Tear us apart. Kapitel 26.


ByeBye Charlie & HiHi Luke!
     

-I can’t believe you’re going home! Sa jag ledsamt och kollade på Charlie.
-I know, me neither! Höll Mo med och tårar började bildas i hennes ögon.
-I can’t either but I’ll be back, someday! Sa hon och jag såg på henne att hon försökte hålla inne tårarna men tillslut brast det, för oss alla tre. Med tårar strömmandes nerför våra kinder kramade vi om henne en sista gång och såg henne gå igenom säkerhetskontrollen och runt hörnet, mot Australien! Jag suckade och kramade om Mo. Vi stod där ett tag, minst fem minuter, innan vi gick ut till min bil och körde mot Mo’s hus.
-Vi åker till Luke. Han är hemma va? Har inte träffat honom på evigheter! Sa jag och Mo nickade entusiastiskt.
-Luke borde vara hemma i alla fall.. eller? Mo såg ut att fundera väldigt hårt och jag skrattade åt hennes löjliga min.
-Sluta göra så du ser ut som en apa! Skrattade jag och hon skakade på huvudet.
-Gör jag ju inte! Protesterade hon.
-Jo, du ser ut som den där apan i William Spetz video! Jag skrattade ännu mer när jag började svänga in i kvarterat Mo och Luke bodde i. Jag parkerade utanför Mo’s hus och vi promenerade mot Lukes hus. Vi höll varandra i handen, så som vi alltid gjorde när vi gick ute tillsammans, och svingade dom fram och tillbaka medans vi nynnade på ’Tröjan du hatar’ av Norlie och KKV.

 

-Mo, Heart! Hii!! Luke sprang mot oss med ett stort leende och vi mötte honom med minst lika stora leenden.
-LUKE! Ropade vi båda samtidigt och mötte honom i en mega mysig-gigantisk kram.
-I missed you both so much! Sa han och kramade om honom hårdare.
-Need…air! Pressade Mo fram och han släppte oss.
-BUT! I missed you too. La hon till efter att hon leksamt slått till honom på armen.
-I missed you too. How’s your summer been? Frågade jag och vi började gå mot hans baksida.
-It’s been amazing but I wish we could’ve been home just a bit more. But you! You sneeky! Didn’t tell me about you and Zayn being back together again BEFORE he tweeted it for the world to see. Sa han och vi slog oss ner på gräsmattan.
-I’m sorry! I didn’t think about it, I was to caught up in… in… Jag försökte desperat hitta ett passande ord och en passande förklaring men Mo klev in i mitt ställe.
-Love. She was caught up in love. They are that annoyingly cute couple you know, like you see on the telly. I wanna throw up and I’m happy at the same time, you know? Sa hon vänd mot Luke och jag skrattade när dom inledde en disskussion om mitt och Zayns förhållande. Varför umgicks jag med dessa människor nu igen? Juste. För att jag älskar dom med allt jag är!

 

-Luke! You’re burning them! You’re frying meatballs för godsake, it’s not rocket science! Give me that! Sa jag och ryckte stekspaden ur handen på honom och försökte rädda köttbullarna. Ett hopplöst fall, dom var helt genombrända och såg ut att ta eld vilken sekund som helst.
-Sorry that I’m no masterchef like you. Sa han och flinade mot mig medans han åt på en gurkbit.
-I should’ve forbidden you to help like I do with Mo. Now we have to stay hungry! Klagade jag och han skrattade. Mo klev in i köket, skrattandes hon också, och pekade på sin mobil.
-I heard, I smelled and I ordered take out. Thai food! Sa hon och jag hängde med i skrattet. Vi satte oss vid matbordet och pratade om allt möjligt, tills maten kom, sen åt vi och pratade lite mer. Jag berättade för Luke om allt med min pappa och om att Zayn och dem kulle uppträda på OS-avslutningsceremonin, han var lika förvånad/chockad som mig, och sen pratade vi lite om Charlie och hennes vistelse här. Fan! En våg av saknad sköljde över mig.
-So Charlie actually fainted in the car? Luke hade aldrig träffat Charlie men verkade inte visa några tecken på att det var jobbigt när vi babblade på. Som svar på hans fråga brast Mo ut i skratt.
-What? Why haven’t I heard about this? Oh my god! Really? Jag kollade förvånat på Mo som nickade medans hon fortsatte skratta.
-Beacause of Liam? Frågade jag och hon försökte kämpande få ut ett svar.
-N-no because of Da-Danielle! Haha!! Fick hon fram och jag och Luke hängde med i hennes skratt. Gud vilka udda vänner jag hade, och som man säger -man blir som man umgås!


Heart Weller @HeartWeller
Spending my night with @MoReud & Luke who’s not cool enough to be on twitter. Night! Xx


 

Jag tryckte på tweet och la mobilen bredvid mig och hängde på Mo och Lukes prat.
-No! I, personally, think that Cheryl Cole is much more attractive than Rihanna! Förklarade Luke och jag skrattade.
-She is. Höll jag med och Mo såg ut som om hon skulle koka över.
-Rihanna is hot! Attractive! And god damn sexy!! End of discussion! Sa hon och drog handen i ett strck för att markera att konversationen slutade här. Jag försökte komma på något annat att säga men hörde hur det pep till i min telefon och jag vände uppmärksamheten mot den istället. Zayn. Namnet lyste upp skärmen och jag svarade lyckligt.

 

-Baby! Sa jag glatt och hörde hans underbara skratt klinga på andra sidan luren och det fick mitt leende att växa.
-Babe! Vas happnin? Hans tjocka bradford dialekt hördes tydligt när han sa den frasen och jag skrattade.
-Nothing much, hanging out with Mo and Luke. You?
-Yeah I saw that on twitter. Responded aswell but wasn’t sure if you’d ever see it. But I’m just here alone… no not really I just skyped with my sisters. Jag hörde leendet i hans röst när han pratade om sina systrar.
-Oh i think I would if I wanted to. Haha! Aaw, nice talking to them ey?
-Yeah great! I miss them but they’re coming down here soon I think. They had some time off and yeah they wanted to meet you and since you start school again soon we figured it would be easier if they came here instead of us going there.
-Yeah maybe. I really wanna meet them. Feels weird that i haven’t yet!
-I know, I want you to meet them too. But mostly I want them to meet you!
-What’s the difference?
-Ehm..I dunno really! Erkände han och jag skrattade.
-Well babe.. I should get to bed. Feeling so tired tonight! But I’ll talk to you tomorrow!
-Okay, goodnight babe! Dream of me!
-Hah, I will! Love you!
-Love you too!
-Bye!
-Bye!

 

Jag tryckte på ’avsluta samtal’ och la sedan undan telefonen igen. Vi kröp alla ner i våra sängar och somnade efter bara några sekunder. Eller dom vet jag inte, jag somnade i alla fall!


Detta kapitlet är skrivet utav moi! Bella alltså ;). Haha, ett litet kapitel med vänskapen emellan Heart, Mo och Luke. Lite fint sådär *snyft, snyft*. HAHA! jag driver!
Hoppas ni gillar det i alla fall, jag är lite ringrostig o så. 
 
xxBella.
Kapitel 26. Nu är det inte många kapitel kvar på novellen. Vilka excited över att se hur det slutar? 
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx
 
 

Kommentarer


My

Jah läste de, åh jah älska de. ;)x

Svar: Haha, de får du säga t Bella ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

När ska ni skriva nästa kapitel?:((

Svar: Nästa kapitel kommer ut imorgon eller ikväll :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Ehm.. De va de jah gjorde... ;)xx

Svar: Jaha... men jag svarade! Tweetade det till henne om du vill hon ska se det ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Men iiihhhhh behöver den nu måste läsa vidare :((

Svar: hehe, du får vänta lite till ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

När kommer nästa? <3

Svar: Typ en minut nu :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

När skriver ni då ? :(

Svar: Kapitlet kommer att publiceras om typ en minut :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

wohoo heey ollie nu kommenterar jag haha nemen jättebra!! xx

Svar: wohoo! bra sötis! TACK :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau