Should've Taken The Chance. Kapitel 40.

Previously:
“When I was told the news I didn’t really think of anyone but I was more like ‘Okay, I took Matt Aiden and Nicola to the finals. Who do I think could be another strong addition to that group’ and then I thought back on what all the boys had done through their entire journey and I just came to Paije and thought about how much I did wish that I could’ve put him through. So I did” jag nickade leendes emot henne och vände mig sedan emot kameran.
“Stay tuned for after the break I’ll be chatting with the remaining judges and me and Konnie has a special surprise for our contestants” sa jag och vi gick ur sändning.

 

 

“Now it’s time for us to reveal the truth to the contestants” sa Konnie dramatiskt och jag tog över.
”This week, there has been” började jag dramatiskt ”a mole in the house!” fortsatte jag och alla deltagarna lät chockade och kollade runt på varandra som för att lyckas lista ut vem det varit.
”Guys, why don’t we take a look on what we had the mole do and who this mole actually was?” frågade Konnie och inslaget började spelas. Jag, Konnie och Harry, aka. personen som varit mullvarden, satt bara och flinade när de andra insett vad han hade hittat på. Harrys uppgift om mullvard hade varit att ta reda på vem som var mest ”vain” alltså fåfäng. Den sista delen utav inslaget rullade nu och det var den delen där Harry avslöjade att han kommit fram till att Zayn var mest fåfäng i huset. När kameran gick på igen satt alla deltagare och skrattade högt med några klagomål gentemot Harry. Konnie började genast prata igen medan jag bara satt där och skrattade.

 

”So day one of the X factor weekend is over. How does it feel?” frågade jag Niall när vi två senare satt i min loge.
”You still sound like you’re interviewing me” skrattade han,
”But it feels great, tho I’m nervous for tomorrow especially since it’s a double elimination” svarade han och gnuggade sina händer nervörst emot varandra.
”You’ll do just fine, I tell you. You were definetly one of the best acts tonight” log jag.
”Who do you think will go home?” frågade han nyfiket och jag tänkte efter.
”I think that Nicolo will definetly go home because I think that people thinks he’s maybe a bit too much and doesn’t take this opportunity. Then I don’t think F.Y.D quite gave their best last night either, but I can’t know can I?” svarade jag med ett snett leende och Niall nickade.
”As long as it’s not us. I’m so scared of going home Sky, what if they send us home tomorrow?” frågade han med panik i rösten och jag hoppade genast närmare honom så att jag kunde ge honom en kram.
”Stop it, okay? You’ll be absolutely fine!” försäkrade jag och han borrade in sitt ansikte i min hals.
”I owe everything to you for being this supportive” mumlade han in i mitt hår. Jag skakade på huvudet.
”You owe me nothing, you’d do the same for me if I were in this position”

 

Dagen efter var inte mindre stressig och nervositeten var tydlig i atmosfären när jag banade mig igenom alla deltagare backstage för att hitta Cher.
”Cher!” ropade jag och såg genast en hand flyga upp i luften,
”Over here” svarade hon och när jag rundade hörnet så kunde jag se Cher stå där med en klänning i händerna.
”I need help to zip it up and you have to tell me if it looks good” sa hon och jag nickade med ett leende.
”Of course” svarade jag och hon försvann in bakom den vikbara väggen.
”I don’t think this suits me, or does it?” frågade hon och gick långsamt ut så att jag kunde se henne.
”I think…” svarade jag fundersamt och kollade runt ibland alla kläderna.
”You should try this on” svarade jag och grabbade tag i ett par byxor och en beige/orange tröja.
”Yes, thank you Sky” svarade hon och gick sedan bakom väggen för att byta om igen. När hon klev fram för andra gången så såg det genast ut mycket mer som henne och jag gjorde en tumme upp och tillät henne springa iväg för att fixa hår och smink.

 

Nervositeten befann sig nu också i mig när deltagarna radade upp sig på scenen och Dermot började förklara för nationen om hur det var en dubbel utröstning ikväll. När han sedan började ropa upp namn så kände jag hur mina andetag blev tyngre och jag spänt kollade upp på scenen där min blick flackade emellan Niall och Dermot.
”One Direction!” ropade han och jag släppte ut en lättad suck och hörde Konnie skratta bakom mig.
”Go” sa hon och jag höjde oförstående på ögonbrynen.
”Go see him, tell him you told him so. You have time to do that before we have to start, go!” förklarade hon och jag nickade ivrigt. Sen skyndade jag mig iväg för att hitta Niall.


Vi är så jäkla jäkla jäkla ledsna över att detta inte kommit upp, men för att spara på bortförklaringarna så kan vi helt enkelt säga att teknologin definitivt inte har varit på våran sida den senaste tiden!
Vi ber också om ursäkt för att det är relativt kort men det är framkrystat på lite tid, men vi hoppas det glädjer er!

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Nu ska jag i alla fall fortsätta packa för imorgon drar jag iväg till Stockholm för att se våra kära killar. Vilka mer ska dit? Kom gärna fram om ni ser mig :) xxOlivia.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau