Should've Taken The Chance. Kapitel 15.

Previously:
”Why do you have that proud grin on your face” frågade Niall skeptiskt och jag skrattade lite innan jag svarade, 
”Because you’re not nervous anymore, relax. You’ll do fine, I promise!” sa jag försäkrande och han ryckte osäkert på axlarna.
”Stop being so positive” utbrast jag skämtsamt och han skrattade högt.
”I promise, okay?” log jag och han nickade leendes.
”Okay” sa han och jag gav honom en snabb kram.
”Sorry I have work to do, I’ll cross my fingers for you” sa jag och reste mig upp.
”Thank you Sky, it was nice meeting you” sa han och jag fnös.
”Don’t say that like this is the last time we meet” sa jag och vinkade lite lätt innan jag vände på klacken och lät mina steg röra sig emot kamera teamet, än en gång.

 

”Good night Sky, I’ll see you tomorrow” Simon vinkade god natt och vi gick in igenom respektive dörr.  Medans jag krängde av mig jacka och skor så sprang mina tankar iväg till killen jag mött idag. Niall. Självklart så var han inte den enda som jag intervjuat idag men han stod ut, han var en manlig version utav mig och han sattes sig fast i mina tankar. 

 

 

Lyckligtvis så hade han gått vidare till boot camp och han hade fått göra en snabb intervju efter hans uppträdande. Men det var på håret. Jag minns själv att jag varit nervös för honom, vilket var konstigt eftersom jag knappt kände honom. Jag skakade av mig tankarna och fortsatte in till det lilla köket som fanns i det stora hotellrummet, jag blivit tilldelad.
Min telefon vibrerade på köksbänken och indikerade att någon försökte få tag på mig. Jag plockade upp den och kände hur mitt andetag fastnade i halsen när jag läste namnet. Adam.

 

”Sky” svarade jag nervös och jag hörde genast hans mörka skratt.
Hello there stranger. How come I hear from Nora that you’ve called her but not me” jag svalde hårt och försökte lugna ner mig själv.
”I,-I” jag harklade mig innan jag fortsatte.
”I forgot, I suppose” sa jag och hoppades på att min röst lät säkrare än jag kände mig.
Or, you just didn’t wanna call me. Huh?” hans röst växlade tonläge och han lät genast mycket hotfullare.
”No, not at all!” försäkrade jag honom och lutade mig emot bänken. Snälla köp det!
Yeah right. Do I need to come over to Dublin now aswell?!” jag skakade hastigt på huvudet innan jag insåg att han inte skulle kunna se det.
”No, no, no! You don’t, stay there Adam. I’m sorry” sa jag och hoppades att han absolut inte skulle komma hit och störa mig.
When are you coming home?” frågade han och jag suckade lite.
”Tomorrow night” sa jag och han skrattade.
Good. See you then. Bye!” han la på i mitt öra och jag lät telefonen glida ur min hand och landa på bänken med en hård duns. Jag kände hur mina ben gav vika och snart fann jag mig sittandes på köksgolvet. Kinderna dränkta i tårar och maskara ner på tröjan.

 

Med resväskan rullandes efter mig så sökte jag med blicken efter Nora. Som tur väl var så skulle inte Adam följa med till flygplatsen, jag trodde att det berodde på att Simon skulle vara där.
”Well Sky, I’ll see you tomorrow. Bright and early!” sa han och jag gav honom en kram.
”Yes, sir!” skojade jag och han skrattade.
”Bye Sky, Nora.” sa han och Nora nickade leendes emot honom där han lämnade vår lilla grupp för att kliva in i bilen som väntade på honom.
Jag och Nora vandrade dock bort till hennes vita honda. Hon hjälpte mig in med min väska i bagage utrymmet och körde sedan iväg emot min lägenhet.

 

”Give me the gummy bears!!” sa jag och sträckte mig över Nora som höll påsen utom mitt räckhåll.
”NORA!!! THE CANDY IS MINE!!” ropade jag och hon skrattade under mig. Tillslut fick jag tag på påsen och jag sträckte triumferat upp den i luften. Klantig som jag var så tänkte jag självklart inte på att påsen redan var öppen så snart flög det godisar kring oss och de landade med hårda smattrande läten på det släta trägolvet.
”Shit!” ropade jag i chock och Nora garvade häftigt åt mig.
”Only you Sky! Only you!”


Efter mycket väntan så ger vi er, KAPITEL 15!! yeeey, +5 till nästa?

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Anonym

Skit bra!:D

Svar: Tackar, tackar :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

så jävla braaaaa. Ojag vill mörda den jävla Adam.#JustSayying

Svar: Tack, och jag vet. Vi också ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

HAHAAHAH! perfect ending ;D ÄLSKAR NOVELLEN!! :D xx

Svar: Than youw!! Luff u!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

ellinor

Helt och hållet azum! xx

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Simon

Jätte bra, finisar!xx

Svar: Tack, Piff!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau