Tear us apart. EPILOG!


Not to spoil the ending for you but everything is going to be OK!
  
Två år senare:
 

Lägenheten var finare än på bilderna och då såg den fantastisk ut på dem. Jag tog Zayns hand och fortsatte inåt i lägenheten.
-Wow! Viskade han och jag nickade.
-It’s probably the most beautiful flat I’ve ever seen! Viskade jag tillbaka och han stannade upp.
-And it’s ours!! Ropade han och bar upp mig. Jag skrek av skratt och gav honom en kyss.
-Hey, hey take it easy here! Min mammas kommentar fick mig att skratta igen. I dörren in till lägenheten stod hon och Trisha och log mot oss.
-Take a look around darlings, this is your future! Sa Trisha med ett leende och jag log stort tillbaka.
-Yeees! Pep jag lyckligt och gav Zayn en hård kram.
-I love you. Viskade han i mitt öra och jag log mot hans hals.
-I love you to!! Viskade jag tillbaka. Vi fortsatte att flytta in grejer i våran nya lägenhet och när vi var klara åt vi lunch och sedan åkte våra mammor iväg och vi hamnade i sovrummet.
-The bed is nice. Sa Zayn och hans kommentar fick mig att garva.
-Well, Imma be the judge of that! Jag slängde mig jämte honom och vi båda skrattade hysteriskt vi detta laget.
-Okay, it’s twelve and we’re in bed already! Sa jag när skrattet lugnat ner sig.
-We’re allowed to we’re old now! Klagade han och log fjantigt mot mig.
-You do know that Louis were the age you are now when we met right? Frågade jag och han ryckte till.
-That’s…true! Sa han förvånat.
-Then, we shouldn’t say we’re old. Atleast not infront of him but here it’s okay. Log jag och la mig ner mot Zayn.
-Let’s take a nap. Föreslog han och jag nickade.
-You get tired of moving things! Sedan somnade vi, mysigt, ihop kurade i varandras famnar.

 

Jag vaknade utav Zayn’s minst sagt extremt irriterande ringsignal. Jag gnydde till och slog till Zayn som svarade efter ett alldeles för långt tag.
-Zayn.
-Hi Zayn it’s Louis!
-Hi Lou. What’s up? Zayn vände sig mot mig, som nu låg och lyssnade, och log gulligt mot mig.
-Nothing much, just hanging out with El and we thought that we maybe could stop by yours?
-Yeah! Sure, when will you be here? We just woke up so… Jag hade klivit ur sängen nu och slängde upp håret i en slarvig bulle.
-Ehm, half an hour maybe. So get on some clothes bro! Love you! Jag skrattade med Zayn åt Louis kommentar och Zayn avslutade sedan samtalet med ett snabbt ”Love you” tillbaka.
-So we have half an hour to put away some of the boxes. Sa jag och slog ihop händerna.
-Oh, fun! Sa Zayn sarkastiskt men följde efter mig in till vardagsrummet. Vi började vika ihop flyttkartongerna, klart den roligaste delen eftersom vi fick hoppa på dem, och ställde dom mot varandra emot ena väggen och Zayn gick sedan för att hämta dammsugaren så att vi kunde städa upp allt skit som följt med i flytten. Jag hörde min avlägsna sms signal och jag försökte med allt jag hade att komma på vart jag lagt telefonen, dock behövde jag inte fundera länge eftersom Zayn kom ingåendes i vardagsrummet med den i ena handen och dammsugaren i andra. Jag tog emot telefonen med ett leende men det blev svagare för varje gång jag läste namnet som stod på skärmen. Scott, pappa. Jag tryckte upp smset och log åt bilden. Det var en gullig bild på mina farföräldrar, farmor som kysste farfar på tinningen. Jag hade inte träffat varken dem eller pappa på månader eftersom mitt och pappas förhållande inte var helt fixat och farmor och farfar bodde i Manchester. Pappa bodde väl där eller i sin bil, för allt jag visste så var han bara runt på alla restauranter som nu gick bättre än någonsin. Efter mycket velade om jag ville eller inte, så läste jag texten han skickat med bilden.

 

Heart. My babygirl. I know I haven’t been the best dad, heck I know I haven’t even been a goood dad. Atleast not in the end. I just want you to know that I sent the picture because this is how I always pictured your mum and I. I fell for her at the first sight you know. I still remember how her blonde hair laid perfect on her shoulder and her nice little Swedish touch to her English. I’ve been in love with your mother since then and I still am, I messed up –I know, and probably wonder why I would write you this. Well first of all I want you to make sure your mum is happy and that she meets the perfect guy for her and gets to live a perfectly happy life now that I’m not in a position to mess things up for her anymore. Then I want you to promise me to be happy yourself, to stick with Zayn because darling –he’s a great guy, even an amazing guy. I know he screwed up too and I’m just so happy you took him back because I know for a fact that you’re a hell of a lot happier when you are with him! So please do me a favour, say yes will you?

 

Smset slutade där och jag vände mig förvirrat om för att kunna fråga Zayn, men när jag vände mig om fick jag mitt livs chock. Där satt Zayn, på ett knä med en öppen sammets ask i handen. I asken satt en glittrande, vacker, ring och jag stirrade tårögt på honom. Så det var det han menade med; say yes will you.
-Babe. I know I’ve made my mistakes and I’m probably gonna make quite a few more but I’m only human. But the mistakes teaches me how to treat you better, to treat you the way that you deserve to be treated because you’re amazing, talented, gorgeous and you’re mine. One time, three years ago I took you for granted and did something stupid and then swisch, you were out of my life. I love you with everything I have and everything I am so that’s whyy I’m asking you and begging you to please do me the honor of getting to spend the rest of my life with you. That’s why I’m asking you. Heart Weller, will you please marry me? Tårarna rann förfullt nu men ett leende spred sig på mina läppar. Ett stort sådant.
-Yes, yes, yes, YES a million times! Ropade jag och slängde mig I hans famn. Vi kramades ett tag innan jag lät honom trä på ringen på mitt vänstra ringfinger.
-I love you soo much baby! Han kysste mig.
-I love you too baby! Jag kysste honom. En stund senare kom Eleanor och Louis och vi firade alltsammans med ett smärre tårtkalas, inga tårtkrig denna gången dock, och en massa tweets som fick alla våra twitter att spamma. Inom en snar framtid skulle jag bli Mrs. Malik. Mrs. Heart Malik.

 

Två månader senare:

 

Allt såg perfekt ut. Den omgjorda ladan, jag fastnat för eftersom den var överdrivet charmig, som blivit om stylad och nu såg klar ut för ett bröllop. Danielle, Taylor, Eleanor, Mo, Charlie och Hannah som stod och satte på sig sina klänningar och sen min mamma. Min mamma, i vars famn jag satt, som tryggt vaggade mig fram och tillbaka för att lugna mig. Det var inte det att jag fått kalla fötter, absolut inte, men att gifta sig var läskigt. Tydligen hade Zayn bett mina föräldrar om lov för att fria till mig veckor innan han gjorde det så mamma hade varit förberedd på allt detta och så snällt haft hand om det mesta utav bröllopsplaneringen. Jag litade på min mammas smak och det hade jag gjort rätt i. Varenda liten detalj var perfekt, från dukarna – till klänningarna – till blombladen – till mig. Min mamma hade valt den vackraste klänningen åt mig och jag hade älskat den ifrån första stund, enligt tradition hade Zayn inte sett klänningen alls men inte heller mig på ett dygn. Taylor var nog den enda som sprang fram och tillbaka emellan rummen, om man inte räknade med Trisha som verkade ha svårt att veta vart hon skulle vara. Hon hade dock blivit skickad för att lugna ner Zayn som också började bli nervös för snart var det dags. Inom en timme skulle jag ge nerför altaret och fram till Zayn för att sedan äkta honom och bli hans för resten av mitt liv, förhoppningsvis.

Jag tog några djupa andetag innan jag, tillsammans med killarna, klev upp på den lilla upphöjningen som fanns vid slutet utav altargången där jag skulle stå för att invänta min brud. Jag kunde inte vänta på att äntligen få se Heart igen och i en vacker bröllopsklänning dessutom. Men jag var nervös, sjukt nervös –jag skakade. Men hon var värd det, jag var beredd att stå här uppe och lova henne mitt eviga stöd och min eviga kärlek. För jag har inga planer alls att sluta älska henne!

 

-You alright? Liam hade klivit upp bredvid mig, lagt en lugnande hand på min axel och viskat orden i mitt öra.
-Perfect! Jag log stort mot honom och fick ett likadant leende tillbaka innan han klev ner till sin plats, bredvid dom andra tre, igen. Plötsligt började den välbekanta bröllopsmelodin spelas och in kliver tjejerna med Mo i täten. Sen, Charlie, Danielle, Eleanor och sist gick Taylor och spridde ut rosenblad i gången. Tillsist kom hon, den vackraste människan på denna jord. Hon gick sida vid sida med hennes pappa och hade armen krokad i hans, jag var så himla glad över att dom löst allting och att hon hade sin pappa vid sin sida igen. Hon hade en lång, vacker vit, typisk brudklänning egentligen men just det att den satt på Heart gjorde den med speciell och mer vacker. Hon såg otroligt nervös ut, kanske till och med nervösare än mig, men när hon mötte mig blick fick hon ett säkert leende på läpparna och min nervositet var som bortblåst.

 

-Let me introduce to you, for the first time. Mr and Mrs. Zayn Malik! Ropade han ut över kyrkan/ladan och alla jublande. Inklusive jag och min nu fru. Jag log stort mot henne innan vi började gå nerför altargången och ut till bilen som stod och väntade på oss för att ta oss till bröllopsfesten som hölls på en liten klubb vi hyrt. Bara våra familjer och närmsta vänner hade varit bjudna på bröllopet och det var även samma gästlista hit. Vi satte hos i limousinen och började sedan åka mot lokalen, båda med ett stort mega leende på läpparna.
-I can’t believe we’re actually married. For real! Utbrast Heart lyckligt och jag klämde åt hennes hand.
-Well believe it ’cause I plan to be married to you for a looong time! Efter det sades inga ord utan vi uttryckte våra känslor i kyssar. För snart så var vi framme vid lokalen och vi krånglade oss ut ur bilen och upp till övervåningen där Heart skulle byta om och jag hängde av mig min kavaj samt tog av mig slipsen. Heart tog på sig en vit/gul/svart sommarklänning och log mot mig.
-Ready? Frågade jag henne och sträckte mig efter hennes hand.
-As ready as I’ll ever be! Svarade hon och jag log.
-Then let’s go! Vi gick nerför trappen och möttes utav jublet från våra gäster som stod vid sina tilldelade bord och jag log mot var och en utav dom innan jag och min älskade satte oss ner vid vårat bord. Synligt för alla. Framför oss fanns en scen där folk kunde hålla tal och musiken skulle hända. Vid vårat bord satt våra familjer och vid bordet precis bredvid oss satt ”gänget”. Vi fick snart in maten och alla högg in med stor aptit. Detta var bara förrätten dock, efter det kom en massiv varmrätt och en underbar glass sak som dessert. Tårtan var tills senare. Alla satt och pratade och hade en allmänt trevlig tid innan det värsta började. Det värsta som ändå var det bästa, talen. Min mamma var först upp, hon höll ett fint tal om hur hon alltid visste att jag skulle sluta upp med en fantastisk tjej som Heart och jag kunde inte annat än att nicka och hålla med. Vi var menade för varandra. Sen höll mina systrar ett roligt litet tal om pinsamma minnen från våran barndom, sen var det Hearts familj och tillslut klev killarna fram och höll sitt ogenomtänkta men oh så fina tal. Mo höll två tal, ett på Engelska till oss alla och ett på svenska till Heart. Charlie höll ett, Danielle, Eleanor och en massa andra människor men tillslut blev det tyst och alla verkade ha hållit sina tal. Trodde jag. Heart reste sakta på sig och klev upp på scenen med blicken fäst vid min. Hon ställde sig vid micken och tog ett djupt andetag.

Jag ställde mig sakta upp och började gå mot scenen, jag låste min blick vid Zayns och gick fram till micken. Jag ställde mig vid den och tog ett djupt andetag innan jag började prata;

-I really just wanted to say two things. First; I love you Zayn, so much! Jag log stort mot Zayn som log minst lika stort tillbaka.
-And second;  life is better with your best friend, that’s why I married mine

 

That's the story, of how we proved that nothing could ever Tear Us Apart!


 


OCH DET, VÅRA FINA LÄSARE, VAR OFFICIELLT SLUTET PÅ 'TEAR US APART'!! 
Nu är det dags för er att tala om för oss vad ni har tyckt om Tear Us Apart!
Designen, samt handlingen, till nästa novell kommer inom kort. Kom ihåg att vi älskar er så himla mycket!!
 
/Embla, Izabella & Olivia.
 

Kommentarer


Anonym

Vad hände med charlies surfarkarriär och fotbollkärrien om mo och heart

Svar: Tyvärr så uteblev det eftersom novellen fick ett sådant drastiskt slut då vi inte var nöjda med den. Vi är jätte ledsna om ni hoppades på mer utav dem men vi lämnar det till eran fantasi. Hoppas du gillade den i alla fall, sen lovar vi att nästa novell kommer vara mer genomtänkt och så.
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

micaela

Jättebra! Älskar verkligen denna novell. Jag började läsa denna på sommarlovet när ni redan gjort typ 10 kapitell och jag kunde alrig föreställa mig att den skulle sluta såhär. Skulle varit lite roligare om det gick tillbaka mer till början, men jag vet att ni inte vart nöjda och ville avsluta den fort.

När jag började läsa 1d noveller läste jag ca 10 stycken samtidigt men denna och en till tyckte jag riktigt mycket om så dom fortsatte jag läsa.
Men tyckte den var bättre i början helt ärligt. Men jättebra ändå!
X

Svar: Åh tack! Jo som sagt, vi var inte alls nöjda och med tanke på att Olivia själv fick stressa med att få ihop kapitlerna med alla våra ideer medans hon även skulle umgås med sina vänner - så blev den bara sämre och sämre. Vi har dock stora förväntningar på nästa novell och hoppas att du stannar tills den!
Sen är det skitcoolt att du hängt med ändå relativt länge!! Tack för att du läser Micaela :) (& kommenterar)

xxIzabella.
eionovels.blogg.se

Kristen

Första gången jag kommenterar och det är på epilogen, great! Nejmen novellen har varit sjukt bra och jag kommer sakna Zeart men jag tror att den nya novellen kommer rocka!! :)

Svar: Ah, men det är kul att du kommenterar i alla fall ;). Det är jätte kul att du tyckt det och jag håller helt med I'M TEAM ZEART! Haha, nej men vi hoppas på den nya novellen här också!! Den kommer bli lite speciell ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Skitbra tjejer! Kommer sakna den men jag hoppas på dden nya :)

Svar: Tack!! Vi också men som sagt, vi gillar redan den nya mer :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

asså sluuuttt neeeejj den va asbra!! awwsome guurls :D älskade alla deras moments och hela novellen, längtar tills nästa novell börjar xx

Svar: haha, tack ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Olivia tvinga mejj!

Haha, super bra! :Dx

Svar: HA-HA! -.-' Tack Boo ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau