Should've Taken The Chance. Kapitel 61.

Previously:
"I suppose you're right, let's get going" sa han och vi började gå ut. Sean gick först, den Millie, sen mig, sen Niall och sist Darragh. Paparazzin började knäppa foton så fort Niall syntes och hans grepp om min arm hårdnade och vi skyndade oss till bilen. När vi alla väl satt i bilen kunde vi äntligen slappna av och Niall vände sig chockad om emot oss alla.
"What the hell just happened?" 
 

Jag satt i soffan med Millie och tittade på något program när det blev en "Breaking News" nyhetssändning. Om mig. Eller ja, om Skylar. Min far hade tydligen inte gett upp hoppet om att hitta mig än och hade nu spridit sökandet över hela världen istället för bara Amerika. Jag hade genast smsat Simon men inte hunnit se ifall han svarat eftersom att en bild på mig som Skylar dykt upp på teven och Millie snabbt vänt sig emot mig.
"You look so much like Skylar Bentley" sa hon och jag skrattade nervöst innan jag drack ur mitt vinglas.
"No you do, it's scary actually" sa hon och jag kollade ner i mitt knä innan jag vände mig upp och kollade på Millie som satt och studerade mig.
"Well so I've heard" log jag smått och hoppades att hon inte skulle fråga frågor. Självklart så gjorde hon just det.
"I smell something fishy" sa hon och jag suckade innan jag snabbt bestämde mig för att berätta för henne, men bara henne.
"It's me" sa jag snabbt och hon kollade förvirrat på mig.
"What?" sa hon med ett litet förvirrat skratt.
"Skylar Bentley is my real name. Sky is a nickname and Oliver was my mothers last name. I legally changed it when I ran away from my dad back in december 2009 and I've kept it a secret from everyone but Simon and that's what I meant with that the fame isn't new to me because technically I'm the richest teen in the world and the paparazzis favourite victim" sa jag snabbt och kollade på Millie och kollade nervöst upp på henne.
"Please say something" bad jag och hon skakade chockat på huvudet.
"I can't believe it, this is so..." började hon och skakade sedan på huvudet igen.
"I know and I'm sorry I haven't told any of you I just couldn't risk him finding me and I never meant to lie and..." började jag ursäkta mig men hon avbröt mig genom att fortsätta sin mening.
"...awesome" avslutade hon och log emot mig.
"It's so cool you don't understand my sister is like actually obsessed with you, I can't believe people haven't noticed tho" sa hon och jag log emot henne.
"Why would your sister be obsessed with a teenage girl who is basically to inherit a car company?" frågade jag och hon ryckte på axlarna.
"Apperantly you have a nice fashion sence and you carry yourself like a lady whatever that means" sa hon och jag log stort.
"Aw that's so sweet tho" sa jag och Millie log emot mig.
"Are you not planning on telling Niall tho?" frågade hon och jag ryckte på axlarna.
"Not right now no but at least sometime but I'm scared he'll hate me" sa jag och suckade.
"I do want to be the one to tell him tho" sa jag och hon nickade.
"I won't tell him" lovade hon och gav mig en kram.
"Thank you for trusting me enough to tell me"

 

"I am going to miss you" mumlade Niall emot mitt hår och kramade mig hårdare.
"I'm gonna miss you too" sa jag och smälte in i hans famn. Vi stod i min hall och sa våra hejdå eftersom Niall skulle ut på X factor turnen, han hade spenderat natten hos mig och vi hade... ja ni kan nog lista ut vad vi spenderade vår kväll/natt med.
"But you'll be back sooner than we think" sa jag och drog mig ur omfamningen när jag hörde bilen, som innehöll de andra fyra killarna, tuta.
"You better go" sa jag och han log ledsamt mot mig.
"Hey, we're gonna be fine okay? I love you" sa jag och gav honom en lång och passionerad kyss.
"You promise?" sa han efter att vi avslutat den och jag nickade och kysste honom igen.
"I promise" lovade jag och bilen tutade igen.
"I love you" sa han och lämnade lägenheten. Jag stängde dörren efter honom och lutade mig sedan emot den. Jag saknade honom redan.
Lite kort men det är bättre än inget, right?
Yayy! Inte långt kvar nu, men mycket kan hända  ;)
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau