If You Never Try, You'll Never Know. Kapitel 10.

Previously: 
"You did not?!" sa hon och kollade upp på mig med tårar i ögonen.
"Oh thank you thank you thank you" sa hon och lyckades lyfta upp den rosa skivspelaren ut kartongen med lite hjälp av Callum.
"It's the nicest thing anyone has ever gotten for me" sa hon och kollade sedan upp på de andra.
"No offence" sa hon snabbt och strök handen över hennes nya kärlek.
"I love it Emma thank you so much" log hon och jag log tillbaka. Glad att ha gjort henne glad.

Slutprov. Bara ordet fick mig att vilja begrava mig själv under mitt täcke och aldrig komma ut igen. Stressen som kom med dessa prov fick mig att vilja dra ut mitt hår ur mitt huvud.
Det var vid denna tid av året då min mamma helt plötsligt började bry sig om mig och pushade mig. Tro mig när jag säger att om jag kom hem med något mindre än ett A så skulle min mamma bokstavligen slänga ut mig. På riktigt. Jag lovar.
Sen så skulle jag få sluta med musiken också och det var ännu värre. Jag kunde inte vänta tills jag fyllde arton nästa år, få vara en vuxen och inte behöva lyssna på min mammas skit. Jag skulle flytta ut, hitta något ställe, och försöka leva av musiken medan jag avslutade mina kurser på UNI för även om jag tog dem för min mammas skull, så tänkte jag inte ge upp på dem under mitt sista år. Jag var ingen quitter.
"Miss Keiffe, if you could please pay attention to my class it would be great"
Min engelska lärare, Mrs. Dreyer, gav mig en varnande blick innan hon återgick till att förklara det som stod på tavlan. Jag suckade och började skriva av det som stod men det intresserade mig inte ett dugg, allt jag kunde tänka på var att slutproven började nästa vecka och allt detta var bara förberedelser inför dem.

 

"So Em, no boy?" frågade Evelyn, en tjej ifrån min årskurs och matte klass, vi var en grupp tjejer som brukade äta lunch tillsammans på måndagar eftersom Olympia hade senare lunch än mig med tanke på att hon var en årskurs över mig och inte pluggade samma huvudämnen som mig. Så runt bordet satt nu jag, Evelyn, Mia, Summer och Ebony.
"Nope not at the moment" log jag mot henne och drack av mitt vatten.
"I'm still waiting for you and Jonathan to hook up" sa Mia och blinkade åt mig. Jag spottade chockat ut vattnet och hostade häftigt. Jag skrattade högt när jag väl lyckats sluta hosta.
"No that's definitely not going to happen" skrattade jag och märkte hur jag dragit åt mig uppmärksamheten av nästan alla i matsalen. Jag skakade på huvudet och lät mitt skratt dö ut.
"Sorry babe but that's definitely not going to happen, he already met someone" sa jag vagt och log mot dem.
"Anyhow, how's everything going with Brock?" frågade jag Ebony och hon himlade med ögonen.
"We broke up. He cheated on me, that dick" sa hon och ryckte på axlarna.
"Oh I'm sorry" sa jag och kollade medlidande på henne.
"Whatever" sa Ebony med ett litet leende och återgick till sin mat.
"So any gigs coming up Emma?" frågade Evelyn och kollade intresserat på mig.
"Ehm not that I know of at the moment, we have been asked to come back to Funky Buddha tho which is amazing" svarade jag.
"How can you even play there, you're 17?" frågade Summer mig.
"Well I'm not allowed to stay but it's cool" svarade jag och kollade på klockan.
"I have to go, literature class" sa jag och ställde mig upp från bordet.
"Bye girls" sa jag och lämnade dem.

 

"Miss Keiffe could you tell me what you thought about the book we just read?" min litteratur professor, Ms. McGonagall, höll upp boken och kollade på mig med ett förväntande leende.
"Well I thought the story line was very good but there were some parts in the middle of the book was a little bit boring and sometimes it deviated from the story line" svarade jag och fick en nick ifrån professorn.
"Very good Miss Keiffe, does anyone have anything to add?" hon vände sig mot resten av klassen och väntade på att någon skulle räcka upp handen. En kille jag kände igen som David räckte upp handen och Ms. McGonagall pekade på honom.
"I totally agree with Emma but I also want to add that I thought the ending didn't really explain some of the unanswered questions" David fick en snabb nick av Ms. McGonagall innan hon vände sig om och började skriva på tavlan.
"Let's discuss these unanswered questions that you feel the book left you with"

 

Jag satt i passagerarsätet i Brandons bil, Brandon körde och de andra två killarna satt i baksätet. Backseat Serenade av All Time Low spelades på hög volym i bilen och vi alla sjöng med, på största möjliga oseriösa sätt. Jag skrattade åt hur löjliga vi måste se ut och låta för alla som såg oss men jag kunde inte bry mig mindre.
Jag älskade sådana här tillfällen med mina vänner. Tillfällen där vi bara kunde bete oss så omoget som möjligt och bara skratta och sjunga och bara ha extremt roligt.
Jag älskade mina vänner.
props till den som vet varifrån professor McGonagall kommer ifrån
 

/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


Sofia

HARRY POTTER!!!!!

Åååh, så himla bra är ni :)


Svar: HELL YEAH GUUURL, hahah!Tack så jätte mycket :)


xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Wilma

Bra kapitel som vanligt! xx
HP of course^^

Svar: Tack Wilma :)Haha, bästa!

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau