Should've Taken The Chance. Kapitel 56.

Previously:
"Thank you again for helping us get started with the song, we've been working on that with Tom for weeks" sa Niall och drog in mig i en lång och mysig kram.
"You're welcome Niall" svarade jag bara och begravde mitt ansikte i hans hals innan jag suckade lyckligt.
"You good?" frågade han efter att jag låtit sucken lämna mina läppar och jag nickade emot hans hals.
"Absolutely perfect" svarade jag sedan och han kysste mig på huvudet för andra gången den dagen innan han också släppte ut en lycklig suck.

 

 

Dörrklockan ringde prick klockan sju och jag tog ett djupt andetag innan jag började röra mig emot dörren. Han är här.
Idag var kvällen då Niall skulle ta med mig ut på en dejt och jag var jätte nervös men ändå sådär över spänd och as glad.
Jag slängde en blick på mig själv i spegeln på vägen till dörren. Mitt smink var väldigt neutralt med en lätt guldskimrig ögonskugga, lite maskara och ytters lite eyeliner på ögonen. Det baby rosa läppstiftet och min Foundation syntes knappt utan framhävde mer hur jag redan såg ut. Jag var faktiskt för en gångskull nöjd med hur jag såg ut, speciellt nöjd var jag över den ny inköpta klänningen som jag hade på mig. Den var blommig och satt åt kring överkroppen men flöt fritt kring benen. Jag hade parat ihop den med ett par rosa klackar.
Jag log åt min spegelbild innan jag tog de sista stegen fram till dörren och öppnade den, men utanför stod inte den personen jag väntat mig.
"Millie!" ropade jag glatt och gav henne en lång kram. En harkling hörde och jag tittade upp.
"Sean! Darragh!" sa jag och gav dem varsin kram med.
"What are you guys doing here? Me and Niall are suppose to go out tonight" sa jag sedan och klev till sidan så att de skulle kunna komma in i lägenheten.
"We know. We are here to pick you up. By the way I'm sleeping here because I refuse to stay with the boys" sa Millie och tog en resväska ifrån Darragh, hon rullade in den i vardagsrummet och vände sig sedan emot mig.
"Ready to go see your man" frågade hon med ett leende.
"He's not my man, but yes I'm ready" sa jag och hon kollade på mig från topp till tå.
"You look gorgeous" sa hon sedan innan vi gick ut till bilen där Sean och Darragh redan satt.

"Are we there yet?" frågade jag otåligt. Vi hade åkt i snart en halvtimma och jag började undra om Darragh ens hittade i London.
"We're here" sa Sean precis när bilen saktade ner framför en mysig liten restaurang.
"He's right inside, have fun" sa Millie och gav mig en kram innan jag hoppade ur bilen.
Jag tog ett djupt andetag och började gå emot ingången. Jag hann inte längre än några steg förens Niall stod i dörren och väntade på mig. Han tog min hand och gav mig en kyss på kinden när jag kom fram till honom.
"Hello" sa han och jag log stort.
"Hi" sa jag och han ledde mig in i restaurangen. Det var en mysig atmosfär och det var nästintill tomt, bara ett par som satt i främre delen utav restaurangen. Niall ledde mig dock till den bakre delen och fram till ett bord.
"Is here okay?" frågade han och jag nickade leendes.
"It's perfect"
Vi satte oss ner och började bläddra i menyerna som legat framför oss på bordet.
"Why didn't you tell me Millie, Sean and Darragh was coming?" frågade jag Niall och tittade upp ifrån menyn. Han verkade redan ha bestämt sig och vek i hop menyn innan han svarade på min fråga.
"I didn't know until last night and then I came up with this idea of them picking you up and then Millie demanded she gets to stay with you instead of a house with seven boys" sa Niall med ett leende.
"I didn't think you'd mind" sa han sedan och jag log.
"Have you decided on wha you're getting?" frågade jag honom och han nickade.
"The grilled chicken with potato chips is the best" sa han och jag log innan jag vek ihop min meny.
"Then I shall trust you" log jag och Niall vinkade över servitören.

Den sista kycklingbiten nästan smälte i min mun och jag tuggade njutande.
"You were right. This was amazing!" sa jag och tog en klunk utav mitt vin. Niall, som inte ännu var arton, drack upp det sista utav sin cola innan han lutade sig tillbaka i stolen.
"Did you doubt my food skills?" frågade han retsamt och jag skrattade.
"I suppose I did. Forgive me?" sa jag och han log fundersamt.
"Maybe" sa han sedan och jag drack upp det sista vinet ur mitt glas.
"Finished?" frågade Niall och jag nickade. Han vinkade en än gång över servitören och bad om notan. Han betalade den, för mig undangömda, summan och vi lämnade sedan restaurangen.
"You know I don't like you paying for me" sa jag när vi gick emot hans bil.
"I know, but if I ask you out on a date I'm going to pay" sa han enkelt och höll upp bildörren för mig.
"Uh, gentlemen" sa jag, både syftandes på att han höll upp dörren och på att han insisterade att betala varje gång vi var ute.
"Of course" svarade han när han satt sig i förarsätet.
"Wait!" sa jag snabbt och Niall hindrade sig ifrån att starta bilen.
"Niall, you can't drive" sa jag och han flinade emot mig.
"I can" sa han och vred om nyckeln.
"I just don't have a license" sa han sedan och backade ut ifrån parkeringen.
"But what if the cops stop us?" frågade jag.
"Well if the police stops us we just tell them how I'm allowed to drive since you have a license" sa han och pekade ut mitt amerikanska ord.
"Are we allowed to do that?" frågade jag och han nickade.
"As long as I drive with someone who has a full license and isn't drunk" svarade han och jag suckade.
"I've been drinking" sa jag och han vände sig flinandes om.
"Well stop complaining, we're at your place" sa han och jag kollade ut igenom fönstret.
Mycket riktigt så stod vi parkerade utanför mitt lägenhetshus och jag hade inte ens märkt det.
"At least give me a heads up next time."
En liten dejt där. Inte så jätte händelserikt, men Millie, Sean och Darragh kom till London :)
Kommentera babes! +4 för nästa!

/Embla, Izabella & Olivia.

Kommentarer


Isabelle

Braa! Hur gamla är ni? :)

Svar: Tackar Isabelle :)
Jag är 15, Embla är 16 och Bella fyller 16 31a december :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

väldigt bra :) kommer hennes pappa aldrig hitta henne? <3

Svar: Tack,ni får vänta o se vad som händer i
framtida kapitel ;)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Matilda

Den är så bra längtar efter nästa!;)

Svar: Tack Matilda :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau