Should've Taken The Chance. Kapitel 48.

Previously:
”Skyyyy” hörde jag och vände mig om. Det var precis att jag han se den blonda kalufsen innan jag drogs in i en hård, men ändå mysig kram. Niall. Jag slöt mina armar kring hans överkropp och suckade med ett leende.
”I’ve missed you” mumlade jag in i hans bröst och han gav mig en lät knuff bort ifrån honom för att kunna se på mig.
”God I missed you too” log han och tog tag i min väska.
”Let’s go!” sa han högt och jag log brett.
 

Jag vaknade utav att min dörr knarrade och att någon smög in i rummet. Jag öppnade mina ögon och fick se Niall stå bredvid min säng med ett trött leende.
“Sorry to wake you, but it’s breakfast” sa han och jag log tillbaka och sträckte på mig.
“Thank you, I’ll be right down. Just have to get dressed” sa jag och han lämnade rummet. Jag satte mig sakta upp och slängde benen över sängkanten. Det mörkbruna trägolvet var kallt under mina fötter när jag gick fram till min resväska. Jag bytte ut min pyjamas, bestående utav en utav Nialls gamla tröjor som jag snott utav honom, emot ett par rosa shorts och en ljusblå skjorta. Jag borstade igenom mitt hår och lämnade sedan rummet. Niall, Maura och Greg satt alla samlade i köket när jag kom ner och de log emot mig när jag klev ut och satte mig bredvid Niall.
“Good morning Sky, some pancakes?” sa Maura och sköt tallriken emot mig.
“Yes thank you” log jag och plockade åt mig två pannkakor. De var i amerikans stil och Maura hade skärt ut dem i hjärtan. Jag skar av en kant och stoppade in den i min mun. Jag log stort emot Maura och svalde.
”These are amazing!” sa jag och tog en tugga till.
”Thank you darling you’re to sweet.” svarade hon och reste sig upp ifrån bordet.
”Well I’m off to run som errands, put the dishes in the dishwasher when you’re done please” sa hon och log emot oss. Hon planterade en kyss på sina båda söners huvud och lämnade sedan köket.
”You done?” frågade Niall och pekade på min tomma tallrik.
”Yes, but is there any coffee?” frågade jag och han log emot mig.
”We’ll stop by a café on the way” sa han och satte in tallrikarna i diskmaskinen.
”Wait, where are we going?” frågade jag och han log hemlighetsfullt.
”I’m just gonna show you around Mullingar and… stuff”

 

Jag justerade mina solglasögon som satt placerade på min näsa och drack varsamt ur den rykande kaffe koppen jag höll i handen. Niall satt mitt emot mig vid bordet på det lilla cafeét men reste sig plötsligt upp med ett stort leende.
”Millie!” ropade han och omfamnade en brunhårig tjej. Jag reste mig också upp och ställde mig bredvid Niall. De slutade kramas och Niall log emellan oss.
”Millie, this is Sky my bestest friend. Sky, this is Millie my childhood best friend” presenterade han oss och jag gav Millie en snabb kram.
”Nice to meet you” log jag och hon log tillbaka.
”Nice to meet you to Sky. I’m just gonna go order something, it’s freezing out hence my read nose” sa hon och gick och ställde sig i kö.
”So that’s what you planned for us today. Me meeting your friends” sa jag till Niall och tog sedan en snabb klunk utav mitt kaffe.
”Yeah, I mean if it’s alright with you. Millie has been dying to meet you and I just thought…” förklarade han osäkert och jag avbröt honom skrattandes.
”Niall, it’s fine. Of course I want to meet your friends” precis när jag sa det så kom Millie tillbaka och ställde ner en rykande kopp te på bordet. Hon hängde av sig den röda kappan på stolen och satte sig sedan ner bredvid mig.

 

”Wait! So he seriously used to run around you garden, naked, chasing your cat?” jag skrattade åt det Millie precis berättat om Niall.
“Yes! He sure loved that cat” skrattade hon och kollade på Niall.
”You remember little Toby, don’t you” sa hon och han nickade. Hans kinder bar en lätt rodnad men han såg ändå road ut.
”Of course I do, you had him for like ten years” svarade Niall och tog ett bett utav sin chokladmuffins.
”Thirteen actually” sa Millie med ett leende och vände sig emot mig.
”So Sky, where are you from?” frågade hon mig.
”New York” svarade jag och log.
”Why would you ever want to leave New York? I’ve been there once and I really didn’t want to leave” frågade hon och jag ryckte på axlarna.
”I just couldn’t get along with my dad and then the job opportunity with Xtra Factor came up so I decided to pack up my life and move here” svarade jag med halva sanningen.
“Besides I prefer London to New York. I was never really a big town girl and even thought London is big aswell, its’s smaller. I’d much rather live in a place like here than London tho” la jag till och tog en klunk utav mitt kaffe.
“So how did you actually get the opportunity to work at Xtra Factor?” frågade hon nyfiket.
“Well my mum and Simon have always known each other and I kinda asked him for help with just getting out of my dad’s house and he just offered me the job” hon nickade,
“So are your mum still living with your dad or…?” frågade hon och jag skakade på huvudet och sneglade emot Niall som hade ett ledsamt leende klistrat på läpparna.
”Oh no, she’s dead” sa jag som om det inte var någon ’big deal’. För det var det inte för mig, i alla fall inte att prata om henne.
”What?” sa hon chockat och svalde sitt te i fel strupe. Hon hostade en stund innan hon kollade upp på mig.
”I am so sorry! I had no idea whatsoever I should never have even mentioned it” sa hon ursäktande och jag bara log emot henne.
”It’s fine, really. She’s been dead since I was four so I never really had a mum for all I can remember”

 

“So what do you think of Millie?” frågade Niall när vi börjat gå tillbaka till hans hus.
”She’s great and I can really see why you’re so close. She’s like the girl version of you” svarade jag och krokade min arm i hans.
”Yeah, I think that has to do with us being brought up basically like twins” skrattade han och kollade sedan på mig.
“But you’re still my bestest friend. It’s weird how I feel closer to you than her when I’ve known Millie for so much longer” sa han och strök sin hand över min arm.
“I love you Niall” sa jag och la huvudet på hans axel.
”I love you too Sky, bff” sa han med en skämtsam ton. Jag stannade upp precis framför hans hus och kollade honom i ögonen.
”Forever” sa jag och han svalde nervöst. Helt plötsligt så kom jag på mig själv med att luta mig emot Niall och han lutade sig emot mig. Hur mycket jag än visste att jag borde, så kunde jag inte dra mig bort och snart kände jag hans varma andetag emot mina läppar och jag stängde mina ögon. Here goes all or nothing.


UH OH!

Kommentera på nu då babes, vi fick en kommentar på förra kapitlet. Det är inge kul att skriva om man inte får någon feedback :/

Har i alla fall suttit i ett par dagar och pillat på en ny design till nästa novell. Inte för att STTC är nära slutet. Men jag var lite uttråkad ;)

Kan någon gissa vad den ska heta? Ni kan ju alltid försöka :P

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Nellie^.^

Mer!!!!!!!!!!

Svar: Håller på att skriva det sista på nästa kapitel så förhoppningsvis så får ni det imorgon :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Bella

Jaaag kommenterar... Haha! Hmmm, vad kan den nästa heta.... Love or nothing? Everything exept (stavning?) friends? Heartbeats and heartstrings? Better than love? Heartbreakers? Heartbreakers in town? Har antagligen ingen rätt men ändå! :) längtar till nästa!!

Svar: Du är den som alltid kommenterar, TACK! :)Nej inga rätt där men bra gissningar :) Det kommer troligtvis inatt!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helenaa

OMG!!! Har längtat efter de här så länge :D längtar tills nästa! xx

Svar: :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau