Should've Taken The Chance. Kapitel 37.

Previously:
”They didn’t?” ekade jag förvånat.
”Of course not, they refused. Especially Niall, I could see that he wanted to tell me bu the couldn’t do that to you” svarade han och jag log smått.
”Good” sa jag bara enkelt och fick ett snett leende ifrån Simon.
”I seriously hope that you know that you can tell me if there’s anything going on. But I’m also not going to force you into doing anything” sa han och jag nickade.
”I know.”


.BILD BILD BILD.

”Five, six, seven, eight. One, two, three, four. No redo that step!” Brians röst ekade i den stora lokalen när han försökte få dansarna i schack under deras första rep på scenen. Just detta numret var för Cher Lloyd, hennes första, och det verkade bli epic.
”Okay. Play track” ropade han och musiken dånade ut ur högtalarna.
”Wow” hörde jag bakom mig och jag vände mig om och fick se Cher.
”Hi” sa jag och hon log emot mig.
”Oh my gosh” sa hon sen och satte sig bredvid mig.
”I’m actually gonna perform with them. Tomorrow, on live tv” sa hon och sträckte ut sin arm.
”Pinch me” bad hon och jag gjorde som hon bad mig, medan jag skrattade.
”Cher!” ropade sedan Brian och vinkade upp henne på scenen.
”Good luck!” ropade jag efter henne och hon log emot mig.
”Thank you Sky”

 

”Sky!” Konnies röst nådde mina öron och jag log emot henne där hon satt på golvet, omringad utav papper.
”We have a script to write” sa hon sedan och pekade på några nerkladdade pappren.
”I know, I’m about to now” skrattade jag och satte mig ner bredvid henne.
”So how much have you written?” frågade jag och hon pekade på ett par papper innan hon försvann ner i det hon kladdade på just då. Jag grabbade själv ett papper och en penna och började fundera på vad vi skulle kunna tänkas säga.
En halvtimma senare och jag hade fyllt ungefär tre papper. Men inte med manuset som jag borde skrivit utan jag hade istället börjat knåpa på en låt. Det var egentligen inte meningen utan ideerna bara ploppade fram och jag skrev ner dem.
”How’s it going?” frågade Konnie och jag gömde genast papprerna för henne när hon försökte läsa.
”I kinda haven’t done what I was suppose to” bekände jag och hon flinade.
”That’s alright. I have alot of material, we just have to put our favourite parts together” sa hon och reste sig upp.
”Come on, how does lunch sound?”

 

”Hey” hälsade Niall och satte sig ner bredvid mig vid bordet där jag nu satt ensam efter att Konnie lämnat mig.
”Hi there” log jag.
”What have you been up to?” frågade han och snodde ett pommes ifrån mig.
”Well I was suppose to write a script” svarade jag,
”Why didn’t you?” frågade han roat och jag harklade mig.
”I wrote... ehm… a… song” sa jag tvekande.
”You write songs?” frågade Niall förvånat och jag nickade.
”Yeah, but no one else knows so shut up a bit”
”Oh sorry! Can I hear?” frågade han hoppfullt och jag skakade snabbt på huvudet.
”No way!” sa jag och han lutade sig bakåt i stolen.
”Fine then, you know I will one day” flinade han och jag fnös.
”I hate you Horan” skrattade jag och kastade en liten brödbit på honom.
”I love you too Sky”


Förlåt för längden på det här kapitlet, men det blev lite strul och en del raderades. Men ni får nästa på Söndag som alltid, :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Anonym

Asbra som vanligt! xx

Wilma

Grymt bra! Längtar till söndag!xx

My

Skitbra som alltid tjejor! x

Gabriella

Superbra!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau