Should've Taken The Chance. Kapitel 62.

Previously:
"You promise?" sa han efter att vi avslutat den och jag nickade och kysste honom igen.
"I promise" lovade jag och bilen tutade igen.
"I love you" sa han och lämnade lägenheten. Jag stängde dörren efter honom och lutade mig sedan emot den. Jag saknade honom redan.
 

En vecka hade gått sedan Niall lämnade London för X factor turnén och jag saknade honom mer än jag trott att jag skulle göra. Han smsade mig varje kväll efter konserten och vi pratade i telefon så ofta vi kunde men det var inte samma sak som att ha honom runt mig hela tiden. Jag hade hållit mig upptagen med att jobba dock. Jag hade lyckats landa ett flertal reklamjobb efter succén med Nike reklamen. Jag hade mått dåligt den senaste veckan, liksom riktigt dåligt och eftersom Millie och killarna åkt tillbaka till Irland så hade jag ingen som kunde hjälpa mig så jag bara ignorerade det och sa åt mig själv att jag bara hade en förkylning men jag visste själv att det var något mer än det. Millie skulle komma tillbaka idag dock så jag antog att om jag mådde sämre så skulle hon väl tvinga med mig till doktorn men tills dess så ignorerade jag det. Jag ställde mig upp ifrån min bekväma plats i soffan med ett smärtsamt stön, jag tog med mig min tomma kopp ut i köket och diskade den innan jag lutade mig emot köksbänken med mitt huvud i mina händer och suckade. Illamåendet hade kommit tillbaka och jag gjorde mitt bästa för att ignorera det.
Min telefon plingade till och jag sträckte mig efter den och lutade mig med min överkropp emot bänken och lästa meddelandet jag precis mottagit.

 

From: Niall <3
Hi babe, we've just left Manchester for Birmingham and the last show. Can't wait to see you in a couple of days. Miss you loads and love you <3

 

Jag log emot meddelandet och började skriva ett svar men avbröts i mitt skrivande av att ytterdörren öppnades och Millie klev in i lägenheten.
"I'm back!" ropade hon och ställde sig i köksöppningen medan hon snurrade av sig sin scarf.
"Hi, how was Ireland?" frågade jag och la ner telefonen på bänken igen.
"It was great to see the family again but I'm ready for uni now" svarade hon och gick tillbaka ut i hallen för att hänga av sig sin jacka. Jag tog upp telefonen igen och skrev klart mitt svar till Niall och skickade det.

 

To: Niall <3
Hi darling! I'm so excited to see you, nothing's the same without you here and I miss you so so much! You'll have to tell me everything about the tour. Tell the boys I said hi. Love you!

 

 

Jag lämnade min telefon på bänken och anslöt mig till Millie som satt sig i soffan.
"How have you been here then? Without Niall" frågade Millie efter att jag satt mig ner.
"I've been alright, missed him and I've not been feeling too well" svarade jag ärligt och hon kollade oroligt på mig.
"How are you now? Should we go see a doctor?" sa hon oroligt och jag skakade på huvudet.
"It's probabaly just the flu or something" svarade jag och lutade mig tillbaka emot rygg stödet men jag var snabbt uppe på mina fötter igen och innan jag visste ordet av så satt jag på mitt badrumsgolv med huvudet över toalettstolen. Millie höll bak mitt hår och strök mig över ryggen.
"That's it, I'm taking you to the doctor and do not try to refuse" sa hon och jag suckade innan jag reste mig upp och borstade mina tänder innan jag vände mig emot henne.
"Fine, let's go then" sa jag motvilligt och hon log svagt emot mig och lämnade badrummet.

 

"Ms. Sky Oliver?" ropade sköterskan och Millie reste sig upp och började gå efter, jag följde efter de båda in till ett rum där vi blev informerade att läkaren skulle komma när som helst.
Mycket riktigt, inte ens fem minuter senare så stod det nu en man i en vit labbrock och drog mitt blod.
"Go give this to the labs, tell them I want them back quickly" sa han och lämnade rören till sköterskan som nickade innan hon lämnade rummet. Han satte snabbt på ett plåster där nålen tidigare varit i min arm och kollade sedan emellan mig och Millie.
"So, tell me exactly what has been going on with you Sky" sa han och tog upp något slags block och en penna.
"Well I've been feeling nauseous and I've been throwing up, a lot" sa jag och läkaren skulle precis säga något när sköterskan kom tillbaka med ett papper i handen, hon lämnade över det till läkaren och lämnade sedan rummet igen. Läkaren läste pappret innan han kollade på Millie och sedan på mig igen.
"Millie, could I maybe speak to Sky alone for a second?" frågade han och Millie kollade på mig innan hon nickade och även hon lämnade rummet.

 

MILLIES POV. (surprise)

 

Sky hade bara varit i rummet någon minut efter att jag lämnat innan hon kom utspringandes med tårar som hotade att lämna hennes ögon. Jag sprang efter henne in på toan och hörde hur hon bröt ihop. Hennes ansiktsuttryck var en blandning utav förtvivlan och rädsla.
"Sky what happened in there? What did he tell you?" frågade jag oroligt men hon svarade inte mig. Hon försökte men det slutade bara med att hon grät häftigare. Jag drog in henne i min famn och försökte lugna ner henne. Hon mumlade något in i min famn och jag försökte lista ut vad hon sagt, utan framgång så jag höll henne på ett armlångsavstånd och bad henne upprepade det hon precis sagt men när hon gjorde det så kunde jag inte tro mina öron.
"Millie I'm pregnant"
DUM DUM DUUUUUUM! 
Kommentera era tankar! 

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Nicky

Så skulle ni verkligen inte ha gjort, det är för typiskt och tråkigt eftersom alla alltid skriver det så snabbt. inte särskilt normalt att vara gravid efter så kort förhållande väl? ;)

Svar: I vanliga fall så skulle jag hållt med dig men det var en del som måste komma med för att allt ska hålla i hop (ni kommer förstå exakt hur senare) och det faktum att det är tidigt i förhållandet var också meningen, de försökte inte bli gravida :)

Ni kommer få svar på allt tillslut, jag lovar. Men jag är glad att du skrev vad du tyckte, hoppas bara att det jag skrev här över kanske ändrade ditt sätt att se på det lite :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau