Tear Us Apart - 10 år efter epilogen.

Här kommer TUA epilogen som skulle komma upp i samman med Tävlings resultaten (som finns här under)
 
10 år efter epilogen.
 

Hearts perspektiv:


"Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Lily, happy birthday to you" den svarthåriga lilla flickan blåste ut de fem ljusen som satt på tårtan innan vi knappt hunnit avsluta sången. Jag såg lyckligt på hur Lilys fem år äldre bror varsamt plockade bort ljusen innan han skar upp en bit tårta till henne och la på hennes tallrik. Eller ja, han försökte i alla fall.
Jag sneglade bakåt på Zayn som stod med ett lite plågat uttryck.
"Babe what's wrong?" frågade jag honom och la en hand på hans arm. Han la sin andra hand över min och började leka med mina fingrar.
"Our baby is turning five today, she's growing up too fast and Aaron is so big and I just realised that" sa han och jag vände mig blick emot våra två barn som satt och åt tårta.
"It's bound to happen at some point, no matter how much we wish that we could, we can not avoid it" svarade jag och log emot honom.
"They're always gonna be our babies Zayn, that will never change" jag gav honom en snabb kyss och vände sedan all min uppmärksamhet till min nu femåriga dotter som lyckats kladda ner större delen utav hennes ansikte med tårta.

Jag kände ett par armar slingras kring min midja där jag stod och log emot min dotter som precis somnat. Zayn lutade sin haka emot min axel och placerade en lätt kyss på min hals.
"Shall we go see what Aaron is up to?" frågade jag och Zayn nickade emot mig hals.
"I think he's playing videogames" svarade han och tog min hand. Mycket riktigt så satt han i vardagsrummet, klistrad framför TV:n och spelade fifa.
"Oh fifa, it's been a while" sa jag och skrattade åt alla gamla minnen med killarna och ex-antal fifa turneringar.
"Wanna play with me buddy?" frågade jag honom och han pausade spelet.
"Okay, but I won't take it easy" sa han med ett stort leende.
"I wouldn't want you to" svarade jag och fångade kontrollen han kastade emot mig.
Matchen var intensiv och det tog inte långt tid för varken mig eller Zayn att inse att Aaron ärvt mina skills. I slut ändan så vann jag, 4-3, och Aaron kollade pafft på mig.
"How are you so good at fifa, dad sucks" sa han och jag skrattade högt åt protesterna som kom ifrån Zayn.
"Come on babe, you do suck" sa jag och gav honom en snabb puss.
"Mum, dad, not in front of me. Ew!" utbrast Aaron och Zayn drog skrattandes in honom i sin famn.
"Feel the love" sa han och placerade kyss efter kyss på toppen utav hans sons huvud. Jag skakade skrattandes på huvudet innan jag gick för att laga middag.

"Where's the birthday girl!?" Louis högljudda skrik ekade igenom huset och Lily, som tidigare stått på trappstolen bredvid mig och "hjälpt" mig med middagen, sprang nu in i famnen på sin farbror.
"Uncle Lou" sa hon lyckligt när han lyfte upp henne.
"There's my favourite birthday girl" sa han och gav henne en puss på kinden.
"Presents?" frågade Lily och jag skrattade åt henne.
"Lily, you can't just ask him for presents" sa jag och Louis log emot mig.
"Eleanor has it and she's coming in a while" svarade Louis och släppte ner Lily. Han kom sedan fram och gav mig en kyss på kinden.
"How are you?" frågade han och lutade sig emot bänken.
"I'm good, how are you?" frågade jag och rörde om i såsen som stod och puttrade på spisen.
"I'm really good" svarade han och hoppade upp så att han i stället satt på bänken.
"Where's your husband?" frågade han sedan.
"He's trying to beat Aaron in fifa, which is basically impossible concidering he's inherited my skills" svarade jag och hällde av pastan innan jag ställde fram kastrullen på bordet.
"When is El coming?" frågade jag och Louis ryckte på axlarna.
"She had a meeting but she was gonna hurry here" svarade han och jag nickade.
"Can you put the plates on the table and I'll go and tell the boys" bad jag och han nickade.

"Boys" sa jag och stack in huvudet i vardagsrummet. Båda två satt helt inne i spelet.
"Dinner" sa jag och båda huvudena lyftes upp.
"Food" sa Aaron och skyndade sig in i köket tätt följd utav sin pappa. Jag log åt dem innan jag följde efter.
"Uncle Lou" sa Aaron och gav honom en snabb kram,
"Hi there buddy" sa Louis och satte sig ner på stolen bredvid Aaron och mitt emot mig. Zayn satte sig bredvid mig efter att han satt ner Lily i stolen på ändan utav bordet.
"How long have you been here?" frågade Zayn Louis.
"Not long, half an hour maybe. Heart explained about you trying to beat Aaron in fifa" svarade Louis och jag tog emot Lilys tallrik som Zayn fyllt med mat.
"Yeah and I also told him about the fact that Aaron got my skills in videogames and s you're kind of screwed" sa jag och Zayn log ledset emot mig.
"You're so mean to me" sa han och jag skrattade högt åt hans min.
"Eh, get over it." sa jag bara och började lassa upp mat på min tallrik.

"Hi guys" Eleanor satte sig ner på stolen bredvid Aaron efter att hon gett Louis en snabb kyss.
"Oh food, I love you Heart" sa hon och jag skrattade.
"Eat, there's loads" svarade jag och la på ett par gurkstavar till på Lilys tallrik.
"Uncle Lou told you have presents" sa Lily och log emot Eleanor.
"Lily, you can talk normally" sa Zayn men blev ignorerad utav Lily.
"I do have a present for you but first you have to eat up all your food" sa Eleanor och log emot henne.
"She's so cute" mimade hon till mig och jag kollade på min dotter och log. Mitt leende övergick snart till ett högt skratt när Lily la huvudet i sin mat. Zayn, som satt närmast henne, började torka av hennes ansikte.
"Oh baby girl you're pushing me" sa han och jag skrattade åt honom innan jag fortsatte äta.

 

Jag stod och fyllde diskmaskinen när jag hörde hur ytterdörren öppnades och stängdes.
"Hello" hörde jag Harry ropa och jag log.
"Hi Haz" ropade jag tillbaka och snart stod han i dörren till köket med en tjej vid sin sida.
"Hi, I'm Heart" sa jag och log emot henne.
"Ally" sa hon och kollade dömande på mig.
"Zayn and the kids are in the livingroom, El and Louis is also here" sa jag och han nickade och gick iväg med Ally. Han kom dock snart in springandes igen och gav mig en snabb kram och en kindkyss.
"Do you need any help with that?" frågade han och pekade på berget med disk som fotfarande skulle plockas in i diskmaskinen.
"No it's fine go in to the others and I'll be there soon" svarade jag honom men såg hur han tvekade på om han skulle hjälpa mig ändå.
"Harry I'm fine plus Lily's been asking for you" sa jag och han lämnade motvilligt köket. Jag fortsatte plocka in disken men kände snart hur två händer las på mina axlar.
"Baby go sit down and let me do this, you've done enough" Zayn gav mig en kram och lyfte upp mig på köksbänken.
"Did Harry tell you to come help me?" frågade jag och han skakade på huvudet.
"No, but even if he did you still do enough in this house. Cleaning and cooking. So let me help you with the dishes, it's the last I can do" sa han och jag log emot honom.
"You're perfect" sa jag och han log upp emot mig.
"You're the perfect one here" sa han och gav mig en snabb kyss innan han återgick till att plocka in de sista tallrikarna.
"Who was the girl Harry brought with him?" frågade jag nyfiket.
"Oh Ally? It's a girl he's been seeing for a couple of weeks, I've only met her once before. Didn't know it was so serious that he would bring her here" sa han och jag nickade.
"I just can't help but feel like there's something not right about her" sa jag och hoppade ner ifrån bänken.
"Let's go join them" sa jag och tog min hand i hans.
"I wanna play too" hörde jag Lily säga ilsket när vi klev in vardagsrummet.
"You're too young to play" sa Aaron och tog playstation kontrollen ifrån sin systers händer.
"Aaron, let your sister play" sa Harry och försökte få honom att lämna tillbaka den.
"No he's right, she's too young plus she's a girl so she should like play with dolls and shit" sa Ally och jag kollade pafft på henne.
"Bad word!" sa Lily och pekade på Ally.
"El, could you please take Lily and Aaron upstairs with you" bad Zayn och Aaron protesterade.
"But dad I wanna play fifa" sa han men jag avbröt honom.
"Aaron." sa jag och kollade allvarligt på honom. Han insåg att det inte var lönt att bråka med oss och följde med Eleanor och Lily till övervåningen. Så fort de kommit upp så vände jag mig emot Ally.
"Excuse me?" sa jag bara och hon ryckte på axlarna.
"What?" sa hon nonchalant och jag himlade med ögonen.
"Two things. One, do not come into my house and tell my daughter what she should or should not play with and two, don't use words such as shit infront of my kids" sa jag och lutade mig emot Zayn som lagt sin arm emot mig i ett försök att lugna ner mig.
"Just because you're a bad mum doesn't mean you can blame me" sa hon och jag tappade hakan.
"What did you just say?" hörde jag Zayn säga ilsket och jag kände hur han spände sig.
"Ally, I'm gonna drive you home" sa Harry och praktiskt taget drog med henne ut ur huset. Dörren stängdes efter dem och jag vände mig pafft emot Louis.
"What just happened?" frågade jag och han kollade lika chockat på mig.
"I have no idea but he better leave that bitch" sa han och jag log.
"Bitch" hörde jag bakom mig och såg Oscar, Danielle och Liams tvååriga son.
"No no no no, I'm sorry, it's a bad word. Don't say that" sa Louis med panik i rösten och kollade upp på Taylor, Liam och Dani som precis kom in i vardagsrummet. De verkade inte hört vad Oscar precis sa.
"Don't say what?" frågade Liam nyfiket och Louis kollade panikartat på Oscar.
"Bitch" sa Oscar och Louis tittade på oss med rädsla. Jag började skratta åt hans ansiktsuttryck och Zayn gjorde detsamma.
"Did you just teach my son the B word?" frågade Liam chockat och Louis undvek hans blick.
"I didn't mean to, I didn't see him. We were talking about Ally and it slipped and Oscar repeated it and I'm sorry" babblade Louis och Liam försökte desperat hänga med.
"Wait, why did you talk about Ally and using the B word?" frågade Danielle förvirrat och satte sig i soffan med Oscar i sitt knä.
"Is Lily and Aaron not here?" frågade Taylor och jag nickade.
"They're upstairs. Why don't you take Oscar with you and send Eleanor down again? svarade jag och hon nickade och tog Oscar ifrån Dani.
"I can't believe she's twelve already" sa Liam när Taylor lämnat rummet. Eleanor kom snart in i rummet och satte sig bredvid Louis efter att hon hälsat på Liam och Dani med varsinn kram.
"So, what happened?" frågade Eleanor och vände sig emot mig och Zayn.
"You don't know either?" frågade Danielle och hon skakade på huvudet.
"No they sent me upstairs with the kids so I would've guessed it wasn't pretty" sa hon.
"No I don't think so either concidering Louis tought my son the B word" sa Liam och Eleanor skrattade.
"You suck" sa hon men kollade sedan väntandes på oss.
"She called Heart a bad mother" sa Zayn och fnös.
"Which we all know is complete bullshit" sa Louis och jag log emot honom.
"Thank you" sa jag och suckade sedan.
"Basically she told Lily that she should play with dolls and not play playstation and then she said 'shit' which I didn't really appreciate her saying infront of my children" sa jag och de andra nickade.
"I'm really sorry" hörde jag ifrån bakom mig och vände mig om emot Harry som såg genuint ledsen ut.
"I didn't know she would say that and if I did I would most definitely not have brought her here heck I wouldn't have even dated her in the first place" sa han och jag log emot honom.
"It's fine Harry, no one is blaming you" sa jag och han satte sig ner i soffan bredvid mig.
"I suppose I was to focused on her looks rather than her nasty personality" sa han och log svagt.
"Like I always seem to do" sa han upprört och jag kramade honom snabbt.
"Don't say that and don't worry about it. You don't have to find the one now" sa jag och han fnös.
"Heart I'm 30 years old for crying out loud I'm old" sa han och jag log tröstande emot honom.
"You only just started your break from One Direction and you're only 30 years young, you have plenty of time just let it happen. Don't look for it" sa jag och han log emot mig.
"Thank you" sa han och kollade sedan runt på oss.
"But I do feel like the seventh wheel here" sa han med ett leende och vi alla skrattade.

 

Presenterna hade delats ut och tårtan hade ätits. Niall och Hannah hade kommit. Lily och Oscar låg och sov. Aaron satt på golvet i vardagsrummet och spelade TV spel med Taylor och vi vuxna satt utspridda i sofforna.
"So, how does it feel being on a break from the popstar life" frågade jag och tog en klunk från mitt vatten.
"It feels calm but it hasn't really hit me yet it feels like we're just on a month break in between rehersing and stuff" svarade Niall och de andra killarna höll med.
"Yeah but I do think we need a break since we've been going on constantly for 16 years" svarade Liam och Zayn hostade chockat upp ölen han precis svalt.
"No way it hasn't been 16 years since X factor" sa han och jag nickade.
"It has babe, we're old" sa jag och han fnös.
"I'm not old I'm only 31" sa han till sitt försvar.
"Well you're all old I, on the other hand, am not. Like dude, I'm not even 30" retades jag och alla i rummet protesterade. Men det var sant, jag var faktiskt bara 29.
"Let's do a toast for being old" sa Harry och lyfte på sin ölflaska. De andra gjorde samma sak, killarna med sina ölflaskor och tjejerna med sina vinglas och jag med mitt vattenglas.
"To being old" sa vi alla och skålade med de som satt närmast.
"Are you sure you don't want some wine babe?" frågade Zayn och jag skakade på huvudet.
"No thank you" sa jag och tjejerna protesterade.
"Come on, don't be so boring. Have at least one glass" sa Hannah och jag log emot henne.
"I can't" sa jag och Eleanor fnös.
"Sure you can, come on" sa hon och jag skrattade innan jag tittade på Zayn som kollade konstigt på mig. Jag höll med, det var inte likt mig att neka ett glas. Men jag kunde inte nu.
"I can't" sa jag igen och Danielle klagade högt.
"Come on just one glass don't be so boring" sa hon och jag skakade på huvudet.
"I can't because I'm pregnant" sa jag och alla kollade chockat på mig, inklusive Zayn.
"What?!" hörde jag ifrån alla men jag fokuserade bara på Zayn.
"Are you serious?" frågade han och jag nickade med ett stort leende. Han drog in mig i en kram och jag kände hans leende emot min hud.
"Mum?" hörde jag Aaron säga och jag drog mig ur omfamningen.
"Surprise" sa jag och han log emot mig.
"I'm gonna be a big brother again?" frågade han och jag nickade. Han slängde sig i våra famnar och jag skrattade lyckligt. Vi kramades en stund innan jag tog emot kramarna ifrån våra vänner.

 

"Bye, talk to you tomorrow" sa jag och avslutade kramen med Eleanor och lät henne hoppa in i taxin som redan var fullpackad utav de andra.
"Yes, love you" sa hon och blåste en slängkyss till mig.
"Love you too" sa jag innan jag stängde bildörren och tecknade till taxichauffören att han kunde köra. Zayn stod bredvid mig och Aaron stod uppe på verandan och väntade på att vi skulle komma in igen.
"Let's go get our son in bed we all know how cranky he'll be tomorrow otherwise" sa jag och Zayn log emot mig.
"Yeah, we better" svarade han och det var precis det vi gjorde. När Aaron sedan somnat, en timma senare, så drog vi oss tillbaka till vår egen säng. Jag drog av mig mina jeans innan jag kröp in under täcket bredvid min man. Hans armar slingrades om min nätta kropp och jag lutade mitt huvud emot hans bröstkorg.
"I'm so happy right now" sa jag och lekte med hans fingrar.
"I am too, I can't believe we're having another baby. How long have you known for?" frågade han och jag kollade leendes upp emot honom.
"Like three weeks, I found out when I was in Texas visiting Mo" sa jag och han log ner emot mig.
"I love you baby" sa han och jag vände ner mitt huvud och la mig bekvämt innan jag svarade honom.
"I love you baby"


Hoppas ni gillade denna lilla flashbacken till TUA

/Embla, Izabella & Olivia.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau