Tear us apart. Kapitel 16.


Follows and Trends!


Previously:
Jag klickade på tweet och la sedan ner telefonen i fickan igen. Heart gjorde samma sak efter några minuter. Jag drog in henne i en kram och drog in ett djupt andetag utav hennes doft.
-I love you baby. Sa jag och hon kollade leendes upp på mig.
-I love you baby. Svarade hon och jag lutade mig ner för att kyssa henne. Kyssen blev hetare och hetare och tillslut låg vi i sängen, i bara underkläder och kysstes. Jag log mot hennes läppar och hon gjorde detsamma, det här händer verkligen!

Jag öppnade ögonen och log mot Zayn, han log tillbaka mot mig och tog tag i min hand.
-I love you. Sa han enkelt och jag klämde åt hans hand.
-I love you to. Svarade jag precis lika enkelt och tänkte tillbaka på natten. Jag mindes varje rörelse och vartenda ord som lämnade våra munnar. Jag mindes känslan jag fick, jag kände mig älskad. Jag och Zayn hade inte haft sex, vi hade älskat med varandra.
-What are we doing today? Zayns ord avbröt mina tankar.
-We’re meeting up with Nora, if that’s okay? Svarade jag och han nickade med ett stort leende.
-Of course it’s okay, I love the smile you get on your face when you see your friends! Hans ord fick mig att le. Han var så omtänksam och jag visste att han verkligen menade det. Att han verkligen ville att jag skulle vara lycklig.
-Let’s go downstairs! Sa jag och drog med honom upp ur sängen.

 

-Where’s your mum and grandparents? Frågade Zayn efter att jag talat om för honom att vi var ensamma hemma idag.
-They’re going to my cousins in Gränna. Svarade jag och han nickade.
-So Nora will be here around two or three which means we have two or three hours to kill. What do you want to do? Frågade jag honom och han gick mot mig med ett leende.
-Cuddle. Svarade han och drog in mig i en kram. Vi hamnade tillslut i soffan och slötittade på några filmer. Precis när eftertexterna på vår andra film började rulla så ringde det på dörren. Både jag och Zayn var snabbt där och jag öppnade den med ett stort leende. Jag kollade en stund på Nora innan vi båda började stor le och nästan slänga oss i varandras famnar.
-Let’s go outside it’s nice weather. Föreslog jag och fick två nickar som svar. Jag tog med mig en filt ut och vi satte oss på gräsmattan.

 

-So Nora, tell me something about you? Frågade Zayn henne.
-Ehm well, I’m 16 live in Jönköping and I love cats. I swear I’m obsessed! Sa hon och Zayn skrattade.
-Heart don’t like cats and you love them. Nice! Sa han och jag kollade på honom.
-How do you know I don’t like cats? Frågade jag förvånat och han flinade mot mig.
-Because Mo told me, she told me quite a few things about you actually.
-Yeah?
-Yup! Han flinade större.
-Like what? Frågade jag klart mer nyfiken om vad min kära vän avslöjat om mig.
-Well she told me you don’t like cats, that you never leave the apartment without your phone and if you do you’ll freak out. She told me that you always have to sleep on the right side of the bed or else you can’t fall asleep, that you never look at yourself in the mirror without ending up doing silly faces. And she told me that your favorite color is apricot. Svarade han och jag knuffade till honom.
-Well that’s unimportant things. Han skakade på huvudet och log mot mig.
-To me, everythig about you is important! Jag hade inget svar utan jag bara pressade mina läppar mot hans.
-I’m still here! Hörde jag Nora säga och både jag och Zayn släppte ut ett skratt.
-Sorry for being in love then! Hon skrattade åt mitt hemska skådespeleri.
-Apology accepted! Sa hon och log mot oss. Vi pratade en relativt lång stund om allt, hur jag och Nora lärt känna varandra, om Noras liv och familj och allt annat som pågick runt omkring oss och i världen. Tillslut kom vi in på Pamela.
-Yeah, she called me after she tweeted it. Sa Nora, jag kollade upp mot henne samtidigt som Zayn pillade med mitt hår.
-What did she want? Frågade jag och hon ryckte på axlarna.
-She told me that if I tweeted something she would make my life terrible. Sa hon och släppte ut ett irriterat skratt.
-Bitch! Mumlade hon.
-What’s up with her anyways? Frågade Zayn och fortsatte pilla med mitt hår.
-She’s a living barbie, plastic and heartless. Sa jag enkelt och han slutade pilla med mitt hår.
-Really? Sa han och log lite.
-Haha, yeah and the best part is that she calls herself Barbie and when we say that to her she takes it as a compliment because she thinks we mean that’s she’s beautiful and flawless. Berättade jag och la mig ner i gräset.
-She thinks everyone love her but really they love her money and status. Fortsatte Nora och la sig också ner.
-Has she always been a bitch to you? Frågade han och vi båda nickade.
-She just gets on my nerves but really she isn’t worthy of being in my thoughts, at all! Sa jag irriterat och han placerade en kyss på min tinning innan han satte sig upp igen.
-Best thing would probably be to ignore her. Sa han och jag nickade.
-We’re trying. Sa jag och nu var det hans tur att nicka.
-Hey guys check the trends on twitter! Sa Nora efter ett tag. Hon hade ett stort leende på sina läppar och jag tog nyfiket fram telefonen och klickade mig in på twitter. Jag kollade på trenderna och satte handen för munnen, seriöst?...

 

HeartIsZaynsAngel
Zeart/Hayn
DirectionersLoveHeart
♥IsBeautiful

 

…trendade. Jag kollade på mitt antal följare också och kollade chockat på skärmen.
-Holy cow that’s alot of people! Utbrast jag och studerade siffrorna igen.
-What? Frågade Nora och jag kollade upp från skärmen, fortfarande lika chockad.
-My followers! Sa jag bara och dom båda kollade nyfiket på mig.
-How many? Frågde Zayn och jag kollade ner på skärmen igen.
-79.948. Svarade jag och kollade upp på honom.
-And have you seen the trends! Fortsatte jag och han skakade på huvudet.
-Tell me! Bad han och jag nickade.
-Heart is Zayns angel, Zeart/Hayn, directioners love Heart and Heart is beautiful is trending. Berättade jag och han kollade på mig med en rolig blick.
-Almost 80.000 followers and four WW trends. Not bad babe! Sa han och gav mig en kyss.
-It’s scary that that many people follow me and DON’T tell me about how you have waaay more followers than 80.000! Jag höjde ett varnande finger mot honom och han höll upp händerna i en ”skjut-mig-inte” gest.
-Love you baby.
-Love you baby! Svarade jag och bestämde mig för att tweeta något.

 


Heart Weller  @HeartWeller
Holy S---, thanx to everyone for following me and trending all that –it means alot! xx


 

-Heart vi är hemma! Vi köpte mat så kom ner och är! Ropade mamma och jag hoppade upp ur sängen och Zayns famn.
-They bought food! Förklarade jag och drog upp honom ur sängen också.
-Good, I’m starving! Svarade han och vi gick ner till köket.
-Pizza? For real, mum I hate pizza! Klagade jag när jag såg vad som stod på bordet.
-I know, there’s McDonalds for you in that bag over there. Sa hon och pekade på den bruna papperspåsen som stod på köksbänken.
-Yey! Jublade jag och tog med det till bordet och började äta.
-So, what have you been up to today? Frågade mamma och eftersom jag hade munnen full av mat så fick Zayn svara.
-Nora was here. Svarade han och mamma log.
-God, I haven’t seen that girl in forever. How is she? Frågade hon och jag svalde maten.
-She’s great! Svarade jag och tog en sista tugga av min hamburgare.
-So I know we said we were gonna stay here for quite awhile I think we should go home soon. We both need to speak to your dad. Nonna and Nonno can come to. Sa mamma och började plocka undan pizza kartongerna.
-When? Frågade jag och kände en bitterljuv känsla över att lämna Sverige.
-In a couple of days maybe, förlåt. Sa hon och jag nickade.
-It’s fine I get it! Svarade jag tyst och Zayn smekte handen över mitt ben, något som var otroligt lugnande.
-E 'meglio parlare con tuo padre ora che dopo. Ti amo ragazza. Sa min morfar och jag nickade.
-Lo so. Ti amo troppo! Svarade jag och han gav mig en kyss på kinden innan jag och Zayn gick upp till vårt rum.
-So you speak spanish? Frågade Zayn och jag skakade leendes på huvudet.

 


-Italian, nonno is italian. Svarade jag och han kollade på mig med en små förvirrad blick.
-And nonno means…? Frågade han och jag skrattade.
-Granddad! Han log mot mig och kysste mig.
-I’m sorry for us just leaving like this, I wanted to show you my home! Zayn bara skakade på huvudet.
-Aslong as I get to be with you, I’m more than fine! Jag kysste honom och vi la oss ner tillsammans i sängen. Jag kröp in i hans famn och suckade.
-Well, now we get to experience all the hysteria of the Olympics. Sa jag efter ett tag och han skrattade.
-We sure do! We’re playing the closing ceremony, by the way. Sa han och jag satte mig upp.
-WHAT? Oh my god, why haven’t you told me? That’s amazing! Jag kramade om honom hårt och han skrattade.
-I’m sorry and yes, yes it is! Jag kröp ihop i hans famn igen och begravde ansiktet i hans hals. Jag drog in hans doft och han skrattade åt mig.
-What are you doing? Skrattade han och jag ryckte på axlarna.
-You smell good! Svarade jag bara och han skrattade mer.
-Okay…? Jag kollade upp mot honom och mötte hans roade blick.
-You do, you smell like Zayn. Log jag.
-Of course I do babe! Jag skrattade åt oss och la mig sedan tillrätta.
-Good night Zayn.
-Good night babe!

Jag låg och kollade på Heart som låg och sov i min famn. Hon hade somnat för ett tag sedan men jag kunde inte somna så jag hade tillbringat tiden till att kolla på henne, studera varje rörelse hon gjorde. Hon var så vacker min flickvän. Jag kan inte förstå vilken tur jag haft som fått henne. Jag började sjunga tyst på More Than This och log, nu kände jag igen känslan. Heart var mitt allt, min stora kärlek och förhoppningsvis - min framtid!


 

TADAA!! Jag lyckades få ut något... har ett och ett halvt färdigskrivet kapitel till men ska lägga lite på lager nu ;). 
Sen om ni inte märkte det så är detta kapitlet kortare än det brukar vara men jag skulle inte klassa det som kort. Våra "normallånga" kapitel är emellan 4-5 A4 sidor långa och detta är ca. 3.5 vilket inte är kort jämfört med många noveller ;).
 
xxOlivia.
Kommentera nu så kommer kapitel 17 upp snabbare. Vi kände alla att dom behövde komma tillbaka till London tidigare så att det inte skulle bli så hemskt hoppigt och utspritt!
 
Vi älskar er och vi kämpar!
 
/Embla, Izabella & Olivia.

Kommentarer


Nora Sidén

Skiiit bra! Så kul att komma in i novellen, men när dom åker tillbaka till London är jag inte med längre då? <3

Svar: Åh va bra att du tycker det!! Jodå, du kommer inte vara med direkt men du kommer komma senar evi lovar dig Nora.
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Alicia

Jätte bra som vanligt!

Svar: Åh, tack tack!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Johanna Newton

Baby, love it! Sorry I haven't commented on any other but yeah I am now! love u darling!

Svar: Babe it's okay! As you said, you are now. Hope ya like it!! love u 2!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Annica

Ye! Bra kapitel as always!

Svar: Åh tack, det betyder jätte mycket för oss att ni tycker det!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Lollo

Sketabra!

Svar: TACK! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Lollo

Sketabra!

Svar: TACK! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ann-Louise

Åh jättebra, det blir nog bättre när dom alla är i London. Det är faktiskt väldigt långt om man jämför med många av dom andra novellerna jag läser.

/Ann-Louise.x

Svar: Åh tack, vi kände också att det kanske blir lite hoppigt och förvirrande osv. Tack, det känns bara som att vi gör er besvikna med bara aningens kortare kapitel!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Alison

Jag har precis läst eran novell för första gången och jag är FAST skiit bra! Fortsäät! Meer!

Svar: Åh tack!! Det betyder jätte mycket för oss att höra sådant! :)
xxOlivia
eionovels.blogg.se

My

Jättebra!
Nöjd nu Ollie?! xx

Svar: TACK!! Japp!
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda & Aila

Jätte bra, vi älskar er också och kan vänta på kapitel. Vi har tålamod för er plus att det är sommar lov och ni måste få ha lite ledigt :)

Svar: Åh om bara alla kunde tänka så. Det känns jätte bra att veta att ni tycker så och att ni förstår att det inte är det enklaste för oss/mig. Det uppskattas.
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Ada

Jag gillar! :)

Svar: Braa :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Helena

Asbra!! Älskar de :D xx

Svar: Taaack! :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau