Should've Taken The Chance. Kapitel 6.

Previously:
Jag skrattade åt Noras sms men började ändå packa ner vad jag kunde tänkas behöva för den, tydligen as grymma, nyårsfesten som Noras kompis skulle hålla.
Klänning, klackar, smink, väska, plattång. Klart! Nu gällde det bara att hitta en taxi och ta mig till Nora. Tio minuter senare skulle jag vara där och göra mig redo.
And then -Party Time
 

Ljudnivån var hög och basen fick hela min kropp att pulsera där jag stod tillsammans med Nora, mitt på dansgolvet, och dansade loss. Jag kände hur svetten började formas i min panna och jag gjorde en snabb bedömning om att jag behövde en ny drink så jag drog med mig Nora till baren som fanns på festen.
”Oh my god, I could barely breath among all those people!” utbrast Nora och jag vinkade skrattandes till mig bartendern. Jag kanske var lite småfull.
”What can I givet hese two beautiful ladies?” frågade han och jag skrattade mer. Oh ja, definitivt full.
”Anything, your choice!” ropade Nora och gungade med till musiken.
”Can you be still for five minutes maybe. I get tired just by watching you” klagade jag och hon log.
”It’s a party, you’re not suppose to be still” hon blinkade med ögat mot mig och tog emot våra drinkar.
”Cheers to the last hour of 2009!” sa hon och vi lät våra glas träffa varandra och utforma ett klirrande ljud.
”Can’t wait for it to be over” avslutade jag och svepte min drink innan jag, efter att ställt ner glaset, än en gång trängde mig in ibland allt folk på dansgolvet. Med Nora hack i häl.

 

Ten, nine, eight, seven.
Jag och Nora stod ute på balkongen och räknade ner sekunderna innan klockan skulle slå tolv, fyrverkerierna skulle skutas upp och 2010 skulle börja.
Six, five, four, three.
Jag kramade om Noras hand och hon log glatt mot mig.
Two, one. HAPPY NEW YEAR!” Vi, inklusive alla andra som vart på festen, jublade och skålade våra champagneglas. Jag hade lovat mig själv att det skulle vara det sista jag drack eftersom jag faktiskt inte var 18 än och jag ville inte begå några misstag ikväll.
”Happy new year hotstuff” hörde jag någon viska i mitt öra och jag vände mig snabbt om. Killen som stod bakom mig gav mig ett äckligt leende och jag vände mig om igen och gick därifrån. Därvar det tur att jag inte var full. Jag gick för att leta upp Nora men fick påvägen inte, en intetvå utan tre drinkar spillda på mig. När jag tillslut lyckades hitta Nora så fann vi en klänning och jag fick byta om. Fortfarande stinkandes utav alkohol…

 

”Sky, Sky, they have sparklers over here let’s try them!” Nina såg så uppspelt ut att jag inte kunde hjälpa att skratta åt henne. Hon var som en femåring. Jag ville i alla fall pröva.
”Yes. Wait up!” ropade jag tillbaka och sprang efter henne. Eller sprang så gott jag kunde i mina hög klackade pumps. Jag kom fatt henne vid bordet där tomteblossen låg och jag tog leendes upp en. En tjej sträckte fram en tändare mot mig och jag tände exalterat blosset. Snart sprätte det gnistor om pinnen och jag viftade glatt på det. Jag var väldigt lättroad, ja!

 

”That was so much fun. Not even kidding. Best party ever” sa jag lyckligt när jag och Nora, barfota, promenerade igenom London påväg hem till hennes hus.
”I know. Adam has the best new years parties” svarade hon och svingade armen hon höll skorna i.
”Did you know that wherever you are, the moon is never bigger than your thumb?” frågade Nora mig och jag knuffade till henne.
”One; don’t come and flirt with me. Two; you took that from ’Dear John’ loser” hon suckade och knuffade tillbaka.
”I was just trying to be creative. I didn’t think you knew it was from ’Dear John’. Well well. Let’s get inside and sleep away tomorrow now shall we?” hon höll uppe dörren och lät mig hoppa in i värmen.
”God, the worst thing about London is that it’s way colder than New York” klagade jag och hon nickade.
”I bet it is. It’s freezing. Tho it is three in the morning” sa hon och pekade på den stora klockan som hängde på väggen bakom mig.
”Thought she was more actually. But now, I wanna sleep!”

”Wake up you hot dog!” ropade Nora och jag satte mig yrvaket upp.
”Shit! Nora you scared the shit out of me! Shit!” sa jag skrämt och höll min hand över mitt hjärta.
”You just said ’shit’ like three times in that sentence” skrattade hon och jag log ondskefullt mot henne.
”Well you scared me.” Innan hon hann göra sig beredd på vad som komma skulle, så drämde jag till henne på axeln med min kudde. Hon stannade upp i skrattet och kollade förvånat på mig som satt och flinade retsamt.
”You little hotdog!” ropade hon och slog mig med sin kudde, kuddkrig!
Vi jagade varandra runt så i hennes rum tills vi hörde en knackning på dörren.
”Come in” ropade Nora och in klev en ung, gravid, kvinna. Noras mamma.
”Oh hello, you must be Sky. Nice to meet you” hälsade hon och jag log mot henne.
”So we’re doing a shoot downstairs just so you know not to pull the blinds up” sa hon och Nora nickade.
”Got it!” svarade hon och hennes mamma började lämna rummet.
”Bye, there’s breakfast ready if you want some” sa hon och stängde dörren efter sig.
”Well, that’s my mum” sa Nora och jag skrattade lite.
”Kinda figured. So, a shoot…?” sa jag frågandes och Nora började förklara.
”Well my dad’s a hobby photographer, a very dedicated one I must say, and he likes to take pictures of mum when she’s pregnant because he thinks she has some kind of glow or whatever he says. But often he ends up taking pictures of both my mum and baby sister.” Jag nickade.
”Not of you?” frågade jag och hon nickade skrattandes.
”No, I’m not a very photogenic person neither is my baby brother” sa hon och jag log mot henne.
”You probably just can’t be still infront of the camera” retades jag och flinade mot henne.
”Don’t be such a hotdog” sa hon och jag reagerade än en gång på den udda förolämpningen.
”Like hotdog, really? Why?” frågade jag och hon ryckte på axlarna.
”I don’t know, I have no imagination and hotdogs are all hotdoggy, like you.”
”Thank you” sa jag och började byta om ut ifrån min pyjamas in till vanliga kläder.
”You’re so very welcome” sa hon och gjorde detsamma.
”Here babe, I wanna try that photogenic thingy. Take a pic for twitter.” sa jag och gick in på min nyskapade twitter för Sky. Jag hade redan lyckats få flera hundra följare och jag vet inte hur.
”I’m gonna look awful but sure. Let’s."


Sådär ja, kapitel 6 och nu vart det plötsligt 2010. Somsagt, vi ska försöka skynda på novellen lite men vi vet inte än vilket kapitel killarna kommer in i eftersom ni kan ju räkna ut när X-factor började och ja, där vi är nu. Men det ska väl inte vara för långt kvar tror vi inte ;)

/Embla, Izabella & Olivia.xx

 
 

Kommentarer


Helena

haha bäst!! hotdog :P jag ska kommentera på alla! PROMISE xx

Svar: Hahah, you better babe!! luff u!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau