Should've Taken The Chance. Kapitel 57.

Previously:
"Are we allowed to do that?" frågade jag och han nickade.
"As long as I drive with someone who has a full license and isn't drunk" svarade han och jag suckade.
"I've been drinking" sa jag och han vände sig flinandes om.
"Well stop complaining, we're at your place" sa han och jag kollade ut igenom fönstret.
Mycket riktigt så stod vi parkerade utanför mitt lägenhetshus och jag hade inte ens märkt det.
"At least give me a heads up next time."
 
 

Jag vaknade morgonen därpå utav en lätt knackning på min dörr. Jag ropade ett trött kom in och Millie syntes snart i dörröppningen.
"I made breakfast for us and thought we could catch up a bit" log hon och jag nickade innan jag slängde fötterna över sängen. Jag sket i att byta om ifrån pyjamasen och följde med Millie, som förövrigt också hade pyjamas på sig, ner i köket där hon dukat upp allt ifrån kaffe till pannkakor.
"Oh I might just have to get you to come live here more often" sa jag och slog mig ner mitt emot henne.
"Yeah about that..." började hon och jag kollade väntades på henne att fortsätta meningen.
"I got in to uni in London" sa hon och jag log stort.
"Really? That's awesome" sa jag och hon nickade varsamt innan jag insåg vad hon faktiskt försökte fråga.
"Yes you can move in with me. Screw dorms, I'm lonely here" sa jag och hon log stort.
"Thank you Sky! My parents can't afford buying me a place and the dorms are full, you're an angel" sa hon och jag log emot henne.
"This benefits me as much as you" skrattade jag och högg sedan in på maten.

 

"Bring your tea to the living room and we'll sit and catch up" sa jag till Millie när vi ätit klart. Jag tog min kaffekopp med mig och gick in till vardagsrummet och satte mig i soffan. Millie kom inte långt efter.
"What about the dishes?" frågade hon och jag ryckte på axlarna.
"I'll do them later" svarade jag.
"We'll do them later" sa hon och jag skakade på huvudet.
"You cooked so I'll do the dishes" sa jag och lämnade ingen plats för protester.
"So how's Ireland been since I left?" frågade jag och tog en klunk utav mitt rykande kaffe.
"Cold" svarade hon och rörde om med skeden i sin kopp.
"No but I've really missed you. You're like my only girl friend. Seriously" sa hon och jag nickade.
"Yeah, I have one that's sort of my friend and then Danielle" sa jag och hon kollade frågandes på mig.
"I know you're talking about Nora but who's Danielle?" frågade hon mig.
"Oh Niall didn't tell you? It's Liams girlfriend" svarade jag och hon log emot mig.
"We don't really talk about anything that has to do with the whole 'famous' part I think me and the two dorks I came here with are kind of his piece of the past before  X factor" svarade hon och jag nickade.
"Normality" log jag och hon nickade emot mig innan hon tog en klunk utav sitt te.
"Well you're new to fame, how'd it been for you?" frågade hon och jag skrattade.
"Oh I'm not new to this" sa jag innan jag hann stoppa mig själv men insåg sedan vad jag sagt.
"I mean oh ehm, shit." sa jag och satte en kudde framför mitt ansikte.
"What are you talking about?" frågade Millie och jag kikade fram ifrån bakom kudden.
"Nothing, I mean I can't tell you and you can't tell Niall what I just said I just... it's my past" sa jag och hoppades att hon inte skulle fråga mer om det.
"Okay fine but you're gonna tell me someday" sa hon och jag nickade.
"One day."

 

Jag, Millie, Niall, Sean och Darragh satt på ett café när samtalet ifrån Simon kom. Han hade låtit otroligt... uppspelt och glad när han sagt åt mig att åka till hans hus. Han hade sagt att det var okej för mig att ta med de andra så vi satt nu alla fem i Nialls bil, med Darragh bakom ratten den här gången, och jag dirigerade dem emot Simons hus. Niall hade tydligen inte varit hos Simon innan så det var nytt för honom med.
De stora husen började resa sig framför oss och jag talade om för Darragh vilken grind han skulle köra in vid. Simons grindvakt Jones, han som hämtat mig på flygplatsen, knackade på rutan och Darragh rullade ner.
"Is Mr. Cowell expecting you?" frågade han rutinmässigt och jag stack fram huvudet så han kunde se mig.
"Yes, let us in Jones" log jag och han nickade emot mig.
"Good to see you again Sky" sa han och vinkade emot den andra vakten att öppna grinden.
"You too" sa jag och Darragh körde in. Han parkerade bilen och vi klev alla ut och möttes utav en leendes Simon.
"What's up with you today?" frågade jag när han gav mig en stor kram.
"Well I have a surprise for you" sa han och mitt leende försvann.
"I hate surprises" klagade jag och han skrattade åt mig innan han hälsade på de andra.
"You're gonna love this one. It's in the backyard, Niall make sure she doesn't run away" sa han och Niall la armen om mig.
"Come on, if he says you'll love it I'm sure you will" sa han och jag började motvilligt gå.
"Sky" sa Simon och vände sig om emot mig. Bakom honom satt en man och en kvinna i sjutti-åtti års åldern och log emot oss.
"Meet Derek and Grace Oliver. Your grandparents.
Yay! Morföräldrar! Vi har en liten tävling som kommer om några dagar så håll utkik efter den :)
+6 för nästa. Kommentera annars kommer det inte.

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Isabelle

Jätte Bra Kapitel! <3

Svar: Tack Isabelle :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

längtar till nästaaa :) haha

Svar: :))

xxBella.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau