Tear us apart. Kapitel 22.


"Just tell my what went wrong, why were we suddenly not enough?"
  
Previously:
-A safety-pin? Sa Charlie frågandes. Jag kollade upp på Mo som kollade på mig med tårfyllda ögon.
-To keep everything together. Sa jag och Mo samtidigt.
-It’s a thing that happened a while back. I was feeling really bad over some things and Mo came over to my flat. She handed me a safety pin and said….
-To keep your life together! Avslutade Mo och jag log mot henne.
-I still have that safety pin and now I have one with me all of the time. Förklarade jag och Charlie log stort.
-That’s so wonderful! I love you both!
-We love you to Charlie, we love you too!

-You have to understand that this is not acceptable! Skrek pappa och jag kände hur ilskan började koka inom mig.
-You’re kidding right? I’m seventeen, soon eighteen and it’s my hair, my body! Skrek jag tillbaka och han skrattade hånfullt.
-You said it, you’re not eighteen yet so legally you can’t do that without mine or your mothers permission. Sa han och log överlägset.
-So how did I do it then? Kontrade jag och han flinade mot mig.
-You did it illegally. Sa han och mamma harklade sig.
-No she didn’t. I went to the studio with Mo and Charlie to givet them permission. Sa hon och pappa kollade på henne med ett både chockat och ilsket uttryck.
-What?!? Why on eart would you do that Nina?
-Because I know our daughter, she would never get a tattoo without thinking about it carefully. Förklarade hon för pappa.
-So what about the hair, it looks awful quite ugly? Sa han och tog fram en av mina blåa slingor.
-Scott, it looks cool and besides it’s just hair. It’ll change back with time. Sa hon och slog bort hans hand.
-Now, we are gonna talk about you! Sa mamma allvarligare.
-What is there to talk about me, I haven’t done anything! Fnös han och mamma skrattade.
-Yeah..right! I just wanted to tell you that I think you should move out for a bit. Just get a hold of yourself again and find the Scott I fell in love with and married. Just for a couple of weeks, I need time to think aswell! Pappas mun föll öppen.

 

-So I’m gonna meet up with my parents, Heart is going to Zayns and you are packing. Right? Good! Sa hon innan hon reste på sig och lämnade lägenheten.
-Yeah, I should go. Sa jag men pappa rörde inte på sig en millimeter, han satt där helt chockad och bara stirrade tomt framför sig.
-Dad, it’ll be alright! Sa jag och la en hand på hans axel. Jag började dra bort den och skulle precis gå, när en hand las över min.
-I’m sorry Heart, for everything. Sa han och jag vände mig mot honom. Det var först nu jag märkte att det rann tårar längs hans kinder.
-Bye dad. Sa jag bara och gick därifrån. Jag fortsatte in i Zayns lägenhet och hörde killarnas, Zayn, Liam och Harrys, vrål ifrån vardagsrummet. Tv-spel såklart!
-Babe, that you? Ropade Zayn och jag skrattade.
-No it’s a tomato! Ropade jag tillbaka och fick några skratt.
-I wanna see your hair! Ropade Zayn och jag hörde hur han började springa mot dörren. Jag drog upp luvan och döljde håret så att det skulle bli lite mer av en överraskning.
-How do you know I changed my hair? Frågade jag honom när han kom in i hallen där jag fortfarande stod, framför dörren.
-Mo and Charlie are here. Plus I know that you got a new tattoo. Sa han entusiastiskt och jag log.
-Two new tattoos actually! Han log större och tittade skeptiskt på mig.
-Really?
-Really! Bekräftade jag.
-Now I wanna see your hair. Sa han och pekade på luvan som dolde mitt hår. Jag vände mig om så att jag stod med ryggen mot honom, och drog ner den.
-Wow, that’s so cool! Berömde han och gick fram till mig och kände på mitt hår.
-Why are you feeling my hair? Frågade jag och han skrattade.
-I wanted to! Sa han och jag garvade.
-Well I never claimed you were normal. Sa jag och gav honom en kyss.
-I missed you. Erkände jag och han log mot mina läppar.
-I missed you to! Sa han och tryckte hans läppar mer mot mina, om det nu ens var möjligt.
-Wanna see the tats? Frågade jag och han nickade snabbt. Jag drog upp tröjarmen och visade honom säkerhetsnålen. Sen visade jag honom mitt finger också.
-Why a safety pin? The infinity sign Mo and Charlie already explained. Sa han undrandes och jag log mot honom samtidigt som jag trök tummen över den fortfarande läkande tatueringen.
-When a was like really upset a while back, Mo came to me and she handed me a safety pin. She told me that it would keep my life together and it means so much to me because of Mo and the meaning is really nice! Förklarade jag och kysste honom.

 

-Your hair is like crazy cool! Berömde El för kanske tionde (!!) gången sedan jag och Zayn klivit in i vardagsrummet. Jag hade, självklart, fått dra historien om säkerhetsnålen för dom också men sen hade vi bara lämnat det och gått vidare till mitt tydligen väldigt intressanta hår!
-Guys! Enough with my hair I’ve talked enough about it for today. Bad jag.
-Oh right, what did your parents think? Frågade Charlie nyfiket och jag svarade.
-My mum said it was cool and my dad yelled at me and told me it was ”awful and quite ugly”. Jag citerade min pappa och fnös.
-Mum asked him to move out! Jag släppte bomben och Zayns grepp om mig hårdnade.
-Which means something more happened besides the things with me but I don’t know what. But I do know mum wouldn’t kick him out for that, she would ask me! Sa jag och suckade.
-I think hed id something even more stupid, he proabably cheated. Sa jag och lutade mig bakåt i Zayns famn.
-Who would cheat on your mum she’s gorgeous! Utbrast Harry och såg ut att ge sig själv en mental smäll för orden som precis lämnat hans läppar.
-Thanks…I guess! Log jag.
-Sorry.
-It’s fine!
-So are you going to talk to him or your mum? Frågade Zayn och jag ryckte på axlarna innan jag slängde en blick mot klockan.
-Him! Sa jag bara och drog med mig Zayn ut ur lägenheten för att leta reda på honom. Zayn verkade förstå vad jag höll på med och följde bara med. Vi gick in i lägenheten och jag sprang inåt och letade efter honom, han var inte där. Jag måste snacka med honom, var allt som cirkulerade i mitt huvud just då så jag drog med mig Zayn igen och vi skyndade oss ner mot garaget. Mycket riktigt, där stod han och höll på att packa in sina grejer i bilen.


-Dad! Ropade jag och han vände sig om.
-Heart, what are you doing here? Frågade han.
-I wanna know the truth. Tell me the truth! Krävde jag och han suckade.
-I..I don’t know how to tell you this. Sa han prövande och jag fnös.
-Did you cheat on mum, dad? Frågade jag men han tittade bara bort.
-Dad! Did you cheat on mum? Frågade jag hårdare och tog ett steg fram mot honom.
-Yes. Sa han tyst och jag stannade upp i mina steg.
-Why? Jag försökte hålla rösten stadig.
-I don’t know, I’ve asked myself that a million times but it just happened.
-It just happened? How can it ”just happen”? You’re an idiot! Sa jag och han lyfte på huvudet.
-Heart… Började han men jag avbröt honom.
-No! Just tell me what went wrong, why were we suddenly not enough? Tårarna rann nerför mina kinder och rösten bröt sig i slutet.
-I still love you. Both you and your mum! Sa han och gick mot mig.
-Don’t! Varnade jag och backade mot Zayn.
-Don’t come near me! I never want to see you again! Jag vände på klacken och gick ifrån pappas rop på mig. Jag märkte att Zayn inte var bakom mig så jag gick lite tillbaka och såg honom stå och prata med pappa.
-I hope you’re happy now, you hurt her bad! Twice! Sa Zayn och ryckte på huvudet.
-Never again! Sa han och vände sig om för att gå efter mig. När han kom fram till mig drog han in mig i hans famn och jag log mot hans bröst.
-I love you! Sa jag och tittade upp på honom.
-I love you too! Svarade han och tryckte sina läppar mot mina.


Lalalalala, kapitel 22 for your pleasure :D
Ni som följer novellen på twitter (@EIOnovels) hade redan fått en liten teaser för detta kapitlet. Eller ni fick "Just tell me what went wrong, why were we suddenly not enough?". Men jaa!! Kommentera vad ni tyckte!!

xxOlivia.


Kapitel 22 här då! Vi kan tyvärr meddela att denna novellen troligtvis inte kommer bli över 30 kapitel långt. Det är i alla fall vad det ser ut som nu. Just nu ligger hela novellen utplanerad men vi vet inte riktigt hur många kapitel det trycks ihop på. Vi är såklart jätte ledsna över detta men vi KOMMER skriva på en ny novell efter denna och även den kommer handla om 1D. Titeln, handlingen och killen är redan bestämt och skrivet så det är bara att börja med den efter att denna är avslutad. Sen vill vi gärna veta vad ni tyckt om TUA men det tar vi när novellen officiellt är slut ;)

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx


 


Kommentarer


Nora Sidén

Jätte bra som alltid!!

Svar: Åh tack Nora!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Josefina

Kommer det bara vara du som skriver slutet på denna novellen? Älskar eran novell och detta kapitlet med och jag tycker du skriver jätte bra jag bara undrade ;) Kramisar

Svar: Nejdå, t.ex kap. 25 är skrivet utav Embla och kapitel 26 av Bella sen får vi se lite vem som skriver vad. Vi har fått ordning på mailen och jag har lärt mig tidskillnaden nu så det flyter på ;) Tack! Det är helt okejj!! Kram!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amelia.<3

Looove it Olivia! Imma go to him now, we're leaving like this second! Love you, keep up the good work!

Svar: Thank U MeMe!! Oh, that's fantastic!! Love u too, thaaaanks!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalie Björk

Jätte bra!!

Svar: Tack Natalie :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Katia

Yeey! Skit bra!

Svar: Yeey! Taack! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nadja.

Du suger! Varför gör du det här? Rediga Directioners skriver inte noveller eller fanfics om One Direction dom stalkar dom inte på twitter heller dom bara jillar deras musik!!

Svar: Ehm okej? Jag gör det här för alla andra som kommenterat detta kapitlet och alla andra som läser med för den delen. Jag gör det för dom som faktiskt vill läsa! Vad gör du här egentligen? Slösar både din och min tid med dessa fjanterier! Kom igen, väx upp. Förresten, jag ser ditt ip-nummer. Kom ihåg det! Sen, stavningen borde du jobba på :)
Olivia.
eionovels.blogg.se

Nirena

Jätte bra Olivia . längtar efter nästa!

Svar: Tack Nirena :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Josephine!

Skitbra! Vill ha mer! När kommer nästa? <3

Svar: Tackar tackar :) ehm.. jag vet inte ;) alla kapitlerna är färdigskrivna och ligger i utkast (alla upp till kap. 26) så det kommer när jag publicerar det. Haha, men jag vet inte riktigt ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

Skit bra! Hatar hennes pappa!! Åh vill inte att novellen ska ta slut men det är tur att det blir en ny :)x

Svar: Tack Amanda & Aila! Jag vet, välkommen till min värld! Hearts pappa är alltså halvt som halvt baserad på min egen FAR! Haha, sorry för att den blir så kort! Håll tummarna för att nästa blir mycket längre då :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Lorina.

Asså Nadja vad är ditt problem? Dessa tjejer kämpar med att skriva detta för folk som faktiskt vill läsa detta och dom är BRA! VÄLDIGT BRA faktiskt!

Du borde växa upp! Hur gammal är du? 10? Din stavning är hemsk också!! Skaffa ett liv will you!!

Och Olivia -ta inte åt dig av hennes dryghet! Inte ni andra heller. Ni är tre underbara tjejer som skriver fantastiskt men jag har fått nog av hennes hat och dummerier! Blir så arg!

Svar: Ååååh! Vet du hur glad jag blev när jag läste denna kommentaren Lorina? Vi har på riktigt världens bästa läsare och när ni står upp för oss/mig såhär så blir jag bara lycklig och helt... AAAAH! :D
Jag försöker att inte ta åt mig och med hjälp av era fantastiskt fina kommentarer är det faktiskt relativt enkelt :) Tack för allt Lorina. Det betyder världen -that you got my back-

xxOlivia. STOOR FEET KRAAAM!
eionovels.blogg.se

Noa!

Nadja, gå och stoppa upp handen där solen inte skiner will you? Du är bara skam! Jag skulle skämmas om jag vore du. Sitta som en liten fegis bakom en dataskärm och "gömma-mig". Men du är inte gömd och du är definitivt inte anonym. Jag menar Nadja är kanske ett alias eller kanske ditt riktiga namn. Men dom har din ip-adress ditt smart head. Dom kan sätta dit dig för allt det här onödiga hatet och alla dessa idiotiska saker du håller på med! Om du bara ska hata, varför läser du? har du verkligen inget bättre för dig? Inget liv? Inga vänner? Skaffa ett liv då! Skaffa vänner! Men det kan jag garantera dig att du inte gör här.

Hata inte på dessa brudarna för då får du EIOarna på dig!! Akta dig!

Puss på dig Olivia!! Noa<3

Svar: Noa! Din kommentar är så "fin" eller ja duvet vad jag menar ;) det är jätte skönt att få sånna här kommentarer och veta att nu finns här. Genom allt!!
EIOarna? Ett fannamn? DETTA ÄR SÅ COOLT!! Men vi kan komma på något bättre, något roligt? Det gör vi. NY TÄVLING AHA!

Puss på dig NOA!!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Klara

Nadja din lilla ******** GAHD HAR INTE ORD FÖR VAD JAG KÄNNER MOT DIG DIN LILLA SKITUNGE! FÖRSVINN! BORT! SCHAS! JAG ORKAR INTE DIN LILLA MUPP HJÄRNA SOM INTE ENS KAN STAVA! KOM INTE OCH HATA PÅ VÄRLDENS BÄSTA TJEJER HÄR FÖR DÅ KOMMER JAG EFTER DIG DIN LILLA SKIIT! FÖRVIIIIIIIIIIIIIINN!!!

Olivia du är bäst INGEN PROTEST!!

Svar: HAHAAAHAH! KLARA DIN KOMMENTAR ÄR AMAZING! FATTA JAG SKRATTAR OCH STOR-LER JUST NU! TACK!!
Ni är bäst!!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Marina.

Ni vet den här känslan man får när man bara skrattar för att man tycker någon bara är sjukt dum och är värsta idioten? PING NADJA! Haahahaha, asså det är bara en patetisk uppmärksamhetssökare och här är jag och ger henne uppmärksamhet.. tjalalala.. MEN BARA FUCK OFF! Puss puss!

(Skit bra skrivet BTW Olivia :))

Svar: Ååååh! Din kommentar är bara för go! Tack Marina!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

Ollie,jag kan inte kommentera... Dumma kon kmr upp då ;( buäää hoppas denna iaf kmr upp! Älskar den verkligen o den e AMAYAYN!! men lova, ta inte in orden från hennes dryghet, hon e bara omogen. puss längtar t nästa xx

Svar: Kan inte kommentera sa du... hmmm ;) HAHA, duvet det heter amaZAYN va ;)<3
Jag lovar, det är bara skit drygt och onödigt och jag fattar inte varför. Men men! luff u!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau