Tear us apart. Kapitel 24.


LET'S PARTY HARD WITH ONE DIRECTION!
  
Previously:
-It was scary! Vi hade nått våran våning och vi gick in till Louis och Harrys lägenhet där vi gissade att alla killarna spenderade sin kväll, än så länge i alla fall. Mycket riktigt satt alla fem killarna där, fastklistrade framför tv-spelet, och skrek på varandra.
-BOYS! Ropade Danielle och alla fem hoppade skrämt till.
-Babe, you scared us! Utbrast Liam och hon log.
-Sorry but you need to get ready! Förklarade hon och fick 10 förvirrade ögon på henne.
-WE’RE GOING OUT PARTYIIING! 


-Here you go babe! Zayn räckte mig vattenklaset och jag klunkade tacksamt det.
-Thank you. I don’t wanna get too drunk! Sa jag och han log.
-Me neither! Let’s dance shall we? Jag nickade och vi gick ut på dansgolvet där resten av vårat sällskap var. Eller ja, alla utom Louis som åkt hem till Eleanor istället för att följa med ut.
-Zayn let’s stop here it’s way too crowded further in. Bad jag och han nickade innan han tryckte mig nära honom och vi började dansa. Jag kollade runt i rummet i ett försök att lokalisera våra vänner. Jag hittade dom alla och låg åt synerna. Liam och Danielle satt, hånglandes, i en av dom många sofforna, Niall dansade med en söt brunett som såg relativt berusad ut, inget emot hur berusad Niall såg ut att vara och sen var det Harry som dansade, tätt intill, en blond tjej med meterlånga ben och en av dom smalaste midjorna jag någonsin sett. Eller egentligen dansade dom inte, dom stod och gned sig mot varandra samtidigt som dom utbytte saliv. Tjejen såg bekant ut men jag kunde inte sätta fingret på vem det var och eftersom jag inte kunde se hennes ansikte så var det ännu svårare.
-Do you recognize the girl Harry is dancing with? Viskade jag i Zayns öra i hopp om att han skulle höra mig över den dånande musiken, det gjorde han.
-Ehm I don’t think soo, but she looks familiar. Viskade han tillbaka och jag vände mig helt om mot honom.
-I wanna go see who she is because I have a bad feeling about where I recognize her from! Sa jag och han nickade.
-Sure, we should probably get back too. Sa han och nu var det min tur att nicka. Vi tog oss igenom den svettiga folkmassan och fram till Harry och den mystiska tjejen som nu såg ut som om dom skulle äta upp varandra. Zayn gick fram och knackade på hans axel.
-Harry we have to get going! Sa han. Här var det aningen tystare men man var fortfarande tvungen att prata högt för att bli hörd.
-Uhrg, no I wanna stay and maybe I won’t even come home tonight! Sa han och drog tjejen intill sig. Det var nu jag fick en skymt av hennes ansikte och ilskan bubblade upp inom mig.
-Gå bort ifrån honom. NU! Varnade jag henne som flinandes vände sig mot mig.
-Inte en chans. Han är min! Jag har honom lindad runt mitt lillfinger! Sa hon överlägset och jag tog ett steg närmre henne och Harry, som fortfarande höll armen om henne och pratade med Zayn. Ingen av dom verkade märka av konversationen som hölls vid sidan av deras.
-Han är full! Sa jag och hon ryckte på axlarna.
-Och? Han vill ha mig, det är allt! Sa hon och jag fnös.
-Om han vore nykter så skulle han inte så mycket som titta åt ditt håll! Sa jag och hon höjde på ögonbrynet.
-Vem var det du dejtade nu igen? Zayn eller Harry? Deras namn verkade få dom att reagera eftersom båda vände sina huvuden mot oss. Det tog bara sekunder innan Zayn också sett vem det var och lyckats dra med Harry därifrån.
-If you ever talk to her again I will make you regret it! She’s only trouble! Varnade Zayn ilsket Harry.
-I like trouble. Sluddrade Harry tillbaka och Zayn fortsatte dra med honom mot soffan där Dani och Liam satt.
-Not that kind of trouble Haz! Han slängde ner honom i soffan bredvid dom andra och gick tillbaka till mig.
-What the hell is Pamela doing here? Frågade han ilsket och jag ryckte på axlarna.
-I don’t know but I know it wasn’t a coincidence she danced with Harry when he was really drunk! Svarade jag minst lika ilsket. Han tog tag i min hand och vi kollade ilsket bort mot Pamela som stod med en drink i handen och stirrade på oss.
-Imma go get Niall so we can get out of here! Sa jag, släppte hans hand, tog mig fram till Niall och knackade på hans axel.
-I’m sorry to interrupt but we have to go! Sa jag ursäktande och log mot dom båda.
-Oh it’s okay. Sa Niall och jag pekade bort mot gänget.
-We’ll wait over there for you! Sa jag och han nickade. Jag började ta mig tillbaka och talade om för Zayn att Niall skulle komma om bara någon minut eller så. När Niall väl slitit sig armkrokade jag honom för att kunna hjälpa honom snabbare ut till bilen medans dom andra fick ut Harry. Tillslut satt vi alla i bilen påväg hem i alla fall och jag pustade ut.

 

-That bitch totally just ruined my night! Klagade jag och lutade huvudet mot Zayns axel.
-You ruined my night, I coulda got some sex from her! Sluddrade Harry och slog ut med armarna.
-I saved your dignity Harry, she’s nothing but shit I tell you! Sa jag och han skakade på huvudet.
-Then tell me why? Han sluddrade fortfarande och det började bli svårare att höra vad han sa.
-I’ll tell you tomorrow when you’re sober. Sa jag och det var knappt jag hann avsluta meningen innan han hade däckat. Niall som bara varit smått berusad hade kvicknat till lite och satt nu och stirrade ut igenom fönstret.
-Niall you alright, mate? Frågade Zayn som om han läst min tankar.
-Huh? What? Yeah I’m alright, just a bit tired and a bit wasted that’s all. Sa han och vände blicken mot Harry.
-Wow! He was really pissed wasn’t he? Frågade han och jag nickade.
-Tell me about it! Jag masserade mina tinningar och Zayn lämnade fjäderlätta kyssar på min bara axel.
-How about you guys? Frågade Niall och jag skakade på huvudet.
-Not drunk at all. Had like one drink then we shared one and that’s it basically. But then again I’m really sensitive to alcohol and I’m not legally allowed to drink just yet.  Sa jag och Zayn nickade.
-Yeah, I had the same amount but I atleast drank it legally! Retades han och Danielle skrattade ifrån framsätet.
-Burn, Heart! Utbrast hon och jag lipade mot henne i backspegeln. Snart hade Niall också däckat och jag log mot den lilla blinda pojken.
-Just a bit wasted yeah, how ’bout loads! Skämtade jag och vi alla skrattade.

Jag vaknade upp med den hemskaste baksmällan någonsin och jag begravde huvudet i kudden för att försökta stänga ute minsta ljud och ljus som existerade. Något som inte är möjligt när man bor med Louis Tomlinsom efter som han i nästa sekund stod vid min säng, bankandes på en kastrull och sjungandes så falskt som möjligt. Jag höll på att dö av huvudvärken och sparkade därför till Louis det hårdaste jag orkade och han slutade.
-Harry, you’re hurting me. I thought you loved me! Utbrast han dramatiskt och jag vred sakta på huvudet och lipade mot honom innan jag, lika sakta, vände tillbaka det ner i kudden.
-Right, so Heart told me to tell you that if you find a number in the clothes you had yesterday you shouldn’t call it and when you feel better you should call her and she’ll come by and tell you why. Förklarade Louis, men slutade såklart inte prata där. Jag menar han var ju trotsallt Louis.
-So how much do you remember from yesterday? The car ride there? The first drink? Frågade han och jag vände mig om, med mycket möda, och kollade på honom.
-Try nothing! Like I barely remeber getting ready to go out which means I must’ve been really pissed! Svarade jag och han flinade mot mig.
-Oh you were and there is a few pictures of you all leaving the club. Varnade han och lämnade sedan rummet. Jag gick långsamt mot mitt badrum och svalde en huvudvärkstablett innan jag började leta igenom mina fickor efter det där ”förbjudna” numret. Jag visste inte varför jag inte fick ringa det men hon borde ha en bra andledning att be mig att inte ringa en tjej, eller det var väl en tjej som lämnat numret? Jag skakade av mig det udda känslan som spridit sig och lirkade segervisst upp en papperslapp ur min byxficka. Jag vecklade upp den och fick se en liten text, ett nummer och en puss mun. Vilket bekräftade att det var en tjej. Call me babe, you know you want to. /Pamela. Löd lappen och jag funderade hårt. Pamela. Namnet kändes bekant. Jag gav upp och slänge mig ner i sängen igen och det tog inte långt tid innan jag somnade igen.


 

Kapitel 24! Näst kapitel är skrivet av Embla och kapitlet efter det av Bella. Sen får ni se för er själva ;)

xxOlivia.
Kapitel 24! Än en gång! Erat kommenterande -STOR APPLÅD TILL VÄRLDENS BÄSTA LÄSARE!!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


My!

Men du får jue inte asluta med nått spännande... Ellee har Pamelea vart meh innan? :Oxx

Svar: Ja det har hon. Haha, sverige kapitlet babe!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Mehhh, vem va hon? Kommer man få veta de i nästa kap? Åh när kommer nästa kap? :D Babeee. ;Dxxx

Svar: Ja det kommer man. Typ...eller. Läs Kapitel 16 :) Nästa kapitel kommer om två minuter :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau