Should've Taken The Chance. Kapitel 70.

SISTA KAPITLET!
Previously:
"Don't you're gonna hate me" sa jag och han kollade förvirrat på mig innan hans blick drogs till Millie som nu stod bredvid mig.
"How many times am I going to have to tell you that he won't hate you" sa hon och jag fnös innan jag vände mig emot henne.
"I lied Millie, all I've ever done was lie and it's all over now isn't it!" sa jag och lät tårarna rinna fritt.
"Yes it is" hörde jag någon säga bakom mig och jag vände mig om och fick se en allt för bekant person.
"Jackson" sa jag med en utandning och kollade på mannen som brukade vara min livvakt.
"Ms." sa han och jag skakade på huvudet.
"He's not here is he. Oh god no please" sa jag när han nickade och förde walkie-talkien mot sin mun.
"Subject spotted. Third floor, studio three" sa han och hängde sedan tillbaka den i sitt bälte.
"This isn't happening" sa jag och kollade på Niall.
"I'm so so so so sorry" sa jag och han kollade förvirrat på mig. Jag gav honom en kyss och drog ut den så mycket som möjligt eftersom jag visste att det skulle bli vår sista tillsammans.
"Break it off" sa en hård röst som genast fick mig att stelna till. Min far.
"Oh my god you're Christopher Bentley, what are you doing here?" sa Liam chockat.
"I'm here to take back my daughter" sa han och jag fnös.
"Take back? Take back? I'm not a fucking object which you own I am a person with rights plus I'm 18 so you can't really do anything can you" skrek jag ilsket och han skrattade åt mitt utbrott.
"Oh but honey I can, or else I might just ruin your life." sa han och jag torkade mina tårar. Varför grät jag över denna jäveln.
"Don't you see that you already have! Especially by coming here"
"What did I exactly ruin by coming here? I just made an ending to all you lies, I can bet you money that the kid you just kissed didn't have a fucking clue that you're not just some ordinary person but the daughter to one of the richest men alive" sa han med ett flin.
"Oh but who cares? Why is it always about the money? Huh? I know that's why I exist, to insure that you can keep your money" sa jag tillbaka, min röst giftig.
"Yes that is why I even agreed on kids in the first place, so you have to come back with me to New York so I won't have to have done all this unnecesarily" sa han och jag skakade på huvudet.
"I can't and I won't" sa jag och han log emot mig.
"Well Skylar where else would you go because by the looks of it you're not welcome here" sa han och betonade mitt namn. Jag vände mig om och kollade på Nialls vars blick var fylld utav chock, ilska och svek.
"Niall" bad jag och min röst bröts i mitten. Han bara skakade på huvudet och vände sig emot Millie som kollade förväntande på mig. Trodde hon verkligen att jag skulle berätta för honom nu.
"Millie" sa jag men hon bara skakade på huvudet.
"Now or never. Either you tell him or I will" sa hon och Nialls huvud vändes uppåt.
"There's more?" sa han chockat och jag bet mig i läppen.
"Well you see I'm sort of you know..." började jag men signalerade åt Millie att ta över. Jag kunde inte.
"Pregnant" avslutade hon och Niall såg ut som om han skulle svimma när som helst.
"Excuse me you're what?!" skrek min far och jag vände mig om emot honom och skrek tillbaka.
"Oh don't pretend like you give two shits about me, I'm not gonna let this go to the press so you can relax you piece of shit" det kändes bra att säga det men blicken min far gav mig skrämde mig.
"You're such a disappointment. I swear to god you're the reason your mother killed herself" sa han och allt runt omkring mig försvann. Hade min mamma begått självmord?
"Oh yes" sa han med ett flin när han såg min reaktion.
"Your mother hung herself from the cealing in your bedroom which is the reason why you're sleeping in there. It was your fault so it's not more than fair is it" sa han och jag kollade på honom med rent och skärt hat i blicken.
"You're a monster! Get away from me! I don't ever want to see you ever again, leave or I will make sure to get a fucking restraining order against you" sa jag och han bara ryckte på axlarna innan han och alla hans vakter lämnade rummet, och förhoppningsvis landet. Jag vände mig om emot Niall igen och såg att han redan kollade på mig. Tårarna rann i floder nerför mina kinder och jag grät bara häftigare när Niall skyggade undan ifrån min hand.
"Niall please" bad jag och han skakade bara på huvudet och började gå emot dörren. Killarna hade redan lämnat rummet tillsammans med de andra så det var bara vi kvar. Bara av att se honom närma sig dörren så fick jag panik.
"Niall please I need you, you can't leave me like this. I'm pregnant Niall and I just found out that my mum killed herself" sa jag desperat och han vände sig emot mig.
"You lied to me" sa han och jag ville inget annat än att torka bort tårarna som rann nerför hans kind men jag visste att han aldrig skulle låta mig.
"I know and I'm so so sorry but please you have to let me explain everything please I never meant to hurt you Niall, please you have to believe me or atleast listen to me. Fuck Niall I love you!" jag hörde hur desperat jag lät men jag kunde inte bry mig mindre. Jag behövde Niall så jävla mycket. Han tog ett djupt andetag innan han svarade mig.
"Do you really? You lied about so much else how do I know that you telling me you love me isn't a lie? How do I know that you really feel that way about me? It fucking hurts because I'm so god damn in love with you Sky, Skylar, or whatever the fuck your name is! I can't know for sure and I can't... I can't do this. Goodbye" han viskade den sista delen innan han lämnade mig ensam i rummet. Jag stirrade chockat på dörren som han smällt igen.
Aldrig hade jag känt mig så ensam och så övergiven. Inte ens när jag bodde hos min far. Jag hade aldrig känt såhär förut men nu stod jag här, ensam, övergiven och sviken. Jag stod här, beredd att försvinna. Så det, är precis vad jag bestämde mig för att göra.


THE END!
Hoppas ni gillade STTC lika mycket som vi gillade att skriva den. Jag vet att slutet troligtvis inte var vad ni hoppades på (hence quotet i collaget högst upp) men det finns ett inlägg över detta som förklarar vad som kommer hända härnäst ;).
 
Kommentera gärna vad ni tyckt om novellen, och vad era favorit delar var och kanske hur ni ville att den skulle slutat. Lycklig, I bet. 
 
I alla fall, tack för att ni följt denna otroliga resa och vi hoppas att ni följer med på nästa.
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx
 

Kommentarer


Ellie!

Oh gud!!! Då sjukt bra, har älskat denna novellen så länge och visst hade jag önskat ett lyckligt slut men jag tror ni gör allt av en anledning :)

Längtar efter den nya novellen, ha en god jul och ett gott nytt år tjejer!! Love you!


Svar: Åh tack Ellie, för att du förstår och för att du följt novellen och tyckt om den :)

Detsamma, hoppas du har en riktigt trevlig jul och ett gott nytt år så hörs vi i januari :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Mickaela

Åhh, älskar denna novellen, haha :D synd att den är slut, suuuck!

God Jul Och Gott Nytt År :D

Svar: Aw tack Mickaela, hoppas du stannar o läser nästa novell :)

God jul o gott nytt år på dig med finis! Xx

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Alina

Åååååh nej, vill inte att den ska vara slut!! :(
Älskade denna novellen så mycket <3

God jul o gott nytt år önskar denna värmländske trettonåring!


Svar: Aaw, det kommer en tvåa efter nästa novell ;) Tack för att du tyckt om den (:

God jul och gott nytt år ifrån en albansk smålänning ;)

xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Mickaela

Hej tjejer :D
Absolut kommer jag att stanna och läsa alla era kommande noveller :D

xx

Svar: :)<3
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

My

wut just happend..? :O

Svar: ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau