Tear us apart. Kapitel 18.


ELEANOR.
  
Previously:
-This is stupid! Verkligheten kom ikapp mig och jag gick mot hållet jag trodde jag kommit ifrån. Jag gick en stund utan att känna igen mig ett dugg. Toppen, nu var jag verkligen vilse. Helt plötsligt kände jag hur någon drar tag i min arm och jag skrek till som av reflex.
-Shh, it’s okay. Hans tjocka irländska dialekt avslöjade honom och jag slängde mig i hans famn.
-I’m sorry. Viskade jag och han bar upp mig i sin famn och började gå.
-I’m so, so sorry! Upprepar jag förtvivlat och han kollar ner på mig med ett snett leende.
-As long as your fine I couldn’t care less! Svarade han och jag borrade in huvudet i hans halsgrop och somnade in.



Jag scrollade ner ibland mina mentions på twitter och suckade. Det var mycket hat idag. Jag hade blivit bättre på att hantera det men det fanns dagar där det kom massvis med hat och jag orkade inte med allt. Louis var alltid där för mig och tröstade mig när jag mådde dåligt pågrund av det, men jag visste att han fick dåligt samvete över det. Något jag inte ville att han skulle ha. Jag visste att han var rädd för att fansen skulle få mig att lämna honom men det skulle aldrig hända, jag älskade Louis och skulle aldrig låta andras avundsjuka komma emellan oss. Jag ville visa honom allt detta men jag visste inte hur, kanske skulle jag bara berätta för honom. Jag suckade och kollade istället bort mot högen av böcker som växt på mitt skrivbord. Jag var tillbaka i Manchester, tillbaka i skolan och tillbaka i böckernas värld. Jag visste att allt hårt plugg skulle löna sig med just nu var det bara jobbigt och det förhindrade mig från att vara med min pojkvän. Jag gick nog på den enda skolan i landet som gav ut läxor över sommarlovet och höll i föreläsningar, som i och för sig var frivilliga, istället för att stänga skolan och ta ledigt hela sommaren. Jag vände bort blicken från böckerna och gjorde en mental anteckning om att jag skulle börja så snart som möjligt så skulle jag kanske kunna åka till London igen. Imorgon skulle jag däremot på en föreläsning om internet mobbning, hatet jag fick kunde väl klassas som det och det kändes som att det kunde bli snäppet lättare att hantera om jag gick på föreläsningen. Jag klickade ner twitter och låste telefonen innan jag slängde den på sängen. Jag gick fram till skrivbordet och tog upp den översta boken i högen, juridik läste jag och suckade. Jag satte mig ner på skrivbordsstolen och började motvilligt läsa, bäst att få det gjort nu!

 

 

Jag satte mig upp med ett ryck när den gälla alarmsignalen nådde mina öron. Jag gnuggade mig i ögonen och suckade sedan djupt, idag hade jag varit tvungen att ställa mitt alarm så att jag skulle komma upp i tid till föreläsningen. Jag slängde benen över sängkanten och började göra mig i ordning för dagen. Jag satte på mig mina svarta skinny jeans och min militärgröna ”skjort-väst”, jag sminkade mig lite lätt och borstade igenom håret innan jag drog på mig mina skor och mina solglasögon. Jag lämnade mitt rum och gick mot föreläsningssalen. När jag klev in var det nästan smockfullt, något jag fann konstigt eftersom campus var mer eller mindre tomt. Jag tänkte inte mer på det utan satte mig ner i närmsta säte, tog av mig solglasögonen och väntade på att det skulle börja.

 

Upp på scenen klev en man i trettio års åldern, han hade på sig ett par mörka jeans, en grå skjorta och en kavaj. Han kollade sökandes ut över publiken innan han harklade sig för att få allas uppmärksamhet. Han hade en flugmikrofon fäst på kavajen och hans harklingar spred sig högt utöver salen.
-Can I have everybody’s attention? Ropade han ut men sorlet upphörde inte och han började se irriterad ut.
-BE QUIET! PLEASE? Ropade han nu klart mer bestämt och sorlet började sakta tystna.
-My name is James Moge and I’m here to give you a lecture about cyber bullying! Presenterade han sig.
-So, some of you are here willingly and some of you have been told to attend this lecture by your teachers. Han kollade granskande ut över folkhavet och kollade ner på sina knäppta händer.
-The ones of you who’ve been asked to come here has in one way or another been caught with cyber bullying. Han tog en kort paus och mötte min blick för ett tag, han nickade mot mig innan han fortsatte prata.
-We’re here today so that I can tell you about the consequenses that comes from cyber bullying, and it’s ALOT! Sa han och började röra sig på scenen.
-How many of you have ever experienced any kind of cyber bullying? All of you right. Any one care to share it? Frågade han och jag räckte upp handen tillsammans med ett fåtal andra elever. Alla visste ju redan om hatet jag fick så varför skulle jag sitta är och hålla tyst.
-Yes you! Mr. Moge pekade på mig och vinkade ner mig på scenen. Jag reste mig upp och gick snabbt ner och ställde mig bredvid honom. Han räckte mig en mick som jag tog emot.
-What’s your name? Frågade han och jag satte micken vid munnen.
-Eleanor. Svarade jag och han nickade.
-So Eleanor, you’ve experienced cyber bullying right? Jag nickade och han fortsatte.
-When? Frågade han och jag satte än en gång micken vid min mun.
-Still everyday. Han kollade chockat på mig.
-Oh, really? Why so? Frågade han och jag skrattade till.
-Because I’m dating this guy… Svarade jag och han kollade förvirrat på mig.
-What do you mean? 
-Do you know One Direction? Frågade jag och han nickade.
-The boyband? Jag nickade som svar och fortsatte förklara.
-I’m dating one of the lads. Svarade jag och han nickade.
-So you get to experience this everyday, yeah? Frågade han och jag log som svar.
-How bad is it? Jag svalde klumpen som växte i halsen och harklade innan jag svarade.
-Well it changes everyday but I’ve received several death threats. Svarade jag och han drog in ett chockat andetag.
-Death threats, really? Frågade han och jag nickade.
-Yeah, but It’s worth it! Svarade jag.
-I’ll probably never understand that but I’m glad you shared your experience. Jag nickade och mottog lite applåder medans jag gick upp till min plats igen.

 

-Wow, El. I knew you got some hate but I death threats! En av mina närmsta vänner från skolan, Victoria,  gick bredvid mig och kollade medlidande på mig.
-It’s okay. Really, Louis has helped me trough it all. I’m fine! Envisades jag och hon nickade. 
-Okay, if you say so. But I’m here if you wanna talk! Sa hon och stannade sedan upp.
-Well you know you can always call me but now I’m gonna go back to Texas! Sa hon med sin mest södra dialekt och vinkade medans hon sprang mot sin bil. Victoria hade kommit till England från Texas för att plugga här, hon var en typisk sydstadstjej som växt upp på en gård med sin familj. Hon pratade gärna om sina hästar och övriga djur och hon var en av dom snällaste människorna jag någonsin mött. Hon satte verkligen familjen framför allt! Jag log åt tanken och fortsatte gå över campus när jag hörde hur någon ropade mitt namn, jag kände igen rösten men kunde inte placera den. När jag väl insåg vem det var vände jag mig om och skrek.
-What are you doing here!


Kapitel 18!! Jag har suttit fast i en svacka men jag fick en massa ideer nu och jag var bara tvungen att skriva. Ni märkte nog att detta kapitlet var sjukt mycket kortare än det brukar vara men jag vill hinna lägga lite på lager nu när skolan börjar snart.

Jag börjar den tjugonde och E & B kommer hem den andra September så det kanske blir lite stressigt för mig!!

xxOlivia.


Hej alla tålmodiga läsare! Det är skönt att ni inte skickar så mycket press på Olivia att skriva detta, det går inte pressa fram ett läsbart kapitel! Så är det bara!! Vi gillar verkligen att ni börjat kommentera ordentligt nu med, fortsätt såå... ni får oss peppade att fortsätta!! 

Får vi höra era tankar nu då? Vem tror ni det är som kommit?

-Röstningen angående favorit karaktären avslutas i veckan-

/Embla, Izabella & Olivia. xx
 
 

Kommentarer


sofi

Jättebra! Längtar redan till nästa! xx

Svar: Tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Bra älskling! Kap 19 nu! Du får gärna låsa upp
Min blogg oxå! Pözz! Xx

Svar: Tack babe! DET KOMMER! Jag är inte klar med designen... -.-'
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Kiara.

Åååh! Skit bra!! Älskar eran novell. Kram

Svar: Åh tack Kiara :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Tanja

Jätte bra!

Svar: Tack Tanja :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

Vi älskar fortfarande eran novell. DU LEVERERAR SOM VANLIGT!!

Svar: Åh tack! HAHA! TAACK :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Katia

Thumbs up! Jätte bra!

Svar: Taack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Karmen & Klara!

We like!!

Svar: Tanks!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nadja.

pfft. sluta skriva? ni tar upp min tid!

Svar: så varför läser du?
Olivia.
eionovels.blogg.se

Noor

Skit bra!!

Svar: Tack Noor! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nora Sidén

Jätte bra tjejer, ni äger o det vet ni! (I detta fallet du då Olivia) <3

Svar: Tack Nora, sorry för att du inte är med så mycket. Ska försöka hitta en lucka annars kommer vi på något annat till dig :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Natalie Björk

:) asbra (:

Svar: TACK Natalie!!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Raven.

jättebra!

Svar: Tack Raven :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ann-Louise

Bra som vanligt! Ni har talang!

Svar: Åh tack, :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

DU/NI ÄR FREAKING AMAAAZING!

Svar: OH MAY GAAHD! TACK!!! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Ge mig era skills? Ni är skitbra! Olivia, du gör ett jätte bra jobb själv fina du!!

Svar: Vilka skills? :P Tack!! Åh det betyder jätte mycket för mig att få sånna här kommentarer :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Anonym

Kan inte ni lägga upp bilder på er själva så vi får se hur ni ser ut. Eller videoinlägg tsm/ensamma? :) gillar eran novell starkt, en av dom bästa novellerna jag läser!!

Svar: E & B är inte bekväma med att lägga ut bilder på sig själva på internet men jag kan väl göra det. Annars är det bara klicka sig in på min personliga blogg; afyrapappret.blogg.se och se. :) Tack tack tack!!! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

ADDICTED!

JAG VILL HA MER! DET ÄR MIN DROG ERAN NOVELL!! :)

Svar: Tack!!!! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amelia.<3

Love, you rocking it!!<3

Svar: Thanks babe. Love u!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Alice

Kan jag få bli Heart? Snäääälla?! ;)x

Svar: Ah, kanske? ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Kasper

jag är kille, tycker inte om one direction men jag diggar eran novell för någon andledning. ni är coola brudar ;)

Svar: haha, kasper din kommentar får mig att le :) tack, haha!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Hanna

A BIG FAT; WONDERFUUUUUL!!!!! Sket bra!

Svar: A BIG FAT; TAAAAANKS! As Niall would say. Haha tack :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Maja

jätte bra! vem vann karaktärstävlingen?<

Svar: tack! tbh, jag har precis fått mailet från Embla (hon räknade ihop allt oså) så ska sätta mig o skriva inlägget right about now! ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nova

Vill ha mer! längtar tills nästa!

Svar: Åh mer ska du få! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Zate

Så sjukt bra... mobba inte mitt namn btw ;)x

Svar: Tack, nejdå! Det var fint o annorlunda! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau