If You Never Try, You'll Never Know. Kapitel 6.

Previously: "It's good that you're gay because now you're never gonna date anyone who has a reason to be jealous when I do this" sa jag, syftandes på det faktum att jag satt i hans knä.
"True" sa Callum och jag log emot honom. Jag skulle precis säga något men avbröts av att Leah kom in i rummet bärandes på hennes mästerverk. En bit var redan bortskuren, den jag gissade att hon skulle ge till sin lärare, men jag planerade att äta resten och inte lämna något till de andra. Precis som vanligt. 

"We have to decide on the new set list for the Funky Buddha gig"
Jag nickade som svar åt Brandon och plockade fram ett litet skrivblock ifrån min väska. Det var en sådan sak som jag alltid hade med mig för tillfällen så som det här.
"Okay let's start with original songs" sa jag och tog av locket på bäckpennan.
"I say we do; Never Let Them See, All Around Us and Everything Is Nothing" föreslog Callum och jag kollade på de andra två.
"You agree!" frågade jag dem och efter att de godkänt förslaget så skrev jag ner de tre låtarna i blocket.
"Okay let's do covers. Jonathan, suggestions?" sa jag och vände mig emot Jonathan.
"Well I say we keep Chocolate since it went down so well with the crowd at Mayne. Then maybe we can do a Mayday Parade song, I was thinking Kids in Love or I Swear This Time I Mean It or something" sa han och kollade runt på oss.
"I vote for Kids in Love because I'll most probably not be able to make it through I Swear This Time I Mean It without crying" sa jag med ett lätt skratt.
"Any other suggestions?" frågade jag.
"Well maybe Girls/Girls/Boys by Panic! At the Disco?" sa Olympia och jag log.
"This is why you're my best friend" sa jag och fick ett leende tillbaka.
"Yeah and let's do like a real, current, pop song. Like a One Direction or Justin Bieber song" föreslog Brandon.
"Oh yeah, One Directions remake" sa Leah uppspelt och jag log åt hennes obotliga kärlek för pojkbandet.
"Well which one?" frågade jag och alla kollade på mig.
"Hey, I literally know one of their songs do not look at me" skrattade jag och skakade på huvudet.
"I suggest to do What Makes You Beautiful, it's their best known song and it would be awesome if you did it your way" sa Leah och kollade runt på oss.
"I think that sounds great" sa Callum och jag skrev ner alla förslag.
"So we have; Chocolate by The 1975, Kids in Love by Mayday Parade, Girls/Girls/Boys by Panic! At the Disco and What Makes You Beautiful by One Direction. As well as three of our own. That's seven songs" räknade jag.
"That should be enough" sa Brandon och la sin arm om Leah.
"Yeah so we start changing What Makes You Beautiful tomorrow and practicing the other songs later this week then I say we call Mr. Dixon at the end of the week and decide a date" sa jag och slog ihop blocket.
"Now if you excuse us Olympia and I have a new episode of Teen Wolf to watch, I mean Tyler Posey with no shirt isn't something I'm gonna postpone longer than I have to" sa jag och drog med mig en skrattande Olympia hem till mig.

 

"Here's your ice cream"
Jag gav Olympia skålen fylld med choklad glass innan jag satte mig i jämte henne i soffan.
"I still can't believe you're playing one of the biggest clubs in London in just a couple of days" sa Olympia och stoppade in sin sked i munnen.
"I mean everyone who's young in the music business goes clubbing there" sa hon sedan med munnen full av glass.
"That's attractive" skrattade jag och drog upp mina knän emot mitt bröst.
"And please don't talk about it I'm already shaking with fear and I'm so nervous that they'll hate us. Apperantly a lot of people come there to discover new bands or singers so it's alot of pressure to be good" sa jag och hon log emot mig.
"Believe me when I tell you this babe, you guys are absolutely amazing and everyone else will think so too" sa hon och ställde sin skål på soffbordet.
"Thank you Olympia, for always knowing how to cheer me up and always believing in me and my dreams" sa jag och gav henne en kram.
"Well that's what best friends are for plus you'd do the same for me" sa hon och strök mig över ryggen.
"Love you"
Hon drog sig ur kramen och tog upp sin skål igen.
"Love you too" sa hon innan hon fortsatte äta av sin glass.
 

"Wait so when I've sang 'You're insecure, don't know what for' Brandon comes in with the bass and Callum won't come in until the chorus?" frågade jag killarna som bekräftade det jag sagt.
"Great, let's go through the song again"
Jonathan började strumma ackorden på gitarren och jag började sjunga, Brandon och Callum hoppade in senare i låten precis som planerat. Brandon spelade de sista tonerna på basen och vände sig sedan emot oss.
"Okay, that was awesome" sa han och höll upp sin hand för en high five. Jag slog ihop min hand med hans innan jag drog in honom i en kram.
"Which one should we do next?" frågade jag och justerade mick stativet.
"Let's do Kids in Love" sa Callum och slog lite lätt på en utav trummorna. Jonathan log bak emot sin pojkvän.

 

"So are you guys ready for the gig tomorrow?" frågade Brandon och kollade runt på oss.
"Yeah I am just really, really, nervous" svarade jag och tog ett djupt andetag.
"Breathe Em you look like you're going to pass out" skrattade Jonathan och jag kastade en kudde på honom.
"Idiot" mumlade jag men kunde inte hålla mig ifrån att le.
"Well I'm going to shit myself tomorrow, just saying" sa Callum och jag skrattade högt åt honom.
"You and me will have a date with the toilets then" sa jag och nu var det hans tur att skratta.
"Who do you think we'll see there? Celebrity wise?" frågade jag nyfiket.
"Leah says that Liam Payne, the dude from One Direction, goes there a lot so maybe him" svarade Brandon med ett litet leende.
"She's taggin along though, but I think it might be because of what I just said" skrattade han och jag skakade på huvudet emot honom.
"Well if he's hot I'll have him, being single sucks" sa jag och lutade mig tillbaka emot ryggstödet.
"I need love" klagade jag och de andra skrattade åt mig. Högt.


På riktigt babes, snälla kommentera :/

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Emma

Alltid lika bra! :)
Kram

Svar: Tack :)
xxBella.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau