Tear us apart. Kapitel 21.


"Make it last forever, friendship never ends!" - Spice Girls.
     
Previously:
-My mum is coming down to London next week so I’m seeing her and Gemma then. Sa jag och log stort.
-Yeah, Ruth and Nicola are here and my parents will come down here soon. Sa Liam och Eleanor nickade.
-Where’s Ruth and Nicola? And where is Dani? Frågade hon.
-They are planning some wedding stuff, Sarah is with them too!
-Okay!
-Changing the subject now, but who was Heart talking to on the phone before? Frågade jag och El log.
-Her granddad, she tought me that nonno means granddad and nonna means grandmom! Svarade El.
-That’s not Swedish right? Hon skakade på huvudet.
-It’s italian, her granddad is italian. 

-Heart! Hörde jag Charlie och Mo ropa samtidigt och jag vände mig om med ett stort leende på läpparna.
-I MISSED YOOOU!! Ropade jag och slängde mig in i deras famnar.
-MISSED YOU TOOOOO!! Ropade dom tillbaka och kramade om mig, hårt! Jag skrattade och drog mig ur famnen för att kunna titta på dom.
-I thought you said you cut your hair shorter? Frågade jag Charlie som skrattade.
-I did, extensions. Svarade hon och pekade på sitt hår.
-So I know you’ve been here for quite a while now but; WELCOME TO ENGLAND! Log jag mot Charlie som skrattade.
-Well thank you, love! Sa hon i en, extremt bra (?!), brittisk dialekt.
-Wow you’re good! Berömde jag och vi alla tre skrattade medans vi gick mot cyklarna som stod lutade mot husväggen.
-So to the beach? Frågade Mo.
-To the beach! Bekräftade vi och började cykla.

 

 

Jag slängde cykeln i gräset och gick ner mot vattnet. Jag kollade runt om oss och log, det var tomt. Lite längre bort, emellan två träd, hängde en hängmatta och jag log.
-A hammock! Ropade jag och alla tre började springa mot den. Vi la oss, sida vid sida, i den och gungade lite fart.
-It’s really nice to have you back Heart. Sa Mo och jag hasade närmare henne.
-It’s really nice to be back and I’m so happy that you are here to Char! Sa jag och Charlie, som låg på andra sidan Mo, suckade lyckligt.
-I like it here, so peaceful! Sa hon och satte sig upp. Både jag och Mo rullade in i varandra pågrund av den snabba viktändringen när Charlie sekunden senare ställde sig upp. Hon gick drömmandes ner mot havet men stannade precis vid vattenbrynet. Jag och Mo gav varandra en orolig blick och gick efter Charlie.
-I miss her. Sa Charlie tyst, hon hade uppenbarligen känt av vår närhet.
-She was taken for a reason. She didn’t have to suffer like she would’ve if she..survived. Jag tvekade lite på det sista ordet.
-I know that.  But I still miss her, I never wanna celebrate our..my birthday again and if it wasn’t because I wanna make her proud, I wouldn’t surf either. Sa hon och satte sig ner på knä. Hon sträckte ut handen i vattnet och jag såg hur hon log lite.
-You know how everyone says you go to heaven after you die. Well I don’t think Taylor did. I think she stayed in the ocean and she probably swims around becoming friends with the sharks. That’s how she were, forgiving. No matter what she always forgave you, ALWAYS! She said everyone deserves a second chance, even if they have to be given several second chances. Sa hon och skrattade.
-I loved that about her. She was so carefree, caring and loving. She’d do anything for her loved ones. She was so brave. I really love her! Fortsatte hon och skrattet tystnade.
-My heart beats for us two. Sa hon tyst innan hon drog handen över vattenytan en sista gång innan hon ställde sig upp och kramade om oss.
-I’ll see her one day. Sa hon med ett litet leende och gick upp mot cyklarna. Vi satt vid dom och pratade ett tag innan vi åkte hem. Vi pratade om allt möjligt, Taylor, mina föräldrar, Mo’s lillasysters nya katt. Det var vid sådana här stunder jag var tacksam över att ha såhär underbara bästavänner. Systrar!

 

-No! I can’t, I’m scared! Oh god! Jag kollade smått skrämt på den lilla blonda surftjejen som stod framför mig i mjukis shorts och höll upp en flaska hårfärg.
-Please Heart, I’m gonna do it and Mo already has the colour in her hair! Försökte hon och jag tog ett djupt andetag.
-Can I trust you with that? I mean it’s pink for crying out loud!
-Heart, it’s not like we’re coloring all of your hair. It’s dipdye, it’s only the tips plus it’ll wear out! Jag nickade och satte mig ner.
-Take your shirt off. Bad Charlie och jag gjorde som hon sa. Hon drog en handduk om mig och klappade mig på axlarna.
-Breathe, it’s not gonna hurt or anything. Retades hon och jag flinade.
-With Charlie Minouge you never know! Kontrade jag och Mo stack ut huvudet från toaletten med ett leende.
-That’s true Char! Heart, watch out! Sa hon och vi skrattade. Jag hörde hur duschen sattes på och hur Mo sköljde ut sin hårfärg. Hon hade också gjort dipdye, med röd färg och jag var jätte spänd på att se resultatet. Mo ställde sig i dörröppningen och log.
-Well, I suppose red and brown blend together. Sa hon och vände sig om. Det syntes att det var rött men det blev ingen WOW effekt eftersom att hon hade relativt mörkbrunt hår som, citerar henne själv, blandas bra tillsammans med det röda!
-Okay Heart. If I pay you £50 will you switch colour with me? Frågade Charlie och jag nickade snabbt innan jag tvärt slutade.
-Wait whyy? Frågade jag och hon skrattade.
-Because it’s more bold. Like waay more bold but I think it would fit you better than the pink actually! Sa hon och jag nickade.
-It’ll wear out and you can do alot for £50, let’s do it! Sa jag och Charlie klappade lyckligt händerna.

 

-How much longer? Frågade jag och Mo, som tagit över efter Charlie som färgade sitt eget hår, fortsatte pensla på färgen.
-Du har inte ens börjat med väntan på att det ska sköljas ur! Sa hon och jag suckade.
-NO SWEDISH! Ropade Charlie innifrån toaletten och jag ropade tillbaka.
-SORRY!
-Okay, so that was the last I think. Just gonna make sure so it doesn’t come out uneven. Sa hon och jag suckade.
-I can’t believe I trusted you to do this. Is it to late? Frågade jag Mo som nu stod framför mig.
-Haha, yes. It’ll look great on you babe! Sa hon och jag skrattade.
-If I look like a troll, I swear to you..! Sa jag och höll upp ett finger mot Mo som skrattade.
-So, what do you think? Hörde jag Charlies röst säga och jag vred mig på stolen så att jag kunde se henne.
-You look good in pink! Berömde Mo och jag nickade.
-You do! Höll jag med och Charlie log större.
-YEY! So how long until her color should be washed out? Frågade Charlie Mo som kollade på klockan.
-I’d say twenty minutes maybe! Jag släppte ut ett frustrerat läte och började sedan skratta åt hur konstigt det lät.
-What was that? Lyckades Mo få fram därifrån hon och Charlie stod dubbelvikta av skratt.
-I have no idea! Haha! Skrattade jag. Vi skrattade ett bra tag till, tjugo minuter för att vara exakt, men skrattet slutade när en hög signal bärjade tjuta ifrån Mo’s telefon.
-Let’s wash that out now shall we Ms.Weller? Frågade Charlie och jag log.
-That would be great thanks Ms. Minouge. Svarade jag och skrattade.

 

-Wow! Viskade jag och drog fingrarna igenom mitt hår. Mitt nu, inte bara blonda hår, utan mitt nu också mörk- & ljus- & is -blåa, gula, ljusgröna och smått bruna hår.
-This looks so amazing! Tjejerna hade sköljt ur mitt hår och blåst det torrt allt utan att låta mig se något så att jag hade absolut ingen aning om vad resultatet skulle bli.
-Thank you, thank you, thank you! Utbrast jag och slängde mig i deras famnar.
-Ehm, well we have another surprise for you. Erkännde Mo och kollade lurigt på mig.
-What? Frågade jag nyfiket och tjänade två skratt.
-We have to go there but you’ll see. Förklarade Charlie och vi tog oss ner mot bilen. Jag sattes i bilen, med ögonbindel, medans Mo satte sig i förarsätet och Charlie bredvid henne.
-Guys.. Sa jag tveksamt men någon av dom slog till mig på benet.
-It’s your risk taking day today, we’ll just go there then you’ll get to decide wether you want the surprise or not!! Den australiensiska dialekten hördes väl, så det var definitivt Charlie.
-You’re right. I loved the hair so this’ll be good to. Taking risks and feeling free! Ropade jag och sträckte upp armarna mot taket.
-Okay we’re here. Opening the door in three.. two… Tillkännagav Charlie och jag studsade nästan pågrund av nyfikenhet.
-ONE! Ropade Mo och jag hörde hur dörren framför mig öppnades. Jag möttes av en bekant doft och ett bekant surrande, vi var i en tatueringsstudio. Nån utav tjejerna tog av min ögonbindel och jag tittade mig runt om. Det var här jag hade varit sist.
-Since you’ve been talking about getting another tattoo we thought we’d give you one. Or well pay for it, we won’t do it. Sa Mo och jag log.
-Thank you again, so much! Log jag men Charlie skakade på huvudet.
-Well, you’ll get two tattoos. One of your choice and then we have an idea for a tattoo for all three of us. Förklarade hon och jag log, om möjligt, ännu större.
-You’re getting a tattoo aswell? Frågade jag och dom nickade.
-We are all getting an infinity sign! Sa Mo och Charlie fortsatte.
-To represend our friendship that will be here, forever. Sa hon och log.
-Exactly, I’m even getting a row from Wannabe by Spice Girls! Berättade Mo och jag log.
-Which? Frågade jag och hon log.
-”Make it last forever, friendship never ends.” sa hon och kramade om oss innan hon ledde oss fram till disken.

 

-Ready? Frågade tatueraren och jag nickade.
-Ready. Andades jag och han satte på maskinen. Han förde den mot mitt vänstra ringfinger där jag skulle ha min första tatuering. Evighets tecknet. Denna tatueringen gjorde ont, men jag visste att det var ett väldigt känsligt ställe men jag ville ha den på vänster ringfinger där jag i framtiden skulle ha en förlovningsring och en vigselring.
-Done! Tatueraren la ifrån sig maskinen och torkade den nya tatueringen.
-It looks great. Sa jag lyckligt och han log mot mig.
-So I’ll let you wait a bit for the next tattoo but while we wait. Let me take a look at the other tattoo. Sa han och pekade på min fot. Detta var alltså samma kille som tatuerat mig första gången.
-It looks really good! berömde han och jag log samtidigt som någon la sin hand på min axel. Jag kollade upp och såg Charlie.
-Done? Frågade jag henne och hon nickade medans hon lyfte upp håret och visade tecknet som numera fanns bakom hennes högra öra.
-Nice! Sa jag och hon log.
-Yours? Frågade hon. Vi hade inte talat om för varandra vart vi skulle ha tatueringarna någonstans och därför inte heller varför men jag hade en känsla av att Char skulle fråga om mitt val av ställe. Jag höll upp fingret mot henne och hon strök över tatueringen.
-Doesn’t the finger hurt? Frågade hon och jag nickade.
-It does but it’s worth it. One day I’ll have an engagement ring and a wedding ring om there and then the sign will be there so everyone I love is there. Förklarade jag och Charlie log mot mig.
-That’s amazing. Log hon.
-Heart, let’s start shall we? Frågade Markus, tatueraren, och förberedde min högerarm för nästa tatuering. Eller ah den delen där tatueringen skulle sitta, alltså yttre handleden.
-I like your hair by the way. It’s really cool! Komplimenterade Markus medans han startade på min andra tatuering. Markus var inte äldre än tjugofem och var (väldigt!) snygg och trevlig.
-Well thank you. My friends made med do it, or I really didn’t know what they were doing. Skrattade jag och han skrattade med mig.
-I really like this idea of the tattoo! Sa han efter en stunds tystnad.
-Thank you. It was either that or a gluestick. Skämtade jag och han skrattade lite.
-Why?
-Well because it represent my strenght, that I have to keep myself together. It’s hard to explain and goes waaaay back! Han bara nickade.

 

-Thank you! Sa vi alla i kör och lämnade studion en halvtimme senare.
-I wanna see yours now Mo! Bad jag och hon log.
-Sure. Hon vände sig upp och höll upp håret. Hon hade en realtivt stor symbol och sen stod texten under den, allt satt i nacken.
-It’s gorgeous! Brömde vi och hon log stort.
-How about your second one Heart? Jag drog upp högra tröjarmen och visade tatueringen.
-A safety-pin? Sa Charlie frågandes. Jag kollade upp på Mo som kollade på mig med tårfyllda ögon.
-To keep everything together. Sa jag och Mo samtidigt.
-It’s a thing that happened a while back. I was feeling really bad over some things and Mo came over to my flat. She handed me a safety pin and said….
-To keep your life together! Avslutade Mo och jag log mot henne.
-I still have that safety pin and now I have one with me all of the time. Förklarade jag och Charlie log stort.
-That’s so wonderful! I love you both!
-We love you to Charlie, we love you too!


 

Mer tatueringar och dipdye. Ja, jag skrev precis om saker jag vill ha och meningen bakom tatueringen är min också. Jag har fått en säkerhets nål av en speciell person (E!!!) med dom orden och jag vill en dag tatuera in en säkerhetsnål. Låter lamt men det är sanningen. Hoppas ni gillade kapitlet i övrigt!!
 
xxOlivia.
Som sagt, Olivia skrev detta av vad hon önskar. Hon berättade för mig (E) att hon tänkt på sina två bästa vänner underhela tiden hon skrev. (Två bästa vännerna som inte är jag & B ;)) Men kommentera, lämna feedback!! OH! Och detta kapitlet var ungefär fyra sidor långt så det blev längre än dom senaste... ;)
 
/Embla, Izabella & Olivia. xx
SHOUTOUT TILL BOO & COOKIE!!

Kommentarer


Boo

Haha, jättebra babee! Älskarej meehh! Xxx

Svar: Tack beeb! älskarej!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Cookie ;)

Gaah, den här var så fin o så fiin friendship :D älskar eer!! xx

Svar: Taack :) älskar er med!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Varför fick inte jah nån smiley? :(xx

Svar: :) nöjd nu?
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalia

Jag älskar vänskapen emellan Heart Mo och Charlie. Önskar jag hade sådan vänskap med någon! Har du det med någon? Då är du lyckligt lottad :)

Svar: ÅH! Ja det har jag definitivt, jag vet inte om du ser kommentarerna som Boo & Cookie har skrivit? Det är i alla fall mina två bästaste vänner. Sen har ja E & B såklart :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalie Björk

Skit bra som vanligt Olivia!

Svar: Tack Natalie!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Karmen & Klara!

JÄTTE BRA!!

Svar: TACK TJEJER!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

Duvet att vi tycker om det vad du än skriver ;)

Svar: Haha, aaw! Tack tjejer :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Cecilia

Tummen upp big time. Skit bra!!

Svar: TACK!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nadja.

Patetiska directionator!

Svar: Ursäkta? Hur är JAG en directionator? Du får mycket gärna tala om detta för mig!
-Olivia.
eionovels.blogg.se

Katia

Sketabra!!!!! kram!

Svar: SketaTACK!! kram
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nora Sidén

Du är så duktig Olivia. Det är ni alla, så fina tjejer!

Svar: Åh tack Nora! Du är fin annars ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ann-Louise

Banden mellan tjejerna fick mig att fälla en tår! Så fint fångat!

Svar: Aaaw! Tack' :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Annie

>Vänskapen! Gaahd! Så fin

Svar: Åh så glad att du tycker det!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Annica

Du levererar som alltid. och vänskapen var fint fångad i kapitlet!

Svar: Åh tack så jätte mycket, jag gjorde mitt bästa :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amelia

U smashing it as always! love u babe!

Svar: Thanks babe! love u too!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

DUDE LOOKS LIKE A LADY

YEAH! ROCKAR DET!

Svar: HAHAHAHAHA! Rockar vad?
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Maja

Så duktig på att skriva är du, eller ni alla är ju men ja. jag måste säga det - jag älskar er!

Svar: Åh tack Maja!! Vi älskar dig också,
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Dorina

Så sjukt bra! Vänskapen -aah!

Svar: Tack!! Aaaw!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

EIOnovels fan!

Jätte bra skrivet tjejer!

Svar: ÅH DITT NICK!!! Applåder till Olivia..... *klapp, klapp, klapp* and so on!
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Mimoza

Heeeeej Embla! :)

Svar: Hej syster-yster! puss
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Lulu -Emblas underbara syster!

Haru det bra i Australien din lilla skitunge? Skulle du till USA direkt efter eller kommer du hem? Ditt rum måste städas ;P och du måste svara på mammas mail, hon är jäääätte orolig ;)

Skit bra skrivet till Olivia med!!

Svar: Jag har det bra din STORA skitunge! Jag vet inte än, tror jag mellanlandar hemma några dagar ;) Städa det då? ;) JAG SVARADE PRECIS! :))
Jag vet, hon är så grymt duktig!

xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Karin

Första gången jag kommenterar men jag har följt eran novell sedan första kapitlet när min syster visade den för mig och jag älskar den. Min favorit novell på långa vägar!

Svar: Tack Karin!! Sånna här kommentarer får mig att le :)
xxEmbla.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau