Should've Taken The Chance. Kapitel 68.

Previously:
"Yes but I saw pictures of you going into a hospital and I had to make sure for myself that you're okay" sa han och jag log emot honom.
"I'm fine, it was Nora who wasn't feeling too good so we went and looked it up and yes she's fine" sa jag och kröp in i hans famn när han öppnade sina armar. 
"I love you so, so, so much" sa han och jag suckade lyckligt innan jag lät sömnen överta mig.

Jag tittade oroligt på Simon vars ansiktsuttryck var oläsligt.
"Please say something" bad jag honom och han log sedan.
"I'm gonna be an uncle" sa han och jag nickade.
"I suppose you are" sa jag sedan och kollade länge på honom.
"Have you talked to Niall about how you're doing when he's on tour?" frågade Simon och jag svalde klumpen som bildats i min hals.
"Yeah, about that. I haven't told him" sa jag tyst och Simons ögon spärrades upp.
"YOU HAVEN'T TOLD HIM?" skrek han och kollade besviket på mig.
"Sky you can't keep something like this from him" sa han och skakade på huvudet.
"I know that and I'm going to tell him I just don't know how and when" sa jag och la mitt huvud i mina händer.
"This is probably a really time to tell you this but your father has contacted Derek and Grace" sa han och jag lyfte mitt huvud och kollade på honom.
"No, are you serious? What did they say?" frågade jag och kollade oroligt på honom.
"They said that they haven't spoken to you since last time he brought you here, but he's flying over here" sa han och jag skakade på huvudet.
"This is not happening, what the fuck am I suppose to do" sa jag och började få panik.
"Simon" sa jag ynkligt och han bara kramade om mig.
"Hey it will be fine, you're 18 he can't make you do anything you don't want to do" sa han tröstande och försökte att lugna ner mig. Det funkade men tanken fanns alltid kvar i mitt bakhuvud.Tänk om Niall fick reda på det.

 

"Let me cook dinner" bad jag Simon när vi senare satt och kollade på någon film som gick på teven.
"You don't have too" sa han och jag nickade.
"I want to" sa jag och började gå emot köket.
"You have any food home?" frågade jag och började kolla igenom alla skåp och kylskåpet innan jag konstaterade att nej, det hade han inte.
"I have to go buy food" sa jag och stack in huvudet i vardagsrummet igen.
"Okay, tell Jones to drive you" sa han och jag nickade. Jag sprang ner till grindhuset och knackade på dörren. Jones öppnade och log mot mig.
"Hi, could you drive me to Tescos?" frågade jag och han nickade innan han hämtade bilnycklarna och satte av emot Range Rovern som stod parkerad längre upp på uppfarten. Vi hoppade in i bilen och han började köra oss till mataffären. Han stannade på parkeringen och valde att stanna i bilen och vänta på mig.
Jag gick runt bland hyllorna och försökte bestämma mig för vad jag skulle kunna laga när någon knackade mig på axeln. Jag vände mig om och fick se två tjejer i femton-års åldern.
"Hello" sa jag och de log emot mig.
"Are you Sky Oliver?" frågade dem och jag nickade lätt.
"We love you and Niall together" sa den ena, med kort brunt hår, och log stor emot mig.
"Could we maybe get a photo with you?" frågade den andra, med svart hår uppsatt i en tofs.
"Aw thank you and of course you can" sa jag och ställde mig med vardera tjej så att de kunde få en bild var.
"Hey, what are your names?" frågade jag dem.
"I'm Alice" sa hon med kort hår och kollade på sin kompis.
"This is Dakota" sa hon och log emot mig.
"You don't happen to have a twitter I can follow do you?" frågade jag dem och de nickad häftigt.
"Mines @Alice_1D and hers is @Niall_Dakota" sa hon och jag vände mig emot Dakota.
"Have I responded to you on twitter before? I recognise that name" sa jag och Dakota nickade med ett leende.
"Yes you have but you didn't follow me" sa hon och jag tänkte tillbaka på vad hon hade tweetat mig.
"Yeah! You were the one I told about Niall talking in his sleep" log jag triumferande för att jag kom ihåg det.
"I was" sa Dakota och vi pratade en stund till och jag följde dem båda på twitter innan jag var tvungen att gå.
"Oh and girls" sa jag och vände mig om igen.
"Don't be surprised if a blonde irishmen starts following you on twitter" sa jag och blinkade emot dem när de började fangirla.

 

"What took you so long?" frågade Jones när jag hoppade in i bilen med två fyllda matkassar.
"I met some directioners, fans of Nialls" sa jag och log emot honom. Han började köra och log tillbaka.
"Were they nice to you then? I mean I heard alot of hate was thrown at you because of you being in a relationship with him" sa Jones och jag nickade.
"Yeah they were really sweet and yes I do get a lot of hate but to be honest with you I don't actually care" sa jag och Jones stannade bilen på Simons uppfart.
"Now if you excuse me, I have some cooking to do" sa jag och hoppade ur bilen. Jag sprang upp till dörren efter som det nu börjat regna och jag tackade mig själv för att jag valt idag som den sällsynta dagen då jag inte hade valt klackar. Jag ropade ett snabbt hej till Simon men skyndade mig till köket. När jag stod och plockade upp varorna ur plastkassarna och upp på bänken så slingrades ett par armar om mig, som jag visste inte tillhörde Simon. Jag vände mig om och log emot Niall.
"Hello there handsome" sa jag och han pressade sina läppar emot mina.
"Hi beautiful" kontrade han och släppte mig så att jag kunde börja med maten.
"What are you doing here?" frågade jag honom och tömde ner kycklingen i stekpannan. Det fräste till och jag satte på fläkten innan jag vände mig emot honom igen.
"One Direction had a quick meeting, nothing too big" sa han och jag log och började röra om i kycklingen.
"Are you guys staying or...?" frågade jag så att jag skulle veta hur många jag skulle laga mat åt.
"No we're leaving now, you have your day with Simon and we're buying Nandos and just having a lads night" sa han och jag nickade med ett leende.
"You're coming with us to the studio tomorrow tho because you have to listen to one of the songs from the album. We're thinking of having it as our first single, oh and we're recording a song that Peter our producer brought us. It's amazing and we can't wait" sa han och jag log hemlighetsfullt. Jag slår vad om att det var låten jag skrev. Jag kom och tänka på Alice och Dakota och drog upp min telefon ur fickan för att kolla vad deras twitter namn var.
"Hey, I met two fans in Tescos" sa jag och Niall kollade på mig med ett leende.
"Yeah? Were they nice?" frågade han och jag nickade.
"Of course they were, here I told them that I'd get you to follow them on twitter and after I told them that they nearly fainted but that's beside the point" sa jag och blinkade emot Niall innan jag vände mig om och fortsatte röra om bland maten.
"Done!" sa han och slingrade sina armar om mig igen.
"I should probably go now. I love you" sa han och gav mig en kyss.
"I love you too" svarade jag och kysste tillbaka.

Detta var mycket längre än kapitlerna är normaltsätt, och det kommer de sista två också vara.
BARA TVÅ KAPITEL KVAR AV STTC, KOMMENTERA KOMMENTERA KOMMENTERA!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx
 

Kommentarer


Mickaela

Kan inte fatta att den snart är slut :/

Svar: Tro mig, inte vi heller :/

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Magda!!!

Jätte bra kapitel!! Bara synd att det snart är slut, hoppas ni börjar en ny efter denna för ni är sjukt duktiga på att skriva! Verkligen!!

Svar: Aw tack Magda, och självklart kommer det en till efter :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau