Should've Taken The Chance. Kapitel 59.

Previously:
Hela eftermiddagen så kollade morfar lurigt emellan mig och Niall, han såg ut som om han planerade något och det gjorde mig både nyfiken och lite rädd.
Någon timma senare dock så ropade han på både mig och Niall efter att han sagt till alla att han skulle gå upp och lägga sig en stund och jag visste genast att han visste.
Han visste att jag var kär i Niall och han visste vad Niall svarade. Snart, så skulle allt förändras.

 

"So..." sa morfar efter att vi båda klivit in i rummet.
"I'll just leave you two to it" sa han och lämnade oss ensamma i en pinsam tystnad.
Jag la mig ner på sängen med en suck och kände hur Niall satte sig vid mina ben.
"Think this is one of the most awkward moments we've had" sa han efter ett tag och jag kunde inte hjälpa skrattet som bubblade ut ur mig. Jag satte mig upp och la huvudet på hans axel, hans hand smekte lugnande min arm och jag log.
"I like this" sa jag och kände hur han nickade.
"So do I, it's just so simple" sa han och tog ett djupt andetag.
"But love isn't simple" sa han och han flätade ihop sin hand med min.
"Are you telling me...?" frågade jag men avslutade inte meningen.
"Sky, I'm in love with you" sa han och jag satte mig snabbt upp. Han försökte dra bort sin hand men jag höll kvar.
"Say it again" sa jag tyst och Niall kollade förvånat på mig.
"What?" frågade han och jag kollade i hans ögon med ett stort leende.
"I'm in love with you" upprepade han och jag kraschade mina läppar emot hans. Han kysste mig chockat tillbaka och jag drog mig ifrån honom och lutade mig in i hans famn.
"I'm in love with you too" sa jag och han höll mig hårdare emot honom.
"I was so scared" sa jag och tittade upp på honom.
"I was too but sometimes you have to fall and trust that someone will catch you" sa han och slickade sig sedan om läpparna.
"Sky Oliver, will you please do me the huge honour of being my girlfriend?" frågade Niall och jag log ännu större.
"It would be my pleasure" svarade jag och gav honom ännu en kyss.

Nialls hand var flätad med min när vi gick in i vardagsrummet igen. Alla log emot oss.
"Finally" sa Sean och vände sin uppmärksamhet tillbaka på TV:n.
"Yeah about time you two made it official" sa Darragh och log emot oss. Millie däremot lämnade sin plats i soffan för att ge oss båda varsin kram.
"I'm so happy for you both" sa hon och vi satte oss alla ner i soffan. Jag märkte att mormor, morfar och Simon satt och log slugt och jag visste att de planerat det.
"I hate you" sa jag till dem och Simon skrattade.
"Sure you do Sky" sa han och jag log emot honom.
"I love you" viskade Niall i mitt öra och mitt leende växte.
"I love you too" viskade jag tillbaka och han gav mig en lång kyss.
"Okay guys I'm happy for you and all but less saliva please" sa Sean och Niall började garva högt.
"It's gonna get worse when we tell the boys" sa jag till Niall och hans skratt slutade.
"Shall we go tonight?" frågade jag och han nickade.
"Sounds good" svarade han och gav mig en snabb kyss till.

 

"So should I drop you girls off at Sky's place first?" frågade Darragh när vi alla satt i bilen senare på eftermiddagen.
"No, we're going to tell the boys" sa Niall och Darragh nickade mot honom i backspegeln innan han började köra ut ifrån Simons område och emot Nialls.
"So, how's Ireland?" frågade Niall och Sean vände sig leendes om.
"Green" svarade han och Niall skrattade högt.
"That wasn't even funny" sa jag och Niall nickade.
"It was a little funny" hörde jag Millie säga i jämte mig och jag la huvudet i händerna.
"You guys are the worst" sa jag innan deras skratt smittade av sig på mig också.
"We're here" sa Darragh och parkerade utanför villan som killarna bodde i tillfälligt.
"Are they all home?" frågade jag och Niall nickade.
"They should be at least" svarade han och tog min hand i hans. Det var en naturlig gest som ingen utav oss tänkte mycket på.
Vi gick in i huset och sparkade av oss skorna,
"Boys!" ropade Niall och fick ett par svar om att de var på övervåningen. Mycket riktigt så satt de där, utspridda på tre soffor, och kollade på något tv-program.
"What are you watching?" frågade jag när kvinnan på TV:n fick något som liknade kolasås över sig.
"How to survive a japanese game show" svarade Louis och slängde en snabb blick på oss innan han vände den tillbaka på TV:n men han satte sig snart upp och kollade på oss.
"You're holding hands" sa han och fick de tre andra killarnas uppmärksamhet.
"Is it official?" frågade han och jag nickade med ett leende.
"Oh my god" ropade han och gav oss båda en kram.
"Finally!" sa Zayn och Niall sträckte sig fram för att slå till hans arm.
"Don't you start as well" skrattade han men tittade sedan stolt på mig.
"But yes i agree, finally" sa han och kysste mig.
Yay! Dem är officiella! 
Kom ihåg babes, tävlingen avslutas på fredag :)
KOMMENTERA!
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau