Tear us apart. Kapitel 25.


Dinner time!

Previously:
Jag skakade av mig det udda känslan som spridit sig och lirkade segervisst upp en papperslapp ur min byxficka. Jag vecklade upp den och fick se en liten text, ett nummer och en puss mun. Vilket bekräftade att det var en tjej. Call me babe, you know you want to. /Pamela. Löd lappen och jag funderade hårt. Pamela. Namnet kändes bekant. Jag gav upp och slänge mig ner i sängen igen och det tog inte långt tid innan jag somnade igen.

-Harry? Harry wake up! Hearts mjuka röst väckte mig och jag gnydde lite när jag vände mig om i sängen så att jag skulle kunna se henne. Huvudvärken hade nästan försvunnit helt men jag kände mig fortfarande helt otroligt utmattad efter gårdagens mängd sprit.
-What? Mumlade jag och kollade upp på henne där hon satt på kanten av min säng med ett retsamt leende på läpparna.
-Someone’s a bit hungover? Frågade hon med ett flin och jag höll händerna för ansiktet.
-Just alot! Why aren’t you even a tad hungover? Frågade jag avundsjukt och hon log mot mig.
-Well I only had about one and a half drink so I wasn’t really drunk in the first place. Förklarade hon och jag reste mig sakta upp så att jag satt upp lutad mot huvudgaveln av sängen.
-So what’s up? Frågade jag klart undrande över varför hon kommit hit och väckt mig i första taget.
-Well.. the girl you weren’t allowed to call? Didn’t Louis talk to you? Jag mindes genast meddelandet Louis vidarebefodrat tidigare idag och nickade snabbt. Något jag ångrade eftersom dunkandet återkom till mitt huvud.
-Aouch. Mumlade jag och Heart skrattade lite tyst.
-You okay? Frågade hon och jag vände leendes upp huvudet.
-I think so yeah, continue?
-Oh right! Did she give you her number? Jag nickade igen. Lugnare denna gången.
-What did the note say? ’Cause I suppose she slipped you a note?
-Yeah, I don’t really remember but I think it’s over on the desk. Heart reste sig upp och gick bort till skrivbordet som stod på andra sidan rummet. Hon kollade runt ett tag innan hon plockade upp lappen med ett leende. Hon läste den tyst för sig själv påvägen tillbaka till mig och satte sig sedan ner på sängen igen.
-Pathetic! Do you know who she is? Frågade hon och jag skakade på huvudet.
-No, but I suppose you do? Svarade jag frågandes och hon nickade.
-Yeah. You know the barbie girl we told you about from Sweden? Frågade hon och jag mindes bimbo tjejen dom berättat om när dom kommit tillbaka till London. Jag nickade, ja och hon fortsatte.
-Well. Pamela! Sa hon bara och pekade på lappen. Jag spärrade upp ögonen och ryckte lappen ur hennes händer.
-Please no! Bad jag men hon skakade bara på huvudet.
-Sorry Harry! That’s why I didn’t want you too call her since she’s probably just gonna use you for being Harry Styles and I don’t wanna see you get hurt like that! Sa hon och jag blev rörd över hur mycket hon faktiskt brydde sig.
-I love you Heart! You’re like the best, non related, little sister a guy can ask for! Jag drog in henne i en kram och hon skrattade.
-Aaw, Harry I love you too. Big brotheeer! Hon drog sig ur kramen och log mot mig.
-Everyone is coming over here tonight. Charlie and I will cook. Sa hon.
-Okay… what about Mo? Frågade jag och hon rynkade på pannan.
-You wanna keep living here? Frågade hon och jag nickade förvirrat.
-Good. Then we won’t let Mo near the stove, the knifes and preferably the kitchen! Sa hon och jag skrattade lite.
-There is an apirin on your bedside-table by the way! Sa hon och blinkade innan hon gick ut ur rummet. Jag kollade på det lilla bordet som stod bredvid min säng. Mycket riktigt, där låg en liten tablett bredvid ett glas vatten. Jag svalde den och började göra mig i ordning lite, försökte få bort den unkna klubb lukten och alkohol doften ifrån min kropp. Sen klädde jag på mig, fixade håret och gick ner till dom andra som redan samlats i vardasrummet.


-So what are we cooking? Frågade Charlie och jag pekade på sakerna framför mig.
-Chicken tortillas? Frågade hon men jag rättade henne.
-Chicken tortillas a’la Heart y Charlie. Sa jag på halvspanska och hon skrattade.
-Let’s get started! Jag stänge dörren till köket medans Char skruvade upp volymen på musiken som dånade ifrån min iPhone som satt på den praktiska dockan på köksbordet.
-’CAUSE IT’S ALWAYS A GOOD TIIIIME!! Sjöng vi med högt medans vi skar grönsaker, stekte kyckling, blandade sås och förberedde allt annat vi behövde för våra tortillas.
-Imma choose a song! Utbrast Charlie när Good Time slutade spelas. Jag nickade och hon började klicka runt på spotify.
-This! IT’S BRITNEY BITCH! Ropade hon och Circus började spelas. Jag log mot henne och mindes minnena till låten. Det var våran låt. Min och Charlies. Första gången vi träffades hade vi knappt slutat lyssna på d

enna. Vi sjöng med, om möjligt, ännu högre och ivrigare till denna låten.
-I FEEL THE ADRENALINE MOVING THROUGH MY VEINS, SPOTLIGHT ON ME AND I’M READY TO BREAK! Sjöng hon och jag log mot henne. Vi började skratta åt våra patetiska försök till att sjunga med i refrängen. Det var inte det att vi inte kunde låten utan att vi skulle försöka byta ut orden till våra egna. Omöjligt om man hette Heart och Charlie!

 

-Food ready! Ropade jag ut till dom andra medans Charlie sänkte volymen på musiken till en lagom hög. Britneys album Femme Fatale spelades och just nu var det Criminal. Jag hummade med medans jag log mot dom glada personerna som kom gåendes mot mig.
-Welcome! Hälsade jag skämtsamt och visade in dom i köket där dom satte sig ner vid det dukade bordet.
-Having fun babe? Frågade Zayn och jag nickade.
-You heard we did! Sa jag och han nickade nu.
-Looks really nice. Sa han och jag antog att han pratade om maten men jag ville driva lite med honom. Inte för att jag ljög men…
-Yeah, you do look nice! Sa jag och kysste honom innan han fick chansen till att säga något. Jag avslutade kyssen och drog med honom bort till bordet.
-Done exchanging saliva? Frågade Louis retsamt och jag lipade mot honom.
-You’re such a loser Lou. Han log mot mig.
-So? Everyone loves me anyways! Ett mummel av klagerier bröt ut och han kollade sårat på alla.
-What? Sa han och putade med underläppen. Alla började skratta och Eleanor gav honom en kyss.
-You’re right. We love you BooBear! Sa Harry retsamt och flinade mot Louis som bara ignorerade Harry.
-Did you hear something? I think there’s a fly in here. A really annoying one! Sa han och Harry skrattade. Vi började äta och samtalsämnena växlade efter varje sekund och jag hade problem med att hänga med.

 

 

-Wait? So you really ran around screaming you were a ’big fat idiot’, fell and they got it on camera? Frågade jag Niall skrattandes och han nickade. Minst lika skrattandes.
-I wanna see! Bad jag och Zayn drog upp sin telefon.
-Thanks to the power of internet and YouTube, you can! Sa han och klickade fram en video. Jag kollade klart på hela videon och skrattade möjligtvis mer nu.
-Ahahahahah! That’s so awesome! Jag lutade mig mot Zayn som skrattade han med. Inte nära lika mycket som mig och Niall. Om Mo varit här hade hon också skrattat men hon hade dragit med sig Charlie hem eftersom dom var tvungna att passa Louise ikväll, vilket var jätte tråkigt, men that’s life!
-It was so great just sitting there, hearing him yell it and then boom! We turned around and he was on the floor and that they got it on camera was just a big plus! Förklarade Liam roat och jag kollade på Niall som hade fått problem att andas av hans häftiga skrattanfall. Hans tappra försök till att försöka andas normalt fick mig att bryta ut i ännu ett skrattanfall igen och snart hängde Niall på. Jag hade äntligen hittat någon som skrattade lika mycket som mig!

 

-Okay, goodnight! Jag, Zayn, Liam, Danielle och Niall skildes åt och gick in till respektive lägenhet. Jag och Zayn gick bara raka vägen in i sovrummet och satte oss på sängen.
-So how excited are you for the Olympics? Frågade jag Zayn som sken upp.
-So excited but really nervous. It’s such a big honour and it’s so many people watching! Svarade han och jag skrattade.
-You’ll be fine. I mean, you’re always amazing so…yeah! That said it all I think! Han flinade mot mig och gav mig en kyss. En kyss som blev till mer och mer kyssar och klädesplagg efter klädesplagg kläddes av och slängdes ner på golvet… natten var bara ung!


 TRO DET ELLER EJ MEN DETTA KAPITLET ÄR SKRIVET -inte utav Olivia- UTAN AV EMBLA!!! YEAH! I WROTE THIS. Vet inte om jag är stolt? Var det bra? Dåligt? Alla fina läsare -feedback :) 

Är lite ringrostig men jaa! Sen tycker jag om er för att ni skickar så mycket positiv respons till Olivia, ni är änglar! Puss puss!

xxEmbla.


Kapitel 25. Tråkigt nog är det inte många kapitel kvar nu men nästa novell kommer vi kämpa på bättre med. Det har bara varit svårt i och med att E & B åkte till Australien och då tappade vi vårat spår lite och allt hände på olika håll och ideer blev konstiga m.m m.m. Men!!! Några kapitel till är det och vi kan lova er att novellen slutar med ett BANG! Och förklaringen till novellens namn (Tear Us Apart) kommer "förklaras". Haha. Hoppas ni gillar dom sista kapitlerna nu bara och stannar tills nästa novell. Älskar er ALLA!!

/Embla, Izabella & Olivia.xx


 


Kommentarer


My

SUPERBRA! xx

Svar: Thank u! Fattade du allt om Pamela nu?
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Jaop, elle jah trore... ;)xx

Svar: Good! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau