Christmas One Shot!

En liten jul, one shot, från oss till er som en liten julklapp.
Det finns inget som tyder på att det är någon specifik kille i 1D, så ni kan låtsas att det är eran favorit :)
 
 

Snön yrde ner ifrån den mörka himlen och landade på den redan vita marken. Folk iklädda tjocka kappor, mössor och vantar skyndade in och ut ur affärerna i den sista julruschen så här dagen innan jul. Mina frusna händer höll ett fast tag i den varma pappersmuggen när jag lämnade Starbucks bakom mig och anslöt mig till de stressande människorna. Jag tog en klunk utav min pepparmint smakande dryck och justerade de tunga plastkassarna som hängde över min arm. De var fyllda utav julklappar, en del inslagna och en del inte, och jag kollade snabbt ner för att kontrollera att jag fått med mig alla kassarna vilket jag hade, innan jag fortsatte gå. Eller ja, tränga mig fram emellan de okänsliga och minst sagt själviska julshopparna.

 

Jag huttrade när den kalla vinden träffade mig och drog min grå kappa tätare kring min kropp. Mitt bruna hår täcktes av en svart mössa men vinden blåste slinga efter slinga i mitt ansikte och jag försökte irriterat mota bort dem med två fulla händer. Jag gav snart upp och försökte mitt bästa att ignorera de slingor som fortfarande låg placerade över min näsrygg. Jag skulle snart vara hemma i värmen i alla fall, om jag bara kunde komma fram ibland alla dessa människor. Ibland så förstod jag inte varför alla människor prompt skulle handla alla julklappar dagen innan julafton, jag gjorde det främst för att jag var lat helt enkelt, men resten utav Londons åtta miljoner invånare då? Var vi alla lika lata?
Jag har aldrig varit ett stort fan av att shoppa överhuvud taget men när man måste dela affärerna med åtta miljoner stressade människor så tror jag nog att jag hoppar det. Just därför hade jag fått så mycket som möjligt julklapps-shopping gjort på nätet, utan alla människor och all trängsel. Bara jag, sittandes under en varm filt, scrollandes på datorn. Hur mycket bättre låter inte det?

 

Jag släppte ut en suck och drog i den tunga portdörren för att den skulle öppnas. Jag stannade till och kollade om vi fått någon post, vilket vi inte hade, innan jag skyndade uppåt i trapphuset och fram till vår dörr. Jag kände på handtaget och dörren öppnades, vilket betydde att jag inte behövde krångla upp nycklarna med mina händer, som var upptagna med att bära på annat.
Jag slängde ner kassarna på golvet innanför dörren och klev ut mina stövlar innan jag trött lutade mig mot dörren.
"Darling, is that you?" hans röst ekade igenom lägenheten och hans huvud stack ut ur köksdörren.
"Yeah" svarade jag och gick in i köket. Jag placerade min halvfulla mugg på köksön innan jag hoppade upp så att jag satt på bänken. Jag tog en klunk till av min dryck och kollade på hur musklerna i hans rygg spände sig när han rörde sig runt i köket. Han stod och lagade mat, en konst jag aldrig bemästrat, och nynnade på en låt jag vagt kände igen men inte kunde placerade.
"You're beautiful" tänkte jag och lät tanken lämna mina läppar. Han vände sig om och log mot mig och drog håret ur ögonen.
"You need a haircut babe" pekade jag ut och han nickade.
"I know, I'm gonna call Lou about it" svarade han och rörde om i grytan innan han la på locket och gick fram och ställde sig emellan mina ben och lutade sin panna mot min.
"You're the beautiful one here" sa han, syftandes på det jag tidigare sagt, och jag kände hur jag rodnade.
"Stop it, you know I can't take compliments" sa jag och stängde ögonen när hans läppar snuddade vid mina. De dröjde sig kvar ett tag innan han lät dem vandra nerför min hals och på min axel. Han höll dem där innan han drog in mig i en kram och begravde sitt ansikte i min hals.
"I love you so, so much" sa han och jag log emot hans hår.
"I love you babe, more than you'll ever know"
Bara en snabb liten 'God Jul' hälsning till er!
Vi ses i Januari igen, lovelies!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Mickaela

Önskar er alla en riktigt god jul :)

Svar: Detsamma Mickaela :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau