Should've Taken The Chance. Kapitel 23.

Previously:
”Good. Oh and theres one more thing before you leave” sa Louis och tisslandet började på scenen och Simon log hemtlighets fullt. Oboy, vad hade han för idé nu? Hans leende växte större när han förde micken emot hans mum.
”We’ve decided to out you both through to judges houses!” 
Skrik bröts ut på scenen och alla hoppade runt i ren och skär glädje och jag klappade glatt och kollade på det stora leendet som nu prydde Nialls ansikte.
”Guys, girls. This is a life line, you’re gonna have to work 12, 13, 14 hours to make this work” avslutade Simon och grupperna fick lämna scenen.
Nu var det bara en sak kvar att göra. Hitta Niall!

”I can’t tell you” beklagade jag men den nyfikna brunetten framför mig gav sig inte.
”Yes Sky. You can! Come on. Tell me!” bad hon och jag skrattade åt hennes försök.
”No Nora, I can’t and I won’t. You’ll have to wait until it’s airing”
Nora hade varit på mig om att berätta vad som hände på bootcamp ända sedan jag kom hit men jag fick inte berätta något och då skulle jag inte heller det.
”But…” började hon men jag avbröt henne.
”I will loose my job, babe” Hon suckade uppgivande och jag insåg att hon gett upp.
”Good, so let’s change subject” sa jag och Nora vände sig med huvudet emot mig.
”I wanna know…” började hon men blev tvungen att fundera lite.
”About you and Adam” sa hon och jag svalde klumpen som bildades i min hals.
”What about me and him” sa jag och hoppades att min röst skulle hålla igenom denna konversation.
”He called me and asked if I knew why you wouldn’t answer his calls” hon gav mig en chans att förklara mig men jag ryckte bara på axlarna.
”Sky, what’s going on?” frågade hon och jag hörde på henne att hon brydde sig men jag kunde inte berätta sanningen.
”Nothing, I’m just not sure about us. Don’t tell Adam! I need time to think about what I want” ljög jag, fast det var inte helt en lögn, och hoppades att det skulle vara förklaring nog för Nora. Såklart så var det inte det.
”What do you mean by not sure Sky? Not sure about your relationship?” frågade hon med en oroad ton och jag svarade än en gång med en lätt axelryckning.
”Sky, why haven’t you told me? We could’ve talked about this and..” jag avbröt henne;
”Nora can we not?” frågade jag irriterat och hon ryckte till utav mitt tonfall.
”Sorry” mumlade hon. Jag la mig ner på golvet, där vi satt, i Noras rum och suckade.
”No I’m sorry. I just don’t wanna talk about it. As I said, I need time to think. Alone” förklarade jag och vände huvudet emot henne.
”I appreciate everything you do and I love you but it’s a relationship between me and Adam and so everyone that can do something about it. Is us. You really have nothing to do with if we break up or not” sa jag och hon ställde sig upp och gick fram till fönstret.
”I know that, I just want the best for you” sa hon och vände sig istället emot mig.
”And I believe that you’re better of being together with Adam. You’re happy” sa hon och jag satte mig snabbt upp.
”Sometimes I’m not. I’ve never been in a really comitted relationship and I don’t like it, I feel like I’m in some kind of emotional prison” sa jag och hon fnös.
”Yeah! You’re having a boy that loves you and you just have the perfect relationship and you’re just so ungrateful of it” hon höjde sin röst och snart stod jag upp på mina fötter.
”There’s things you don’t know about me and Adam, about our relationship and you trying to convince me that YOU know what’s best for ME in this is proving to me that I definetly shouldn’t tell you either” jag höjde också min röst innan jag kollade ner.
”I thought you were my friend, I thought you were different to everyone else trying to boss me around but apperantly I was wrong. London is worse than I could’ve ever expected, two faced bitches everywhere!” Jag vände ilsket på klacken och smällde igen hennes sovrumsdörr på vägen bort ifrån hennes hus.
”SKY! Don’t think you can tell me all that and then walk away! You just keep running, first from your father then from Adam and now from me. You’re such a little chicken!” skrek hon och jag vände mig om med tårar i ögonen.
”You know nothing about why I fled from my father and the life I lived there. You know nothing about why I’m fleeing from my relationship with Adam but you should have a god damn idea of why I’m fleeing from this house right now. Don’t pretend that you know everything because Nora, there is actually things in this world that you don’t know!!” skrek jag och lämnade hennes hus. Lyckligvis hade vi varit ensamma hemma så det hade inte varit någon att bevittna vårt bråk. Bråk. Ordet fick mig att må illa. Jag hade precis bråkat med min bästa vän, än utav få jag kände i London och det fick mig att känna mig värdelös. All ilska jag höll emot Adam utlöstes över Nora och jag ångrade det men vissa saker menade jag. Jag ville bara inte att de skulle komma ut på det sättet. Jag älskade henne men jag kan inte fortsätta bli runt bossad som om jag är en liten marionnett docka och de är de som drar i snörerna. Inte denna gången.

 

Utan att egentligen veta vart mina steg förde mig denna gång, så stod jag snart utanför ett hotell. Hotellet som Niall bor på för att vara exakt. Självklart så hade jag dragit mig till Niall.
Jag hade ingen annanstans att gå för att ventilera mina tankar, min smärta, eller mina tårar, så jag gick in i hotellet. Lobbyn var stor, det var högt i tak och väggarna var prydda i en gul/guldig tonad tapet. Väldigt fint faktiskt.
Jag klev in i en utav hissarna och tryckte på våning 5, den våningen som alla deltagare bodde på. Jag mindes att Niall berättat för mig att han bodde i rum 567, så jag behövde åtminstonde inte ringa och be om rumsnumret. Men var det så smart att komma oinbjuden, tänk om han skulle skicka hem mig. Skulle jag klara av det ikväll också? Troligtvis inte, men sen varför skulle Niall skicka hem mig för? Det kommer han inte. Det intalade jag i alla fall mig själv. Det var inte sån Niall var.

 

Jag stannade mina steg framför dörren som bar upp skylten där numret 567 stod. Jag lät min knytnäve lätt träffa dörren tre gånger och torkade sedan snabbt tårarna.
Dörren öppnades och framför mig stod inte Niall, utan Louis.
”Oh eh, hello” hälsade jag lite awkward och han log svagt innan han ropade på Niall. Fan han har säkert märkt att jag gråtit.
”Who is it?” hörde jag Nialls röst fråga innan hans blonda kalufs uppenbarade sig innanför dörren.
”Sky what are you..” han avbröt sig själv och studerade mitt ansikte.
”Hey, have you been crying?” frågade han oroligt och jag nickade lite innan han drog in mig i en kram. Där brast det för mig, tårarna strömmade igen och mina ben gav vika. Medan Niall fortfarande höll om mig så sjönk jag, vi, ner på golvet och jag begravde mitt ansikte emot hans bringa.
”What’s going on?” frågade någon ifrån dörren och jag behövde inte kolla upp för att inse att de andra killarna hade kommit.
”I’m sorry” viskade jag emot Nialls ner tårade tröja.
”I should’ve texted you before I came here. I should go” sa jag och försökte lirka mig ur Nialls kram.
”Oh no you’re not. Come on in” sa han och vi reste oss upp för att gå in i hotellrummet.
”We can leave if you want to talk?” föreslog killen med svart hår.
”No, it’s fine! I mean, you were here first. I, if anyone, should leave” sa jag ursäktande och de skakade på huvudena alla fem.
Påvägen till vardagsrummet så passerade vi en spegel och jag stannade upp i mina steg.
”God I’m a mess” sa jag och kollade på Niall som flinade lite lätt, men han hade fortfarande den oroliga minen kvar.
”Nah, I think you look really good actually, I like your make up” skämtade killen med lockigt hår och jag skrattade lätt.
”Sorry your name was..?” frågade jag och han log.
”Harry” sa han och pekade sedan på killen med svart hår,
”Zayn” sen han med ’bieber’ frisyr,
”Liam” sen pekade han på Louis.
”And..” jag avbröt honom med ett skratt.
”His name is Louis, I know I know” sa jag och Louis kollade förvirrat på mig.
”Sorry do I know you?” frågade han och jag skakade på huvudet.
”No, but I heard what your name was when they were calling you guys back on stage” sa jag och alla utom Niall såg nu annu mer förvirrade ut.
”You were there?” frågade Liam och jag suckade.
”Well duuh! I’m working on the Xtra factor, alongside Konnie…?” sa jag och nu gick det upp för alla vem jag var.
”So now that we got that all cleared up, what’s happened?” frågade Niall och jag harklade mig. Men sa ingenting.
”Wait aren’t you suppose to be with Nora?” frågade han och jag nickade.
”Adam wasn’t there was he?” frågade han men jag skakade på huvudet.
”No but as always he got brought up in conversation” sa jag och vi satte oss ner i sofforna.
”Not to intrude or anything but who’s Nora and Adam?” frågade Louis.
”My, öh, friend and boyfriend” svarade jag, osäker på om jag fortfarande kunde kalla Nora min bästa vän.
”Uh oh, just friend? No best?” Nialls oroliga blick mötte min och jag la mig ner i hans knä.
”Two faced bitches. London is fucking filled with them and I just want to rip their heds of. I swear they all suffer from a serious case of schitzofrenia!” klagade jag och rullade sedan av hans knä så att jag, med en duns, landade på magen på hans golv.
”But then again I love her and besides from you she’s the only friend I have and I think I over reacted but I’m no fucking puppet” fortsatte jag och rullade över på rygg.
”I should’ve just stayed in NYC and died of unhappiness” mitt påstående fick Niall att lätt sparka till mig.
”You wouldn’t have met me if you would’nt have moved” sa han och jag nickade.
”Sure. But that’s the only good thing. I mean it’s a great thing but at some moments I just can’t help wondering if it was enough but do you know what, deep down I know it was”
jag avbröt mig själv och gjorde hulkande ljud.
”That’s soo cheesy!” utbrast jag och Niall skrattade högt.
”What are you laughing at I sounded like such a girl, like 'aah, I love you and we’re gonna be best friends forever and live on our very own rainbow and ride on our unicorns!' pfft” skämtade jag och Niall höll på att kikna av skratt. De andra killarna skrattade också och snart var jag igång. Varför hade jag gråtit nu igen?


Ett väldigt långt och händelserikt kapitel till er, nu vill vi såklart veta; vad tror ni kommer hända mellan Sky och Nora och Sky och Adam? Kommentera vad ni tror!!! 
+7 för nästa?Ni har blivit så dåliga på att kommentera babes, vi vet att ni kan mycket bättre! 

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


ellinor

Åhh så bra kapitlet var. Jag tror att Nora och Sky kommer bli vänner och Sky och Adam kommer att göra slut! Sjukt bra var det! xx

Svar: Åh tack Ellinor!
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Wilma

Grymt kapitel! Längtar till nästa!

Svar: Tackar Wilma :)
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

APA! BRA! MIKET BRA!
JOKE. ni suger :)
NÄ MEN OKEJ. NIALL...Jag dör.
,,,,,,,,,,,,,,,,,, <----- TILL OLIVIA

Svar: Tackar Felicie.Dö.
Hatar dig.

:)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

Jag har redan kommenterat på den här :O HAHA! Nemen bra som vanligt! Niall :* hihi ^^ längtar t nästa! Tönt ;*

Svar: Nej det har du inte ;) Hahaah! Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Myyiisch!

Elefantigt bra! :)

Svar: Elefantigt tack! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My!

Meeeeeeraaa! :(xx

Svar: Seeeeeeen! :)xx
eionovels.blogg.se

Nora Sidén

Så jäkla bra är ni! Ska bli jätte spännande att få reda på vad min karaktär håller på med! <3

Svar: Åh tack Nora! Ja, det tror jag många gör men det dröjer ett liiitet tag för det ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Fanny

Skit bra! Fortsätt så! x

Svar: Tackar, Fanny!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau