Should've taken the chance. Kapitel 16.

Previously:
”Give me the gummy bears!!” sa jag och sträckte mig över Nora som höll påsen utom mitt räckhåll.
”NORA!!! THE CANDY IS MINE!!” ropade jag och hon skrattade under mig. Tillslut fick jag tag på påsen och jag sträckte triumferat upp den i luften. Klantig som jag var så tänkte jag självklart inte på att påsen redan var öppen så snart flög det godisar kring oss och de landade med hårda smattrande läten på det släta trägolvet.
”Shit!” ropade jag i chock och Nora garvade häftigt åt mig.
”Only you Sky! Only you!”

”So…” började Nora och jag kollade roat på henne.
”So…” härmade jag när hon inte fortsatt.
”You seeing Adam tomorrow?” frågade hon och jag svalde klumpen som bildats i min hals.
”I suppose, yeah. Why?” frågade jag och hon log hemlighetsfullt.
”Well he said that he had something absolutely special in mind for you” sa hon och jag hostade till.
”WHAT?!” utbrast jag chockat. Rädsla spred sig i min kropp men Nora bara log stort.
”I know, he’s treating you like a princess isn’t he” sa hon avundsjukt.
”Mhm” mumlade jag, oförmögen att bilda ord.
”I’m so jealous of you. I mean, not of you dating Adam. But of your relationship, it’s perfect”
Perfect my ass. Var allt jag tänkte men jag nickade leendes emot henne.
”How long have you been together now, since January-february sometime?” frågade hon och jag tänkte snabbt efter. För länge.
”Yeah something like that, I haven’t really counted the months or days for all that matters” förklarade jag och hon nickade.
“I suppose some people don’t. Well, I have to go. Babysitting tonight, how fun!” sa hon och jag följde henne ut till hallen där hon tog på sig jacka och skor.
”I’ll talk to you tomorrow then, love you” sa jag och gav henne en stor kram.
”Love you and don’t forget, you have work tomorrow” sa hon påminnande och jag lipade mot henne.
”I knew that!” klagade jag och hennes skratt ekade i trappuppgången när hon lämnade min lägenhet bakom sig.
Jag stängde dörren efter mig innan jag satte mig i soffan igen, med datorn i knät.
Scroll, scroll, scr- STOP! En artikels rubrik fångade mitt intresse och jag klickade mig genast in för att läsa hela alltet.


Christopher Bentley; ”I’m searching for Skylar every day, with no luck!”
In the beginning of December last year, while Mr. Bentley was away on a business trip, his beloved daughter Skylar Bentley went missing. Since he got home to discover this, he’s been searching for his daughter every day, with no luck.
“I miss her and just want her home. I don’t even know if anyone has kidnapped her, or if she left or whatever. I just want her back home” said Mr. Bentley when we asked him about his feelings right now. He looked genuinely upset and hasn’t really done anything regarding the company, in weeks! Skylar, wherever you are. We beg of you, if you read this, come home!


 

 

Jag fnös och smällde igen locket på datorn. Kartongen markerad Memories stod och hånade mig i ögonvrån och med ett par snabba steg så satt jag snart på knä vid den och drog upp fotoalbum, efter fotoalbum. Jag tog upp det understa i högen och jag log när jag såg vilka år de täckte; 1993-1996. Där i fanns mina bebisbilder samt en massa bilder på mamma som gravid, och bara bilder på oss. Jag bläddrade bland sidorna och stannade vid en bild utav mig som två åring. Leendes rakt in i kameran med mina smilgropar fullt synliga. Det var definitivt en utav mina favorit bilder på mig som bebis.
Jag satt så i några timmar och just nu höll jag i bilden på mig ifrån 2009 års Teen Choice awards. Jag log åt den innan jag la ner den med allt det andra i lådan. Jag stängde igen den och sköt den intill väggen innan jag gjorde min väg till sovrummet. Sömn!!

 

”Three of you can stand over there and four of you over there. You set that up over there, please” Darren pekade ut positionerna till ljus- och ljudkillarna och jag kollade mig facinerat omkring. Vi stod nu i den mäktiga; Wembley Arenan där vi hade börjat förbereda för boot camp stadiet som skulle äga rum här om bara några dagar.
”Sky, any questions about how everything will work out?” frågade Darren och jag funderade lite innan jag lätt skakade på huvudet.
”No, not right now anyways” sa jag och han log.
”Good, you can go take lunch now if you want to” sa han och jag sprang leendes iväg. Vad skulle jag säga; hungern hade slagit till rejält!

 

Jag lämnade arenan och tog mig den, relativt, korta vägen till Nandos. Min officiellt nya favorit restaurant. Väl där så hittade jag snabbt ett ledigt bord och slog mig ner. Jag tog upp menyn och skummade igenom de många rätterna men bestämde mig snabbt för det vanliga. Peri peri chicken.
”Sky?” hörde jag en osäker röst säga och när jag lyfte min blick så möttes jag utav ett par blåa ögon och ett stort leende.
”Niall!” sa jag glatt och ställde mig upp för att ge honom en kram. Bakom honom stod en man, några år äldre än Niall, och kollade på oss.
”Greg” hälsade han och sträckte fram handen,
”Nialls brother” förklarade han och jag skakade hans hand, leendes.
”Sky, nice to meet you” sa jag och han log.
”You too”
”So what are you doing here?” avbröt Niall och log emot mig.
”Having a lunch break from planning everything” sa jag och han nickade medan de slog sig ner på två utav de lediga stolarna.
”You at Wembley?” frågade han och jag nickade medan jag vinkade till mig servitören för att beställa.
”I’m so, fricking, nervous!!!” utbrast Niall. Vi skrattade lätt åt honom innan vi alla beställde.


And we present to you, chapter no. 16!! Fortsätt kommentera våra fina, :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx

 

Kommentarer


ellinor

Jätte bra :D <3 xx

Svar: Tackar, tackar ellinor :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

ommmgggg, Niall...assåå neeeeej...........sluta döda mig nu. I WANT MORE NIALL! o nej, inte bara novelliskt sätt.... if ya know what I mean.. ;)
shit vad jag lät poetiskt där uppe... ÄH JAG SKA SLUTA YRA.
AAAAPPP bra. som vanligt ;) xx

Svar: Hahahaha, tönt! Men tack ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Bjaigt! :D

Svar: Tackish!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

helena

ASBRA BOLLIE!! ;Dx

Svar: Thank you!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau