Should've Taken The Chance. Kapitel 45.

Previously:
"I don't care. Really, all my life I've recieved hate. Don't ask me why 'cause you know I can't talk about my past. But it has taught me how to look past all the stupid and mean and useless comments that people write out of pure boredom and just to get a reaction out of you. It's really not a big deal to me Niall, I promise you. I'm fine, let them be" svarade jag och han skakade på huvudet.
"How are you always so calm about everything and I just.. you're... I hate you" sa han och jag log och kröp in i hans armar när han sträckte ut dem emot mig.
"No you loooove me" retades jag och han skrattade.
"I do" svarade han och kramade om mig hårdare "I really do"

"It makes you lips so kissable, and your kiss unmissable, your fingertips so touchable and your eyes irresistible" sjöng jag och nynnade sedan vidare på melodin som sakta börjat forma sig i mitt huvud.
"Told you I'd hear you sing one day" hörde en röst säga bakom mig och jag vände mig om för att se Niall stå med ett stolt leende i valvet som ledde till mitt vardagsrum.
"Oh shut up" skrattade jag och gav honom en kram.
"So how did the meeting with Simon go?" frågade jag uppspelt och Nialls leende bleknade.
"Maybe we should sit down for this" sa han och ledde mig till soffan.
"Niall, you're worrying me" sa jag och han tog ett djupt andetag innan han kollade upp på mig med ett stor leende.
"We got signed" sa han och jag kollade chockat på honom.
"YOU WHAT?" utbrast jag med ett leende som bara växte sig större för varje minut som gick.
"Simon signed us to SYCO, Skyyyyyyy we got a record deal" sa han uppspelt och jag skrattade när han drog in mig i hans famn.
"Niall that's amazinggg" sa jag glatt och kramade tillbaka.
"I feel like I should thank you loads for getting here though, because without you I wouldn't even have gotten through the first audition" sa han och kollade mig i ögonen. Hans ögon glittrade och hans leende var stort, han såg så lycklig ut.
"Your talent got you here Niall, I did nothing but just stand by you. You and the boys deserve this, every little ouns of it" sa jag med ett leende och kramade sedan om honom igen.
"I am so proud of you Niall. It's crazy"

 

"Ireland. Ireland. Ireland, here I come" sjöng Niall lyckligt när vi satt i bilen påväg till flygplatsen där han skulle hoppa på ett plan hem för en liten ledig tid innan de alla skulle komma tillbaka till London och starta igång det svåra arbetet.
"We get it. You're really excited" sa jag och han log emot mig.
"And we're here" la jag till och han kollade ut igenom rutan för att finna just flygplatsen utanför.
"Well, I guess this is goodbye" sa jag och Niall gav mig en lång kram.
"Gonna miss you" sa han och öppnade dörren.
"Gonna miss you too. Love you Niall" svarade jag med ettt leende och han nickade.
"Love you too"
Han smällde igen dörren och jag signalerade till chauffören att han kunde börja köra igen. Det var Simon som hade fixat bilen så att vi kunde åka smidigt till flygplatsen eftersom jag skulle hem till honom nu ändå. Bilen började köra och efter bara en kort resa så svängde den in på ett område med extravaganta hus. Bilen stannade framför en utav grindarna och chauffören lutade sig ut för att kunna öppna grinden. Grinden öppnades och bilen körde in.
Simons trädgård var gigantiskt och då ska vi inte tala om huset. Det var definitivt större än vad han behövde men det var typiskt Simon att alltid ha det största och bästa, bara för att han kunde. Jag klev ur den nu stillastående bilen och möttes utav Simon som stod i dörröppningen.
"Sky" hälsade han och jag gick fram för att ge honom en kram.
"Hi Si" hälsade jag och satte upp mina solglasögonpå huvudet för att kunna se honom bättre.
"So how's the past two weeks been since the show ended" frågade jag när vi satt oss ute i hans trädgård.
"Calm. Quiet." svarade han med ett skratt.
"I hear ya" skrattade jag. Jag drog upp mina ben under mig och kollade på Simon.
"I thought you were super clear that you would only be signing the winner but you did sign One Direction and I have heard rumours about that you've signed both Rebecca and Cher" sa jag och han log självbelåtet.
"Well, I couldn't let all that talent slip away. I believe in that they all deserve a chance" svarade han.
"You know something?" frågade och han ryckte på axlarna.
"No what?" svarade han nyfiket och jag log.
"Even though everyone says you're really mean and all the thruth is you're like a big, cuddly, teddybear" sa jag och Simon skrattade högt.
"Don't spread that rumour around" skämtade han och jag log.
"I'm making no promises" svarade jag retsamt och log emot Simon.
Det var inte svårt att se varför min mamma tyckt om Simon så mycket, inte svårt alls.
Har vi någonsin talat om för er hur mycket vi ogillar blogg.se's ständiga problem med tidsinställningar? Detta kapitel var i alla fall inställt att komma upp vid 12 men så blev ju uppenbarligen inte fallet men här har ni det! :)
 

Kapitel 45 till er! Tala om vad ni tycker nu så kommer Kapitel 46 på Söndag :)
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Felicia Siecke

Ni suger. PUSS :*
ååååh nu börjar era läsare hoppa mig för hat, hihi.

Svar: DU suger. Puss :*
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Bella

Jag tycker kapitlet var bra för att ni/du kan skriva väldigt bra. Men när kommer lite kärlek in i bilden, om ni ens tänkt det? :)

Svar: Aw, tack :)Det kommer, det kommer. Men inte på sättet ni tror ;)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Bella

I novellen för ett tag sedan, när sky var på sjukhus så kunde killarna inte komma och hälsa på, kommer dom inte fråga varför eller har jag missat det? Kommer killen som slog henne (har glömt namnet) komma tillbaka in i berättelsen samt Nora (tror jag, (ex-)bästa vän)?
kram!

Svar: Allt om Sky's riktiga identitet kommer sakta krypa upp till ytan. (var lite kryptisk nu ;))Och nej, ni har inte sett det sista utav varken Adam eller Sky. :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helenaa

Längtar verkligen tills de kmr kärlek ^^ jättebra! ^^ xx

Micaela

Haha ni skriver att kärleken inte kommer som vi tror. Kan det vara så att kärleken är mellan sky och Niall men som bästavänner? ;)

Svar: Allt jag kan säga är att det kommer komma som en twist och ni kommer inte ha förväntat er det. Men det är alltid lika kul att se era spekulationer :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Sjukt bra! (Y)

Svar: Nemen, tackar :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau