Should've Taken The Chance. Kapitel 12.

Previously:
To; Simon Cowell!
Sounds good to us! (Adam’s here). I’m excited to get started!
See you in a bit! Love you, Sky.
Jag drog fram kastruller, stekpannor, skålar och allt som kunde tänkas behövas för att laga mat. Tyst så tackade jag också Simon för att ha räddat mig, åtminstonde för stunden.

”And so, because I think you should be familiar with everyone you will be working with, we leave for Ireland tomorrow” sa Simon och la ner sin gaffel på tallriken. Adam hostade till och var tvungen att ta ett par klunkar utav sitt vatten för att inte kvävas.
”What?!” sa han och stirrade på mig som om jag skulle säga emot.
”Well babe, it’s my job! I have to go!” sa jag och log försiktigt mot honom.
”Well why? We were suppose to spend this week together” sa han och jag suckade.
”I’m working!!” Han kollade surt på oss och lämnade sedan bordet. Jag hörde hur han drog på sig sina skor och sin jacka och lämnade lägenheten.
”Wow!” sa Simon och jag la mitt huvud i händerna.
”So when are we leaving tomorrow then?” frågade jag och lyfte min blick.
”Ehm well.. wow. Uhm we leave at 9, the plane leaves Heathrow at 11” svarade han, uppenbarligen chockad över Adams beteende.
”Don’t care about him, okay? He’s had a bad couple of days” svarade jag och han nickade tveksamt.
”You sure?” sa han och jag nickade.
”Yeah. He’ll be fine, just need to relax a bit!” sa jag och log försäkrande mot honom medans jag började plocka av bordet. Han reste sig upp och hjälpte mig och jag log tacksamt emot honom.

 

”Are you sure it’s fine that you leave tomorrow, he seemed genuinely upset about it?” frågade Simon och drog på sig sin jacka.
“Yeah it’s fine, as I said; he just needs to relax a bit. He’s had a couple of rough days.” svarade jag och log ett fejkat leende emot honom.
“Okay if you say so! The taxi will be here at a little past nine tomorrow morning then” sa han och jag log mot honom. Genuint den här gången.
”Yes! Can’t wait!! Ireland here we cooome!” utbrast jag lyckligt och kramade om honom.
”Good night, love” sa han och klev utanför dörren.
”Good night” svarade jag och stängde den.

 

Jag drog igen dragkedjan på min fullproppade resväska och andades ut. Om bara några minuter så skulle taxin befinna sig utanför för att sedan köra oss mot Heathrow där planet skulle avgå mot Dublin. Jag var spänd och jag var glad, för första gången på länge så var jag faktiskt glad!
Jag hörde en biltuta och insåg snart att det var taxin som kommit. Jag drog med mig resväskan ut i hallen och drog på mig min aprikosfärgade skinnjackan och fiskade upp nycklarna ur min handväska innan jag hängde den över axeln. Jag klev utanför dörren och fick med lite svårigheter över väskan över tröskeln. Jag låste sedan dörren och ställde mig för att vänta på hissen, aldrig att jag konkade min resväska nerför trappen!

 

”Here you go miss” chauffören ställde ner min resväska framför mina fötter och jag log tacksamt.
”Thank you, very much” sa jag och han smällde leendes igen bagageluckan.
”No problem. Now, you better go find Mr. Cowell.” sa han och jag nickade.
”Bye then, thanks again!” sa jag och började gå därifrån, dragandes på min proppfulla väska.
”Bye Ms. Oliver and yet again; it was no problem” sa han och satte sig i förarsätet på den svarta taxin och körde iväg.
”Sky!” hörde jag Simons bekanta stämma ropa när jag, några minuter senare, stod och vilset försökte hitta vart jag skulle gå i den stora flygplatsen.
”Simon” ropade jag glatt och mötte honom i en kram.
”Well someone’s excited to get away?” sa Simon och började gå emot en grupp människor, med mig hack i häl.
”Yeah I’m just excited to get started and I’ve never been to Ireland so that’ll be fun too” sa jag och han log emot mig.
”Well three hours and we’ll be there!” jag log stort emot honom och vände mig sedan mot gruppen utav människor vi stannat framför.
”Sky, this is the crew. The crew, this is Sky Oliver our new, second, Xtra factor presenter” presenterade Simon mig och jag skakade hand med alla innan vi började röra oss emot gaten.

”Last boarding call for plane 56 to Dublin. Please all passengers come to gate 5 and board the plane immediately”
Vi hade precis kommit fram till gaten när det förinspelade meddelandet strömmade ur högtalarna som satt placerade runt om hela flygplatsen.
Flygvärdinnan tog emot våra biljetter innan hon lät oss gå ombord på planet. Jag kände hur den underbara känslan utav spänning, och uppspelthet, spred sig i magen och jag log stort när jag satte mig ner i sätet. Kanske lite för stort eftersom jag mottog en konstig blick ifrån Simon när han satte sig ner i sätet bredvid mitt.
”Excited?” frågade han och jag nickade stort.
”Just alot!!!” svarade jag och började nästan studsa i mitt säte men slutade när jag insåg hur dumt det måste se ut ifall jag skulle göra det.
”Only two hours then we’ll be in Dublin” sa han och log emot mig, jag log tillbaka och lutade mig emot fönstret.
”Please put your seatbelts on, we’re about to take off. Enjoy your flight”
Ännu en gång så hördes samma inspelade röst och jag kände hur hela min kropp pirrade till. Snart så skulle jag vara på irländsk mark!!


Kapitel 12!! Förlåt för väntan men det har varit lite strul men det har löst sig nu, +3 för nästa kapitel?
Lägre gräns för att vi är ledsna över att detta dröjde, nästa kapitel startar allt på riktigt :)

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx




Kommentarer


Helena

hihi längtar tills nästa när dem träffas, förhoppningsvis ^^ haha! asbra skriver btw :D xx

Svar: Åh nej, du får vänta lite till innan hon träffar någon utav killarna ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Emma

Jätttte bra ;)

Svar: Tack Emma :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

smilla

Jätte bra!!

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Jag komentera visst aldrig förra men iaf, superbra skrivet... Vem som nu skrev.. Inte för de.. Alla skriver asabra...Men aa... Alla skriver lika bra.... Okejj jag ska hålla käften nu! SUPERBRA! ^.^

Svar: Hahah! Töööönt!!! Men tack, I suppose!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Fanfic One Direction

Himla bra!! :)

Svar: Tack så himla mycket :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nadja.

BARA SLUTA SKRIVA! INGEN BRYR SIG!!

Svar: Bara sluta kommentera, ingen bryr sig?
/Olivia.
eionovels.blogg.se

Karolina.

Sämst, sämst, sämst och vänta jag glömde; sämst!!

Svar: Tack, tack, tack och vänta jag glömde; tack!!Det värmer!

/Olivia.
eionovels.blogg.se

My

Bara en fråga... Ni som hatar novellen så jävla mycket, vrf läsa då? Gå åh lägg er ist... Så jävla onödigt, ska jag komma åh hacka på nått som ni lägger ner en massa fritid på?! Nä! Asså, lägg ner, hur mogna är ni? E ni 2 ellehh. Man kan ju tro de.. Asså, lägg er energi på nått annat. Bara så patetiskt, lägg ner. Ni säger bara så för att ni e så jävla avundsjuka, bara för ni inte kan skriva, attenionwhores.... Gå till nån som bryr sejj ist..
// Jävligt Irriterad!

Svar: Word babe, W-O-R-D-!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Fanfic One Direction

haha ååh jag vill ha ett nytt kapiteel :D

Svar: Det kommer om cirkus 2 minuter eller så ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Bella

Kolla gärna in min novellblogg :) http://onednovell.blogg.se

Svar: KejjKejj.
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

felicia

ALLTSÅ SLUTA LÄSA DERAS NOVELL FÖRIHELVETE OM DE NU ÄR SÅ JÄVLA DÅLIG?! ÄR DET NÅGON JÄVEL SOM FUCKING TVINGAT ER? SÅKLART KAN MAN GE KRITIK, MEN ÄR DET KRITIK ATT SKRIVA SÅ? NEEEEEE FÖR DE ÄR BARA SÅ SATANS JÄVLA ONÖDIGT O DE AR INGEN SOM PALLAR LÄSA ERA FULA KOMMENTARER. FATTAR NI HUR ONÖDIGA DE ÄR? ANTAGLIGEN SÅ HAR NI SÅ SINNESSJUKT JÄVLA DÅLIGT SJÄLVFÖRTROENDE ATT NI MÅSTE KLAGA PÅ ANDRA SOM FAKTISKT KAN SKRIVA, FÖR ATT NI SJÄLVA SKA MÅ BÄTTRE. ELLER SÅ DRIVER NI EN EGEN JÄVLA NOVELL MED 3 LÄSARE PER ÅR O MÅSTE KLAGA PÅ FOLK SOM LYCKAS. LÄGG NER MED ERA ONÖDIGA KOMMENTARER. FYFAN.

Svar: Gooo PUFF!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau