Should've Taken The Chance. Kapitel 69.

Previously:
"Of course they were, here I told them that I'd get you to follow them on twitter and after I told them that they nearly fainted but that's beside the point" sa jag och blinkade emot Niall innan jag vände mig om och fortsatte röra om bland maten. 
"Done!" sa han och slingrade sina armar om mig igen.
"I should probably go now. I love you" sa han och gav mig en kyss.
"I love you too" svarade jag och kysste tillbaka.

Jag hörde en lätt knack på ytterdörren och ställde ner min kaffekopp innan jag halvsovandes släpade mina fötter till dörren. Jag kollade snabbt i titthålet, en vana jag fått efter Adam, och öppnade sedan dörren. Jag väntade inte ens på att han skulle säga något utan skyndade mig tillbaka till den enda saken som höll mig vaken just nu, mitt kaffe.
"Nice, no good morning or I love you" hörde jag Niall mumla skämtsamt och jag himlade med ögonen. Han borde lärt sig att jag inte är någon morgonmänniska.
"Skyyy" sjöng han högt och jag hyschade honom när han syntes i köksöppningen.
"Millie is sleeping idiot" sa jag och han viskade ett tyst förlåt innan han ställde sig bredvid mig vid bänken.
"I'm sorry babe but it's half seven in the morning and I haven't woken up yet" sa jag och han log förstående åt mig innan jag pressade mina läppar mot hans. Jag drack upp det sista ur min kopp och ställde ner den i diskhon med tanken att jag skulle ta hand om den senare. Jag kände sedan något som jag absolut inte ville skulle hända framför Niall. Mitt morgon illamående. Jag sprang emot toan och spydde, Niall var snabbt efter mig och strök mig över ryggen och höll undan mitt hår. Han viskade uppmuntrande saker och var snabb med att ge mig ett glas vatten när jag var klar. Jag log trött upp emot honom innan jag reste mig upp och borstade tänderna.
"So shall we go?" frågade jag honom när jag var klar och han skakade på huvudet.
"No Sky you're sick?" sa han och jag viftade bort honom med handen.
"I'm fine okay, trust me I am fine. Let's go" sa jag och hoppades att han inte skulle förstå varför jag spytt. Till min stora lättnad så bara log han oroligt emot mig och flätade ihop våra fingrar.

 

"Okay, so what you're about to hear is the song we're thinking of having as our first single. I trust you to give us your honest opinon" sa Niall och klickade på en knapp på det stora kontrollbordet. En catchig melodi började spelas ur de stora hötalarna och bara några sekunder in i låten så kom jag på mig själv med att röra mig i takt till musiken. Låten spelades igenom och jag log stort.
"Boys that was amazing, honestly" sa jag och log emot dem.
"Thank you Sky. We only have three songs done and to choose from for the first single so you can hear the other two maybe?" sa Liam och kollade på de andra för bekräftelse och de alla nickade.
"But you already heard Tell Me A Lie, that was the one we recorded the last time you came with" sa Harry och jag nickade.
"What was this one called?" frågade jag.
"What Makes You Beautiful" svarade Niall och jag nickade.
"And the other one you've recorded...?" frågade jag och Louis svarade.
"It's called Stole My Heart and it's upbeat and really good" svarade han och jag log.
"It's the song I told you about that Peter brought us" sa han och pekade på producenten som satt bakom honom.
"Who wrote it?" frågade jag och kollade runt på killarna. Jag ville bara kolla så att Peter inte råkat tala om det för dem.
"We don't know. Peter won't say" sa Liam med ett missnöjt leende.
"Oh, bummer" sa jag och kollade sedan på Niall.
"Play it to me" bad jag och han nickade. Den välbekanta musiken började spelas och jag fick hålla mig själv från att sjunga med när Liams röst började. Vid låtens slut så log jag nöjt över hur mycket bättre låten lät med deras röster istället för min.
"It's perfect, isn't it Peter? Absolutely perfect" sa jag och han flinade emot mig.
"It is, I just wish I could tell them who wrote it. They've been bugging me about wanting to thank them for giving them this song because apperantly it's all of their favourite" sa Peter och kollade runt på killarna som nickade medhållandes.
"Oh well sucks for you" sa jag och flinade.
"Or you" mumlade Peter och jag trodde att det bara var jag som hörde men den förvånade blicken Zayn fick motbevisade mig.
"What do you mean by that?" frågade han Peter och kollade på mig.
"Fuck you Peter" sa jag med ett leende och det verkade sedan gå upp för Zayn.
"No way you didn't" sa han och jag nickade.
"That's even more awesome" sa han och jag skrattade.
"Excuse me but what the fuck are you on about?" frågade Louis och Zayn log stort emot honom.
"I know who wrote the song" sa han och Louis väntade på att han skulle fortsätta. När han inte gjorde det så tog jag över.
"I did" sa jag snabbt och kollade sedan överallt annars än Niall. För det var rätt uppenbart att låten handlade om honom.
"Really?" sa Harry med ett leende och jag nickade.
"Niall, your girlfriend wrote a song about you" sa han sedan och flinade emot mig som rodnade.
"And it's gonna go on our album" retades Louis och jag gömde mitt ansikte i Nialls hals.
"Thank you" viskade han till mig och kysste mig.
"It's the best thing someone has ever done for me" sa han och kysste mig igen. Jag kände hur lyckan spred sig i min kropp men det varade inte länge när Millie kom in springandes med Simon hack i häl. Vi drog oss undan ifrån varandra och kollade chockat på dem.
"What are you-" började jag men blev avbruten av Millie.
"We need to talk to you outside Sky" sa Millie och jag nickade och började sakta resa mig upp ifrån soffan och Nialls famn.
"Now Sky!" sa Simon med en hård röst och jag skyndade mig.
"What the hell are you two doing?" frågade jag men ingen utav dem svarade utan Millie bara tryckte sin mobil i mina händer.
"Read" sa hon och jag kollade ner på skärmen. Det var en artikel öppen och jag slutade andas när jag insåg vad den handlade om. Min far var i London och han hade släppt ett uttalande om att han funnit sin dotter och att han skulle hämta hem henne. Han visste vem jag var och vart jag var. Jag kollade blankt upp på dem båda innan jag skyndade förbi dem och in i studion igen. Niall kollade oroligt på mig och ställde sig snabbt upp när han såg att jag grät. Han skyndade sig fram till mig för att få en kram men jag stoppade honom.
"Don't you're gonna hate me" sa jag och han kollade förvirrat på mig innan hans blick drogs till Millie som nu stod bredvid mig.
"How many times am I going to have to tell you that he won't hate you" sa hon och jag fnös innan jag vände mig emot henne.
"I lied Millie, all I've ever done was lie and it's all over now isn't it!" sa jag och lät tårarna rinna fritt.
"Yes it is" hörde jag någon säga bakom mig och jag vände mig om och fick se en allt för bekant person.
 DUM DUM DUUUUM, vem tror ni att det är?
Kommentera nu, nästa kapitel är det sista!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Mickaela

åhh, varför måste den snart vara slut? vill att den ska vara längre ju! haha :P

När kommer sista upp?

Svar: Hahah aw sorry :/
Sista kapitlet kommer upp på onsdag :)

xxEmbla.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau