Should've Taken The Chance. Kapitel 19.

Som ni kan se så får ni ingen previously på detta kapitlet eftersom det är fristående ifrån det förra kapitlet!

”Those shoes were quite cute” sa jag och pekade, igenom skytfönstret, emot de beiga bootsen.
”I suppose. I don’t really know anything about such stuff” sa Niall och ryckte på axlarna. Jag vände mig om emot honom och räckte ut tungan.
”Hey! Ms. Mature” retades han och jag släppte ut ett högt skratt. Jag hade spenderat de senaste dagarna med Niall och han hade fått mig att må lite bättre. Så bra som jag möjligtvis kunde efter allt. Även fast han fortfarande inte hade den blekaste aning om vad som hänt. Adam hade inte hört av sig, tack gode gud, och Nora hade jag ännu inte pratat med.
”So?” Nialls röst väckte mig ur mina tankar och jag vred om huvudet för att se honom.
”So what?” frågade jag förvirrat och han pekade flinande på skorna.
”You gonna buy them?” frågade han och jag log.
”I atleast wanna try them on” log jag och vi gick in i affären.

 

Två timmar senare så stod vi nu i min hall, Niall hållandes i tre kassar och jag i två. Alla fem tillhörde mig.
”You know, I could’ve carried the bags myself” sa jag och Niall flinade.
”Wouldn’t want you to break a nail” retades han och jag slog till honom på axeln.
”Yeah, ’cause I’m that girly” sa jag och Niall skrattade.
”Nah, you’re a total bo-” hans mening avbröts utan hårda bankanden på dörren.
”SKY!” hörde jag Adams stenhårda röst ropa och påsarna gled ur mina händer och jag backade så att min rygg mötte väggen.
”Sky?” viskade Niall och sträckte fram armen. Jag ryckte undan hans beröring och jag såg hur något gick upp för Niall. Han kanske inte visste varför, men han visste att jag var rädd. Rädd för Adam.
Niall tog de få stegen fram till dörren och öppnade den häftigt.
”Who the hell are you?” frågade Niall och Adam skrattade hjärtlöst.
”I could say the same. But I’m Adam, her boyfriend” sa han och la betoning på ordet boyfriend.
”I’m Niall.” presenterade sig Niall kort och gav inte Adam mer en en stel nick.
”So can you let me in?” frågade Adam, klart irriterad.
”Actually, we were about to leave again” sa Niall och började stänga igen dörren.
”Cheaters are pathetic!” ropade Adam och just då smällde Niall igen dörren.
”What did he mean by that?” frågade Niall och vände sig sakta om.
”I suppose he thinks that I’m cheating on him with you” sa jag och ryckte på axlarna.
”How come?” vi satte oss ner i soffan och jag lutade mig suckandes emot ryggstödet.
”Because he’s overprotective and don’t trust me” sa jag och ångrade mig genast.
”Why?” frågade Niall och jag sökte efter en snabb lögn.
”Ehm, well.. I- I suppose it’s just the way he is” halv stammade jag fram och log svagt.
”I get it, you don’t wanna talk about it. You don’t have to. But know, that even though we don’t know eachother that well you can alays talk to me.” sa han och jag nickade nästan osynligt.
”Okay?” frågade han och jag nickade, mer synligt nu. Han drog in mig under hans arm och in i en varm och tröstande kram.
”Thank you” grät jag fram och Niall bara nickade.
”Anytime Sky, you don’t deserve him. Whatever he’s said or done before, he was a total douche right now. To both you and me” sa han och drog handen försäkrande över min rygg. Långa, lugnande rörelser.
”I don’t know what to do, I can’t just leave him” sa jag och Niall kollade skeptiskt på mig.
”Why?” frågade han och jag sänkte blicken innan jag vände upp den och stadigt fäste den vid Nialls.
”Because I love him”


Tadaaaa, kapitel 19! Nuså börjar Niall bli misstänksam över Adam, vad tror ni kommer hända? Tror ni Niall kommer försöka göra något åt det eller släpper han det för stunden?

Kom igen nu finisar, ni kan kommentera mycket bättre. +5 till nästa?

/Embla, Izabella & Olivia.xx

 

Kommentarer


ellinorcharlotte

Okej, ändrade mig, detta är de bästa kapitlet hittills! Jag här ingen aning men jag hoppas att Niall<3 gör något åt Adam. Puss på er! Xx

Svar: Haha, ahw! Tack igen Ellinor, det betyder så sjukt mycket att du läser :)
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

alltså jag vill bara slååååååå Adaaaam! Men skit bra tjejjoooooor! xx
O korris, jag älskar dig!! xx

Svar: I knöööööööööööööööw!!! It's comiiing!jag älskar dig också, puff!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

APBRA! Adam kan gå åh ta sig. ^.^

Svar: Tack babe! Yeeesh!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Sandra

Nawwww Nialler!
Du har en väldigt annerlunda story (positivt) vilket jag hoppas lockar till läsare.
x

Svar: Aaaw, tack! Det är vad vi hoppats på, att folk ska dras till den annorlunda storyn :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Wilma

Grymt bra! Hittade hit via ett länkbyte tidigare idag och är helt fast!

Svar: Åh tack!! Det är det vi hoppats på, att folk ska hitta hit och stanna. Du får gärna sprida vidare om du gillar deen :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ellinor

hoppas Niall gör något att Adam. sjukt bra del iaf :D

Svar: Åh tack Ellinor :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

Som jag sa innan, ADAM MÅSTE FÖR NFOBVSHVSN DÖÖÖÖÖÖ!! asbraaaasshh! xx

Svar: Hahah, damp lagom? Men tack ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau