Should've Taken The Chance. Kapitel 7.

Previously:
”Don’t be such a hotdog” sa hon och jag reagerade än en gång på den udda förolämpningen.
”Like hotdog, really? Why?” frågade jag och hon ryckte på axlarna.
”I don’t know, I have no imagination and hotdogs are all hotdoggy, like you.”
”Thank you” sa jag och började byta om ut ifrån min pyjamas in till vanliga kläder.
”You’re so very welcome” sa hon och gjorde detsamma.
”Here babe, I wanna try that photogenic thingy. Take a pic for twitter.” sa jag och gick in på min nyskapade twitter för Sky. Jag hade redan lyckats få flera hundra följare och jag vet inte hur.
”I’m gonna look awful but sure. Let’s.
 

”Simon?!” Jag kände mig lite vilsen där jag gick ensam igenom den långa korridoren i vilken Simons kontor skulle ligga. Men självklart så skulle jag ha maximal otur och inte hitta det.
”You alright?” hörde jag en road röst säga bakom mig och när jag svängde om fick jag se en flinandes Simon.
”Yes, thank you for asking” sa jag och såg hur han kämpade emot någon dryg kommentar.
”I got lost in a hallway yeah, yeah I get it” sa jag och gick igenom dörren han stod in.
Hans kontor var stort och väldigt modernt, vita och svarta möbler samt glashyllor på väggarna. Jag nickade gillandes och slog mig ner i den lilla soffan som stod emot väggen.
”So now that you’ve finally managed to get here we can talk about the job” sa Simon och slog sig ner i jämte mig. Jag log stort vid tanken över att jag skulle få jobba med mitt drömjobb om bara några få månader.
”Yes…” sa jag och försökte få han att fortsätta prata bara lite snabbare.
”Yeah, the first auditions will take place in april” sa han och jag nickade för att tala om för honom att jag hängde med.
”You will not be going to those tho, you will only come with to Dublin since Konnie can’t make it to that one and then of course you’ll be joining in the whole time at bootcamp, judges houses and the love shows. Got it?” avslutade han och log mot mig.
”I got it but you might wanna write it down, you know, just in case” sa jag och han sträckte fram ett papper mot mig.
”I already have” jag skrattade åt honom och stoppade ner pappret i min väska.
”Well, I should go. I’m off to lunch with Nora” sa jag och han nickade.
”Yeah and I have some more meetings to go to. Have a nice day and I’ll talk to you later” sa han och jag nickade.
”Bye!” ropade jag och lämnade rummet.

 

”So you got the job?” frågade Nora och jag nickade glatt.
”Well...” började hon men avbröt sig själv genom att ta en tugga utav sin subway macka.
”…now can you tell me what the job is?” frågade hon och jag funderade på om jag fick det.
”Hold on” sa jag och lirkade upp min telefon ifrån min väska. Bäst att skicka iväg ett sms till Simon och fråga.

 

Hey! Would it be okay for me to tell Nora about the job? She’s asking and I really wanna tell her, if it’s fine of course. /Sky.

 

Jag skickade iväg smset och la ner telefonen på bordet. Vi åt vidare medans vi väntade på smset, som ramlade in cirka 5 minuter senare.

 

Sure. Just don’t go off and tell a bunch of people. In fact, only her. But yes, she’s your friend and I get it. The only one who you can share these things with besides me. Enjoy your lunch! /Simon.

 

Jag log stort och knappade in ett Tack och Detsamma innan jag la ner telefonen på bordet igen och exalterat kollade på Nora.
”I’m allowed to tell you if you swear not to tell anyone else. Not anybody!” sa jag och hon nickade seriöst.
”Pinky promise?” sa jag och sträckte fram mitt pekfinger.
”Pinky promise” svarade hon och krokade sitt lillfinger i mitt. Jag tjöt till glatt och kollade på henne.
”It feels like a dream really, mostly because something like this has always been my dream” sa jag och hon kollade otåligt på mig när jag inte fortsatte.
”Come on, go on!” sa hon och jag skrattade åt henne.
”Do you know the X factor?” frågade jag och hon nickade snabbt.
”Of course I do. You won’t be the presenter there will you? No you can´t!” sa hon och jag skakade på huvudet.
”No not there” sa jag och hon kollade förvirrat på mig.
”What? You’re gonna be a presenter somewhere else?” Jag nickade.
”Where?” hon lät otroligt otålig nu men jag bara flinade mot henne.
”Tell me!!” bad hon och jag gav in.
”The Xtra factor” sa jag och hon såg ut att smälla av.
”SHUT UP! SHUT UP” SHUT UP!” skrek hon och jag försökte tysta ner henne med tanke på att vi satt inne på en restaurant.
”You’re kidding me, aren’t you? You’re just pulling some lame joke!” sa hon och jag fnös åt henne.
”Sweetie, I didn’t even know what the X factor was when I got here. Much less the Xtra factor” sa jag och hon gjorde någon slags lycko dans.
”I’m gonna get to see my best friend on the telly!!!” sa hon och jag garvade.
”What?” sa hon och försökte låta sårad.
”One; you sound like a crazy person. Two; I’m american, telly sound so funny!” sa jag och hon skrattade med mig nu. Snart skulle vi väl bli utkastade härifrån.
”We should go before we get kicked out” sa Nora som om att hon läst mina tankar.
”Just what I thought. My place to celebrate?” frågade jag och hon nickade.
”YES!” ropade hon och vi lämnade snabbt subway innan någon han klaga.
”Shit they’re all gonna hate us” sa jag och skrattade.
”Sorry not sorry” sa hon och krokade sin arm i min.
”Well bff, how about some hot guys in movies, crisps and coca cola?” sa hon och jag knuffade till henne.
”You’re lucky my mum, were, and grandparents are british so I happen to know what crisps are in american english” sa jag och hon skrattade, högt.
”Well it’s nicer to say crisps” sa hon och jag ryckte på axlarna. Kunde inte annat än att hålla med.

”Ryan Gosling, is so fit” utbrast Nora när eftertexterna till The Notebook började rulla.
”And the story is just amazing and I swear, no matter how many times I watch it. I still cry” sa hon och snyftade till.
”I know right. It’s my favourite movie of all time. Just so sweet and oh how I wish I had a relationship like that” sa jag och hon nickade.
”Me too, I mean it would be totally amazing and I’d just think I’d be dreaming everyday but it wouldn’t be something to complain about” sa hon och jag skakade på huvudet.
”That sentence made no sense babe” sa jag och hon lipade mot mig.
”Letting the five year old you are inside out I see” retades jag och hon kastade en kudde på mig.
”New movie!” krävde hon och jag skrattade.
”Fine, how ’bout…” jag kollade runt ibland mina hundratals filmer och drog upp ett fodral i triumf.
”P.S I love you” sa jag och vände mig mot henne med filmen uppe.
”More tissues!” utbrast hon och sprang iväg för att hämta några mer. Jag tog det som ett jag och stoppade i filmen i DVD spelaren. Get ready for some more tears.
”Press play. Don’t keep me waiting, I freaking love this movie.” Jag hade inte ens märkt att Nora kommit tillbaka men jag gjorde som hon sa och klickade på play och filmen började spelas.
”He’s hot too” sa Nora och med det försvann vi båda in i filmens värld. Inga ord yttrades under hela filmen, vi bara satt tysta och njöt utav mästerverket som spelades upp framför oss. Filmen var nästan i klass med The Notebook och Titanic för mig men de låg lite före med The Notebook i toppen.

Jag vaknade utav att en av solens starka stålar lös mig rakt i ansiktet. Jag satte mig upp och fick se att 27 Dresses menyn var framme på datorn och jag insåg att vi måste somnat under den filmen igår. Synd att vi somnade, den som är så bra.
Jag stängde av TV:n och började plocka i ordning lite eftersom att det såg ut som en svinstia i mitt vardagsrum. Popcorn, chips och godis låt överallt på golvet tillsammans med tomma PET-flaskor. Jag skrattade när jag såg hur min nyfunna bästa vän låg i soffan, det såg allt annat än bekvämt ut men jag valde att nte väcka henne. Hon vaknade väl själv om det började göra allvarligt ont. Eller? Jag hoppades på det i alla fall och fortsatte städa.
En timme senare så slutade jag tassa runt på tårna, för att inte väcka Nora, och satte i gång dammsugaren. Något som fick Nora att vakna med ett ryck och ramla ner ifrån soffan, denna syn fick mig i sin tur att stå och garva som ett fån. Lutandes mot väggen för att inte tappa balansen, och med en dammsugare i handen.
”Sky I’m gonna kill you. You’re such a little rat!” Hon såg otroligt skrämd ut och jag fortsatte skratta.
”Good morning” sa jag i en retandes ton.
”I swear you could’ve got me killed” sa hon och satte sig upp i soffan.
”Nah, don’t be such a drama queen” sa jag och hon skrattade åt mig.
”Whatever. I’m atleast a queen” log hon stolt och jag flinade mot henne.
”In that case you’re a very dramatic one” sa jag och hon lipade mot mig.
”You don’t say. So if I’m a drama queen that means I’m a dramatic queen. Who could’ve guessed?” Vi skrattade åt hur otroligt lama vi var innan vi bestämde oss för att ge oss ut i staden för att hitta något att äta.

”How about you go get a table and I buy your stuff to?” föreslog Nora när vi klev in igenom dörrarna till Starbucks. Värmen slog mig och jag började vira av mig min halsduk.
”Sounds good. Black coffee and a bagel, please” sa jag och började gå inåt för att leta efter ett bord. Jag fann ett bord i jämte fönstret och drog av mig min kappa innan jag satte mig ner. Det kändes verkligen att det bara var januari och hittills hade jag haft väldiga problem med att vänja mig vid kylan eftersom jag växt upp fram och tillbaka i New York och soliga, alltid varma, Los Angeles. Detta var något helt nytt.
”Here you go bestie, black coffee and a bagel.” Nora ställde ner brickan framför mig och drog, även hon, av sig sin jacka innan hon satte sig i stolen mittemot min.
”God, I can’t wait to drink that hot coffee now. It’s freezing” sa jag och tog en efterlängtad klunk utav det varma kaffet.
”Ah. That’s nice!” sa jag och lutade mig tillbaka med tallriken, som min bagel låg på, i mina händer.
”It certainly was. Winter isn’t a favourite of mine. No.” sa hon och tog själv en klunk utav sin varma choklad.
”I feel ya sister!” Vi lät våra koppar träffa varandra i en skål och drack sedan mer utav våra varma drycker. 


Kapitel 7. Nu fick ni reda på lite angående jobbet. Vi har också börjat "droppa hintar" till lite saker som kommer hända framöver, ni borde dock veta att vissa kan uppfattas lite vilseledande ;)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Anonym

it's gööööd!! längtar tills nästa, när kmr den? :D xx

Svar: taaack, när vi fått lite mer kommentarer. Kapitel 8 är klart ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Sara

Omg jag älskar kapitlen ! X

Svar: Tack, Sara - Matilda - Leona Dessiree - eller vad du nu heter, jag ser att du kommenterar i olika namn med samma ip nummer ;) men tack ändå :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Matilda

Kan ni inte lägga upp ett till. Bästa novellen jag har läst hittills :)

Svar: Tack, Sara - Matilda - Leona Dessiree - eller vad du nu heter, jag ser att du kommenterar i olika namn med samma ip nummer ;) men tack ändå :)xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Leona Dessiree

Riktigt bra ...

Svar: Tack, Sara - Matilda - Leona Dessiree - eller vad du nu heter, jag ser att du kommenterar i olika namn med samma ip nummer ;) men tack ändå :)xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Leona, Matilda, Sara.

Vi e tre bästisar så vi ville kommentera var för en. Hehehe, men allt e sant. Vi älskar noveller. Kram xx
// Sara

Svar: Jaha, haha! Men tack så jätte mycket :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau