Should've Taken The Chance. Kapitel 60.

Previously:
"You're holding hands" sa han och fick de tre andra killarnas uppmärksamhet. 
"Is it official?" frågade han och jag nickade med ett leende.
"Oh my god" ropade han och gav oss båda en kram.
"Finally!" sa Zayn och Niall sträckte sig fram för att slå till hans arm.
"Don't you start as well" skrattade han men tittade sedan stolt på mig.
"But yes i agree, finally" sa han och kysste mig.

"So, do you have your eyes on a boy maybe?" frågade jag Millie som skakade på huvudet med ett skyldigt leende.
"Is that boy possibly Sean?" frågade jag och hon gömde sitt huvud i sina händer.
"No" mumlade hon och jag skrattade högt.
"Oh my god, Millie you so have a crush on him" sa jag och Millie kollade upp på mig.
"But he's one of my closest friends, I don't want to risk it" sa hon och jag flinade emot henne.
"Hello, me and Niall, ring any bells?" frågade jag och hon log emot mig.
"Yeah but it's different" sa hon och jag kollade frågandes på henne.
"Different how?"
"Well you're absolutely stunning so it was never a question if Niall would like you back but I'm not and every girl Sean has ever dated has been 'hot'" sa hon och suckade.
"Well they might have been hot but you're beautiful" svarade jag och tog hennes hand.
"He will not reject you" sa jag och hon log snett emot mig.
"Thank you but I'm still not too sure" sa hon och jag såg på henne att hon inte ville prata om det längre, så jag bytte ämne.
"Okay well, do you have twitter?" frågade jag och hon nickade.
"Yeah I do" sa hon och jag höll upp min telefon.
"Do you know what thet means?" frågade jag och hon skakade på huvudet.
"Selfie time" sa jag och höll upp kameran framför oss båda. Vi tog en massa oseriösa bilder innan jag valde en att lägga ut på twitter.


Sky Oliver! @SkyOliver
hanging out with my lovely @MillieC, love this girl!


Skrev jag och la till bilden innan jag skickade tweeten. Millie hade också tweetat en utav bilderna, fast en utav de då vi faktisk såg normala ut.


Millie Clark @MillieC
With the one and only @SkyOliver <3


Jag låste min telefon och vände istället all min uppmärksamhet emot Millie.
"So, how long have you liked Sean for?" frågade jag henne nyfiket och hon log blygt och tittade ner i sitt knä.
"A couple of months maybe, I don't know exactly when it started I just kinda woke up one day and the feelings were just..."
"There" fyllde jag i hennes mening och hon nickade leendes.
"I'm scared" viskade hon och jag tog hennes hand i min.
"I doubt you have anything to be scared about, but sometimes you just have to take the risk" svarade jag och hon nickade.
"Is that what you did?" frågade hon mig och jag ryckte på axlarna.
"I suppose, but to be honest Niall took the first step. Hell he took all steps" svarade jag med ett leende.
"But I'm extremely happy that he did" sa jag sedan och sneglade på klockan.
"It's lunch time, how about we call the boys and go out for lunch?" frågade jag och hon nickade.
"Can you ask them while I take a quick shower?" frågade jag och hon nickade medvilligt. Jag skyndade mig upp på övervåningen och hämtade en handduk innan jag hoppade in i duschen. Jag tvättade snabbt håret och kroppen innan jag skyndade mig ut ur duschen. Jag gick in i mitt sovrum och drog på mitt ett par jeans och en T-shirt innan jag blåstorkade håret. Lite maskara åkte på och sen kände jag mig klar. Mina vita converse var snörade på mina fötter och min svarta skinnjacka hängde över min arm när jag endast tjugo minuter senare gick tillbaka ner till vardagsrummet. Millie satt och höll på att snöra på sig sina skor och jag satte mig bredvid henne i soffan.
"They're meeting us at Nandos, Nialls choice" sa hon och ställde sig upp.
"I called a taxi 'cause I figured you still won't drive here" sa hon och jag skakade på huvudet.
"I'd probably crash the car to be honest" skrattade jag.


Taxin stannade framför Nandos och jag lämnade pengarna till chauffören innan jag hoppade ut efter Millie. Hon drog sin tunna jacka närmre sin kropp och huttrade till.
"It's almost March, shouldn't it be a bit warmer" klagade hon och jag skrattade och gick in i restaurangen. Jag fick syn på Niall, Sean och Darragh nästan direkt och gick emot dem med Millie tätt bakom mig.
"Hi guys" hälsade jag och mottog kramar och kindkyssar ifrån alla tre. Niall och jag hade valt att inte gå public med vårt förhållande än och det tog allt jag hade för att hindra mig själv från att kyssa honom där och då.
"Hi Sky, Millie, how are you?" frågade Darragh och hoppade längre in i båset för att ge Millie plats efter att jag satt mig ner bredvid Niall. Sean följde Darragh och Millie satte sig bredvid henne. Jag gav henne en retsam blick och hon sparkade till mig under bordet. Eller ja, hon menade att sparka mig, men träffade Niall.
"Ouch! Millie?" utbrast Niall förvånat och jag började skratta, högt, och Millie hängde på.
"Oh my god I'm so sorry, I meant to hit Sky" fick hon fram emellan skratten och Niall kollade förvirrat på henne.
"Why?" frågade han henne.
"Because, inside joke" sa hon snabbt och vi skrattade ännu mer. Vi lugnade inte ner oss förens en servitör stannade vid vårt bord. Han var runt vår ålder, något år äldre kanske, och visst var han relativt snygg men hela han utstrålade kaxighet och en "jag är bättre än alla andra" attityd. Något jag ogillade starkt.
"Have you decided what you would like to order?" frågade han. Frågan var uppenbarligen riktad till alla fem men hans blick lämnade inte mig alls. Jag skiftade obekvämt på min plats och skummade igenom menyn. De andra beställde sina rätter och han skrev ner det på sitt block innan all hans uppmärksamhet på mig igen.
"And what would you like gorgeous?" frågade han och jag ryste i obehag.
"Piri Piri chicken, medium, and a coke please" sa jag snabbt och kände Nialls hand läggas på mitt ben och jag kände mig genaste mindre obekväm.
"I will be right back with you beverages" sa han och blinkade åt mig innan han lämnade oss.
"Oh my god, that was awkward" sa Darragh och kollade emellan mig och Niall.
"Prick" mumlade Niall och jag fnissade.
"Agreed" viskade jag till honom och han log och jag sträckte ner min hand under bordet och tog tag i hans när servitören kom tillbaka med våra drickor.


"Is everyone done?" frågade Niall och när vi alla nickade så vinkade han till sig vår vidriga servitör. Under kvällens gång så hade han inte slutat flörta med mig en enda gång och när han inte serverat folk så kunde jag känna hur hans blick vilade på mig. Obekvämt.
"Yes?" frågade servitören när han kom fram till oss.
"Check please" sa Niall och jag lyckades se servitörens namnbricka. Brad. Till och med namnet störde mig. Brad kom tillbaka med notan och la ner den på bordet. Niall betalade den, efter mycket klagande ifrån oss, och lämnade tillbaka den till Brad.
"Thank you" sa Millie och vi alla började lämna bordet men Brad stoppade mig. Jag stannade och kollade frågandes på honom. Han räckte mig en servett och vinkade emot mig innan han fortsatte bort emot ett annat bord. Jag vecklade varsamt upp servetten och läste vad som stod på.


Hi sexy,
would love to get to see you again and maybe have a good time together
/Brad, the waitor at Nandos.


Sen stod hans telefonnummer under och jag himlade med ögonen och gick tillbaka till min grupp utav vänner som nu stod samlade innanför dörren. Jag kunde se att det var ett par paparazzis utanför och Niall såg ut som om han inte riktigt visste vad han skulle göra. Jag ställde mig bredvid honom och gav honom servetten.
"Please burn it" sa jag och han vecklade upp den, läste och slängde den i papperskorgen bredvid sig.
"Dickhead" sa han och jag skrattade innan jag vände mig emot de andra.
"If we don't leave now it will just be more and more people coming here, you're famous now" sa jag och kollade emot Niall.
"I suppose you're right, let's get going" sa han och vi började gå ut. Sean gick först, den Millie, sen mig, sen Niall och sist Darragh. Paparazzin började knäppa foton så fort Niall syntes och hans grepp om min arm hårdnade och vi skyndade oss till bilen. När vi alla väl satt i bilen kunde vi äntligen slappna av och Niall vände sig chockad om emot oss alla.
"What the hell just happened?" 
Kommentera babes, inte alls många kapitel kvar! <3
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx
 

Kommentarer


Mickaela

Jättebra!
Skönt att äntligen få trevlig uppdatering igen, hehe :D

Svar: Aw tack, haha :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

:3

Ni är tillbaka:D

Svar: Yaay :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau