If You Never Try, You'll Never Know. Kapitel 9.

Previously: "I have to go home, my mum texted before, but I'll see you Monday at school" sa hon och gav mig en kram innan hon började springa bort mort busshållplatsen. Hon vände sig om och vinkade innan hon klev på bussen. När den svängt runt hörnet och jag var säker på att hon inte kunde se mig längre så vände jag om igen. Dags att in handla lite födelsedagspresenter.
"Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Olympia, happy birthday to you!" sjöng vi med Jonathan, Callum och jag i täten. Brandon och Leah gick efter oss, bärandes på tårtan som Leah bakat. Olympia satt i soffan och log stort mot oss.
"Aw thanks guys you honestly didn't have to do all this" sa hon och kollade längtandes på tårtan.
"Make a wish" sa jag och hon blundade hårt innan hon blåste ut alla ljusen. Vi skrattade åt hur nöjd hon såg ut och satte oss ner kring soffbordet. Leah plockade ur alla ljusen ur tårtan innan hon räckte över en tårtspade till Olympia.
"Dig in" sa hon och det var precis vad Olympia gjorde.
Hon skar upp en bit till sig själv innan vi skickade runt den så att alla kunde få varsin. Vi började äta i tystnad tills Callum bröt den.
"I think it's time for presents" sa han och Olympia lös genast upp.
"I agree" sa hon snabbt och vi skrattade åt henne innan vi alla gick för att hämta det vi köpt till henne. Brandon fick hjälpa mig med att bära den tunga lådan medan jag tog de två påsarna. När vi gick in i vardagsrummet igen så kollade Olympia förväntansfullt och nyfiket på oss.
"We'll start" sa Leah och räckte fram ett litet paket till henne. Hon började riva upp pappret och kollade lyckligt på det hon fått.
"Oh this is beautiful, thank you" sa hon och höll upp klockan de köpt till henne. Den var gjord i rosa guld och passade hennes stil perfekt.
"We're next" sa Callum glatt och slog till Jonathan lite så att han skulle lämna fram deras present. Det var en victoria secret låda och Olympia kollade genast skeptiskt på killarna.
"Ehum guys" sa hon sakta och de skakade på huvudet.
"Just open it" menade dem och hon gjorde det, sakta. När hon väl lyfte på locket så log hon tacksamt upp mot killarna.
"I've been needing a new pair of pyjamas, thank you" sa hon och Jonathan skrattade.
"Yeah Em told us" sa han och blinkade mot mig. Jag lipade emot honom innan jag räckte fram den första utav påsarna.
"This first" sa jag och hon skakade på huvudet när hon tog emot den.
"You need to stop always buying me all these stuff for my birthday and christmas. I don't like you spoiling me" sa hon och jag skrattade åt henne.
"Well it's not like it's you choice, now open!" sa jag och hon lydde. Hon knöt upp knuten som höll påsen stängd och drog efter andan vid synen av den svarta klänningen.
"You didn't" sa hon och kollade misstroget på migefter andan vid synen av den svarta klänningen.
"You didn't" sa hon och kollade misstroget på mig.
"I did, you liked it so I bought it" log jag och gav henne den andra påsen.
"Now this one" sa jag och hon log mot mig.
"Better be the last one" sa hon och jag skakade på huvudet.
"S'not" skrattade jag och hon himlade med ögonen mot mig.
Hon knöt upp snöret som var identiskt med det på förra påsen och log stort när hon såg vad som låg däri.
"I love it but my record player is broken" sa hon och putade med underläppen.
"I know but I thought you'd like it for your collection anyway" sa jag och hon nickade.
"It's really great, thank you" sa hon och la den vid sidan tillsammans med de andra presenterna.
"This is the last one and the one I'm most excited about" sa jag och räckte henne den tunga kartongen.
"Woah, what is this?" sa hon och satte ner den långsamt i sitt knä.
"Why don't you open it" föreslog jag.
Hon knöt upp bandet och öppnade varsamt locket som föll till marken när hon såg vad som faktiskt gömde sig i lådan.
"You did not?!" sa hon och kollade upp på mig med tårar i ögonen.
"Oh thank you thank you thank you" sa hon och lyckades lyfta upp den rosa skivspelaren ut kartongen med lite hjälp av Callum.
"It's the nicest thing anyone has ever gotten for me" sa hon och kollade sedan upp på de andra.
"No offence" sa hon snabbt och strök handen över hennes nya kärlek.
"I love it Emma thank you so much" log hon och jag log tillbaka. Glad att ha gjort henne glad.
Ett kort litet kapitel med ett födelsedagsfirande. 
Kommentera vad ni tyckte.
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau