Should've Taken The Chance. Kapitel 41.

Previously:
Nervositeten befann sig nu också i mig när deltagarna radade upp sig på scenen och Dermot började förklara för nationen om hur det var en dubbel utröstning ikväll. När han sedan började ropa upp namn så kände jag hur mina andetag blev tyngre och jag spänt kollade upp på scenen där min blick flackade emellan Niall och Dermot.
”One Direction!” ropade han och jag släppte ut en lättad suck och hörde Konnie skratta bakom mig.
”Go” sa hon och jag höjde oförstående på ögonbrynen.
”Go see him, tell him you told him so. You have time to do that before we have to start, go!” förklarade hon och jag nickade ivrigt. Sen skyndade jag mig iväg för att hitta Niall.
 

Solens starka strålar hade letat sig igenom mina persienner och var anledningen till att jag nu satt, nyvaken, i sängen med näsan nere i manuset inför helgens Xtra factor show. Det var finalen som låg runt hörnet och spänningen steg i mig när jag läste planeringen inför både lördagen och söndagens show. Intervjua vinnaren stod det och jag log stort vid tanken på att det faktiskt kunde vara Niall, och killarna, som vann. De stod dock upp emot Rebecca Ferguson, Matt Cardle och Cher Lloyd så någon vinst var inte självklar, inte för någon utav de fyra för den delen. Dämpade vibrationer hördes och jag började gräva runt i sängen för att försöka hitta den ringande telefonen. När jag stack handen under huvudkudden så kände jag den och drog snabbt ut den, klickade på svara, och satte den emot örat.
”Sky” svarade jag och lutade mig än en gång emot huvudbrädan på sängen.
”Sky, it’s Niall. I have to talk to you” sa han och jag kunde höra att allt inte var bra med honom.
”Niall, what’s going on?” frågade jag oroligt och hörde hur han tog ett skakigt andetag.
”We’re not gonna win are we?” frågade han och jag spände mig genast.
”Niall!” utbrast jag upprört,
”I can’t assure you that you will win but I think you have as big as a chance as Rebecca, Matt and Cher. So stop that right now Niall” sa jag sedan och hörde hur han snyftade till på andra sidan linjen.
”Today in rehersals I didn’t do anything right and the other boys are really mad at me and they hate me and I will just ruin our chances of winning” snyftade han och jag skakade häftigt på huvudet.
”Niall! Where are you?” frågade jag och hörde hur han suckade tyst.
”Nowhere” svarade han och sedan hörde jag bara ett klick i telefonen som indikerade att han hade lagt på.
”Niall!” ropade jag frustrerat och hoppade ur sängen och drog på mig närmsta klädesplaggen och sprang sedan ut för att leta reda på Niall. I all hast så hann jag ändå slå Louis nummer och hans hesa röst hördes.
”Yeah it’s Louis” svarade han och jag kollade mig snabbt omkring och gick över vägen innan jag svarade.
”Hi, it’s Sky. Where the hell is Niall?” frågade jag oroligt.
”We don’t know we’re out looking right now, he just disappeared from rehersals” sa han och jag hörde hur de andra killarna ropade Nialls namn i bakgrunden.
”Het hinks you hate him and are mad at him for messing up at rehersals or whatever and het hinks that he’s just a burden for you guys” förklarade jag och Louis steg stannade upp och jag hörde hur han släppte ut ett chockat läte.
”HE THINKS WHAT?” frågade han högt och jag kunde höra hur de andra killarna frågade vad som pågick,
”I don’t know why he’d think that! We don’t hate him, we love him and of course he’s not a burden for us. Never!” sa Louis upprört.
”I know that but Niall doesn’t and if I know Niall he’s probably…” började jag men avbröt mig själv snabbt,
”I know where he is, I’ll call you later” sa jag och la på innan jag vände på mina steg och sprang.

”Hi” sa jag tyst och gick med försiktiga steg emot den blonda killen som satt ihopkurad under ett träd. Han vände sig chockat om och synade mig upp och ner innan han öppnade munnen och verkade vilja säga något men orden kom fram knappt hörbart.
”How?” frågade han och jag satte mig ner i jämte honom.
”You once told me that you had been out wandering around London and you found this tiny park that reminded you of Mullingar and you told me that you felt peace there and could think clearly. So you brought me here and I figured you’d be here now” svarade jag och han nickade lätt.
”Don’t go home” sa jag och han vände förvånat på huvudet,
”How the hell did you know I was thinking about going home?” frågade han och jag log ett snett leende.
”Because home is safe, for you” svarade jag och lutade sedan mitt huvud på hans axel.
”You know the boys have been out looking for you all morning, right?” frågade jag och han ryckte på axlarna.
”Why would they bother” svarade han bara och jag fnös.
”Are you kidding me, because they’re worried. Because you just disappeared without them knowing where or even why! Because they LOVE you, because you’re like a brother to them. Because they CARE!” svarade jag och kollade honom i ögonen.
”Because they love you” upprepade jag och torkade en tår som rann nerför hans kind,
”Because they’re worried” fortsatte jag och drog in honom i en kram.
”Because you matter” svarade jag och kände hur han bröt ihop och hur hans tårar blötte ner min axel.
”I love you” viskade jag i hans öra och drog mig ur kramen. Jag räckte fram min mobil till honom och han kollade förvirrat på den.
”Call them. They need to know that you’re alright and you need to talk to them about this” förklarade jag och han nickade och slog skakigt in någon utav killarnas nummer.
”Sky! Sky, did you find him? Is he alright? Please tell me he’s alright, tell him we love him and he needs to come back here” hörde jag Louis oroliga stämma utbrista och Niall släppte ut ett skakigt andetag innan han började prata.
”Louis, it’s me” sa han och tog ett fastare tag om telefonen.
”Niall! OMG, are you alright? Niall all what you think it’s not true, not any of it. You’re not a burden to us and we don’t hate you for messing up. We all messed up, it wasn’t just you. Niall please come back”
”I will come back, in a while I just need to talk to Sky. I just, I’m sorry” sa Niall och jag hörde hur Louis protesterade.
”What are you apologizing for? Stop it, take the time you need with Sky. It’s alright we know you’re okay at least and as long as you’re coming back it’s fine” svarade Louis och Niall log lätt.
”Thank you” svarade han och la sedan på och gav mig telefonen.
”And thank you Sky” sa han och jag gav honom en hård kram.
”Always Niall” svarade jag och kände hur han log emot min hals.
”Let’s go back to my place” förelog jag och han nickade.

 

”Tea, hot chocolate, coffee?” frågade jag Niall när vi klev innanför min lägenhetsdörr.
”Hot chocolate, thank you” svarade han och jag nickade innan jag gjorde min väg till köket.
”I have something to tell you” sa Niall när han kom efter mig och jag vände mig nyfiket om.
”Yeah, and what is that?” frågade jag och han log.
”I love you” svarade han och jag log större.
”Aw Niall!” sa jag och sprang fram till honom och gav honom en stor kram.
”I love you too” svarade jag och skrattade.
”You so sweet” sa jag sedan och han flinade,
”Well you know, I prefer the word cute but sure” svarade han och jag skrattade högt.
”Well I prefer using loser to describe you” retades jag och återgick sedan till att göra Nialls varma choklad och mitt kaffe.

 

”How are you now?” frågade jag Niall medan jag ställde in kopparna i diskmaskinen.
”I’m fi-” började han men ändrade sig snabbt. Han slickade sig om läppen och log emot mig.
”I’m better” sa han sedan och jag nickade.
”That’s good” svarade jag log tillbaka.
”I should probably get back though” sa han och jag nickade och följde honom ut i hallen. Han satte på sig sin jacka och sina skor innan han gav mig en stor kram hejdå.
”Call me tomorrow, will you?” frågade jag och han nickade försäkrande.
”I promise. Bye Sky!”
”Bye”


Kapitel 41. Egentligen så tar det emot att ge er detta eftersom ni inte kommenterade något alls på förra kapitlet även om ni klagat som galet på oss. Men här har ni i alla fall :)

/Embla, Izabella & Olivia.xx


 SEN, så ville jag bara skicka iväg ett jätte tack till Josefin och Amanda som kom fram till mig på konserten. Jätte kul!

 


Kommentarer


Micaela

Verkligen jättebra! Men när börjar kärleken? Om det nu blir någon?
Haha, jag älskade verkligen er förra novell, bästa jag läst och jag har läst nästan alla som finns att läsa.. haha seriöst.
Läste typ 16 kapitel för ganska länge sedan, sen läste jag alla 40 nu i helgen, och nu är jag tillbaka for real och hoppas denna blir lika bra som den förra! Hihi :))

Svar: Det kommer snart, men kanske inte på sättet ni förväntar er, men det kommer ;)Aw, tack så jätte mycket! Det värmer så jäkla mycket när ni skriver sånt till oss och det bevisar bara att ni är världens bästa läsare!
Tack, Micaela :')
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Josefin

Det var så himla kul att träffa dig i onsdags, vi båda älskar eran novell och det var kul att kunna träffa åtminstonde 1/3 i verkligheten :)<3

Svar: Aw det var himla kul att träffa dig/er också! Tack för att ni är världsbäst! <3
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Lovisa

Jätte braaaa :) <3

Svar: Tack Lovisa :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Amanda

aaaaaw, det var så himla kul att träffa dig också Olivia. Du är bäst och ni skriver bäst och som Josefin sa så var det kul att träffa åtminstonde en utav er. :')

Svar: Aw, tack Amanda! Du är också bäst ;)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

OMG!! JAG SÅG EN AV ER IRL OMG! HELT SJUUUKT!! KAN INTE SLUTA FANGIRLA!! Men skitbra, NÄSTA NU! Våga inte säga att jag suger, för jag vet.. :)x

Svar: HAHAHAHAHAAHAH! Beb.
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

jaaaag har glööömt o läsaaa, ehehe. MEEEEEEN as bra. och sen vet du redan att Niall inte kan bli tillsammans med Sky, för Niall och jag är gifta so. IOMNDEODJEJDE :') xx

Svar: Vem har sagt att Niall kommer bli tillsammans med Sky? ;)
xxBella.
eionovels.blogg.se

Felicia Siecke

För att de är mean to be ;)

Bella

Jag är ny här men, ni/du skriver verkligen bra texter!

Svar: Aaw, tack Bella :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau