Should've Taken The Chance. Kapitel 43.

Previously:
"Hi again" svarade han och vi alla vände våran uppmärksamhet emot Niall som nu lugnat ner sig något och hade ställt sig med armen om Maura som stolt kollade på sin son.
"My little baby" sa hon och smekte honom över kinden, "I'm so proud of you" sa hon och Niall såg ut att kämpa emot tårarna när han torkade bort hennes.
"Mum don't make me cry, please" bad han och kollade henne djupt i ögonen "I love you mum" la han sedan till och drog in henne i en kram.
"I love you too" svarade hon och kramade om honom hårdare.

 

"Shit, shit, shit, SHIT" svor jag högt medan jag sprang i den långa korridoren. Jag hade fastnat med jobb inför Xtra factor så jag hade inte haft tid att träffa Niall och önska honom lycka till och de skulle upp på scenen igen vilken sekund somhelst för att få reda på vem som hade vunnit detta årets X factor. Jag svängde runt hörnet precis när jag såg de stora dörrarna gå igen bakom dem och jag suckad uppgivet innan jag skyndade mig runt så att jag skulle kunna se vad som hände på scenen. Väl ute vid sidan utav scenen så såg jag hur nervös Niall faktiskt var, jag kunde se att han skakade ända härifrån.
"Come one..." sa jag otåligt när Dermot höll ut vem som var den första som fortfarande hade chansen att vinna.
"Matt!" avslöjade han och Dannii hoppade jublandes på Matt som såg ut som om han skulle svimma vilken sekund somhelst. Publiken jublade också men jag bara kollade intensivt på Dermot. Kom igen, kom igen!
"And the second person still in the competition is..." började han och jag höll spänt andan.
"Rebecca" sa han och jag kände hur luften gick ur mig. Fan, Fan, Fan! Jag visste att jag inte skulle få tillfälle att träffa Niall förrens de kom till Xtra factor studion där Konnie och jag skulle göra deras sista intervju. Jag tittade på deras korta intervju med Dermot innan jag gick med besegrade steg upp till Xtra factor studion där jag visste att Konnie fortfarande befann sig.
"I'm sorry" var det första hon sa till mig när jag klev innanför dörrarna. Jag log bara svagt emot henne och satte mig på soffan som stod placerad i mitten utav rummet.
"I'm just worried about Niall that's all" svarade jag och lutade mig tillbaka.
"Well, shouldn't we maybe see who wins?" frågade hon och pekade ner emot scenen där showen startade igen. Jag nickade och vi ställde oss upp ute på "balkongen".
"And the winner, of The X factor, 2010 is..." började han och log sedan stor.
"Matt!" ropade han och konfettin släpptes över scenen och Matt och Dannii jublade medan Rebecca och Cheryl applåderade med ledsna, men ändå glada, leenden.

 

"Hello" hälsade jag på One Direction som nu satt framför oss på soffan i Xtra factor studion.
"Hi" hälsade Louis tillbaka med ett leende.
"So" började Konnie och tittade ner på sina kort, "now that the X factor time is over, what will happen to One Direction. Considering you weren't even a band to begin with?" frågade hon och Harry svarade,
"I definetly think that we will stay together because we have formed such strong bonds with eachother and we are like brothers and if we're going to try to build a carrier it should be as a band" de andra höll nickandes med och jag log innan jag tog till orda,
"So your best friends that's not in the band, how do they feel about being you forming such strong bonds to other lads?" frågade jag.
"Well my bestfriend actually wanted to join the band" skrattade Liam.
"Yeah you can all form a big band and including your bestfriends" la Konnie till med ett skratt och Niall tittade snabbt på mig innan han vände sig emot Konnie igen.
"That would be quite fun" sa han med ett flin.
"Nine boys and one girl. Could be interesting" skrattade han och vi alla stämde in.
"So for all the viewers at home who maybe didn't understand that joke" började Konnie men avbröts utav sitt eget skratt innan hon fortsatte,
"who of your bestfriends is a girl?" frågade hon sedan vänd emot killarna. Killarna skrattade bara istället för att svara så jag bestämde mig för att svara själv för att driva skämtet längre.
"I am" sa jag och killarnas skratt fortsatte och Niall slängde armen om mina axlar.
"Yeah, 'cause this isn't gonna start any rumours" sa jag sarkastiskt och Niall flinade emot mig.
"Then let's just comfirm it" sa han och lutade sig emot mig som om han skulle kyssa mig, men han stack ut tungan och jag puttade snabbt bort honom.
"Euw, you disgust me" sa jag och slog till honom med mina kort. Han skrattade bara och vände sig emot kameran,
"That's my best friend, right there. See" sa han och pekade på mig.
"So don't you have any bestfriends from back home?" frågade Konnie.
"Of course I do, but if someone asks. I always say Sky's my bestest friend" svarade han och jag fnös.
"Cheeeesy" halv viskade jag och killarna började skratta igen.


Okej, så tidsinställningen till detta kapitlet funkade uppenbarligen inte eftersom det inte kom upp i Onsdags. Men nu är det uppe i alla fall! Som plåster på såren så kommer Kapitel 44 upp vid 6 :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Anonym

Bra kapitel! :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau