Should've Taken The Chance. Kapitel 54.

Previously:
"Yeah" sa jag bara och han nickade.
"But you kissed me back?" sa han sedan frågandes efter ett tag och jag nickade. Jag kunde inte forma några ord så det var det enda svaret han fick ur mig. 
"Do you regret it?" frågade han och jag märkte hur han plötsligt satt sig där pizzakartongen en gång var placerad, precis intill mig. Jag tog ett djupt andetag och tittade upp på honom innan jag skakade på huvudet.
"I liked it" sa jag sedan tyst och hans leende återfann sig innan han lät sina läppar än en gång nudda mina.

 

Jag vaknade utav att solen lyste in igenom mitt fönster. Min rullgardin, som tidigare varit nerrullad, vart nu uppdragen och Niall stod och kollade ut igenom fönstret. Djupt i tankarna.
"Good morning" sa jag och han vände sig leende om.
"Good morning sleepyhead" sa han och satte sig på sängkanten och borstade bort ett par hårstrån som lagt sig över mina ögon.
"This is weird" sa jag leendes och han kollade frågandes på mig.
"What is?" frågade han och strök sin hand över min kind, jag log åt den kärleksfulla gesten.
"This. Us." svarade jag och hans hand föll ner ifrån mitt ansikte.
"Good weird?" frågade han och jag nickade med ett stort leende.
"Yes" svarade jag och förde hans ansikte ner emot mitt för att ge honom en kyss. Han kröp sedan över mig och la sig bredvid mig i sängen.
"How long have you been awake?" frågade jag och rullade runt på andra sidan så att jag kunde se på honom.
"Since ten" svarade han,
"What time is it?" frågade jag och han fiskade upp sin telefon ur fickan och visade den sedan för mig. 11:05.
"I need to be in the studio at one" sa han och drog mig sedan intill sig.
"When did you say you were going to Sweden?" frågade jag honom nyfiket.
"In a couple of weeks but Paul said we'll probably have to go more than once but it's not a long flight so that's good" svarade han och jag nickade.
"Who's Paul again?" frågade jag efter att jag gett upp att försöka komma ihåg vem det var.
"Out tour manager, bodyguard, babysitter. You name it" sa han med ett leende.
"He's Irish too so that's nice" sa han sedan. Han började rita mönster på min rygg och jag slappnade av i hans famn. Om någon hade sagt till mig, för bara några månader, att jag och Niall skulle kyssas och sen ligga i min säng och kramas så hade jag troligtvis kallat dem idioter och sen gått därifrån men här låg vi. Tätt intill varandra.
"Sky?" frågade Niall och skakade om mig. Jag antar att jag hade varit för djup i mina tankar för att höra att han sagt något.
"Huh? Sorry?"
"I said 'I want to take you out tomorrow night'" sa han och skrattade åt mig.
"I'd like that" sa jag och log upp emot honom.
"Good" sa han, med ett minst lika stort leende, och kysste mig.

 

"You hungry?" frågade jag när vi nästan en timme senare äntligen tagit oss upp ur sängen.
"Yes, but I thought that we could maybe bring food to the studio" svarade han och slingrade sina armar kring min midja och lutade sin haka på min axel.
"Wait I'm coming?" frågade jag och lutade mitt huvud bakåt emot hans kropp.
"Yes I mean if you want to, you don't have to..." sa han men jag avbröt honom med en kyss.
"I'd love to come" sa jag bara och gick emot sovrummet för att börja göra mig i ordning. Jag satte på mig ett par svart skinny jeans och ett grått linne. Jag plattade mitt hår och började sminka mig. Jag var mitt i att lägga på eyeliner när Niall kom in i mitt rum.
"Paul is coming to pick us up in like five minutes just so you know" sa han och satte sig på min nybäddade säng för att vänta på mig.
"Okay, I'm done" sa jag och la ner pennan ibland allt mitt andra smink.
"Why do you wear make-up, you don't need it" frågade Niall och jag lipade emot honom.
"That's cheesy" skrattade jag men svarade sedan seriöst på hans fråga,
"I like it. I like the way it looks and I like to apply it and experiment with it to create new looks and stuff. I don't wear it so much for others but more for myself" svarade jag och stoppade sedan ner min mobil i fickan. Conversen drog jag på fötterna och skinnjackan åkte på innan jag och Niall lämnade lägenheten.

 

"Sky!" ropade Louis, när jag klev innanför dörren till studion, och gav mig en stor kram.
"I missed you" sa han sedan och klev åt sidan för att låta oss gå förbi. Inte innan han hälsat på Niall med en lika stor kram förstås. Niall, som höll de två påsarna ifrån Nandos med vår lunch, hade det lite svårt att krama tillbaka men Louis verkade inte bry sig så mycket utan satte sig bara ner i soffan bredvid Harry igen. Niall ställde ner påsarna på bordet där vi sedan satte oss för att äta.
"So what are you guys doing today?" frågade jag sedan till ingen speciell.
"Writing. Tom Fletcher from McFly is coming here anytime now" svarade Liam och jag hostade chockat upp kycklingen som jag precis tagit ett bett utav.
"What?!" sa jag sedan och kollade runt på killarna som kollade chockat på mig.
"I love McFly" nästan viskade jag och Niall log stort emot mig.
"I know, I saw the posters you put in your closet." sa han jag insåg genast vad han höll på med.
"You brought me with today on purpose" sa jag och slog till honom på armen innan jag gav honom en stor kram.
"Thank you" sa jag och gav honom en snabb kyss och tog ett till bett utav min kyckling.
"Whoa!" hörde jag Harry säga och jag kollade förvirrat upp på honom innan jag insåg att jag precis kysst Niall framför dem och han hade uppenbarligen inte berättat för dem.
"Ehm yeah, hi" sa jag och kollade på Niall som såg ut som om han skulle börja skratta närsomhelst. Precis som jag trott så började han as garva och med tanke på att hans skratt smittade något extremt så satt jag snart i min stol och asgarvade jag med.
Någon harklade sig vid dörren och när jag vände mig om så stod Tom Fletcher där med ett stort leende. Oh my god!
 


Jag vet inte om det är någon här som inte vet vem Tom Fletcher är (eller McFly) men han skrev I Want m.m. Om ni inte har lyssnat på McFly så gör det för guds skull. De är bäst! +5 för nästa?

I alla fall, kommentera vad ni tyckte nu :)
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Juliette

Åh! Jag älskar McFly!
Jätte bra kapitel, längtar tills nästa :)<3

Svar: Åh! Vi också :DTack tack Juliette, kapitel 55 kommer på Onsdag :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Sara

Jätte bra kapitel! Har faktiskt inte hört McFly men ska lyssna på dem nu bara för det :)

Svar: Tack Sara. Det tycker jag definitivt att du ska göra för de är så himla bra!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Klara

WHAT? omg jag älskar McFly!! Älskar eran novell, så bra <3

Svar: HAHA! Det gör vi med :DÅh tack Klara :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Matilda

Super ja älskar eran novell! Längtar efter nästa!;)

Svar: Tack Matilda :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Jätte bra :))<3

Svar: Tack tack :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Isabelle

super bra! :D

Svar: Tack Isabelle :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau