Should've Taken The Chance. Kapitel 29.

Previously:
”Damn. So Liam, you’re a baby. Now how about Zayn. You a baby?” frågade jag retsamt och han ryckte flinandes på axlarna.
”January, ’93” svarade han och jag suckade,
”Date?” frågade jag avvaktande.
”12th” svarade han och jag log stort medan jag började skratta,
”Suckeeeer” ropade jag och han kollade förvirrat på mig.
”My birthday’s 10th of January, ’93!” sa jag och klappade mina händer.
”So it’s just Louis and me that isn’t babies” retades jag men höjde snabbt mitt finger emot Louis.
”Don’t you dare call me that” varnade jag och han flinade.
”Now go, they’re waiting for you!”

 

”That was amazing. Totally epic. I wanna do it all over again” sa Niall lyckligt när han och killarna gick in igenom dörren som ledde till vardagsrummet där jag nu satt.
”Well if you nailed it you will get to do it again, so let’s hope you did” log jag och gav honom en kram.
”Thank you Sky, for believing in me. In us. Thank you” sa Niall och kramade om mig hårdare.
”Of course, now how ’bout we go get some food” frågade jag och killarna höll nickandes med.
”Sounds good, where?” frågade Louis och jag pekade ut emot trädgården,
”They’re setting up a little dinner party out there. You go and I’ll go tell the others”

”Rebecca, Geneva, Sophia, Esther. You in there?” ropade jag medan jag knackade på dörren till rummet som Belle Amie tjejerna delade på.
”Yeah, come on in!” fick jag som svar och jag tryckte lätt ner handtaget och lät dörren glida upp.
”I just came to tell you that it’s like a dinner party down in the garden. So you can come down if you want to” log jag.
”Yeah, we’ll be right down” svarade Esther leendes och jag nickade snabbt innan jag gjorde min väg ner till trädgården där resten utav grupperna, inklusive Simon och Sinitta, satt och pratade.
”They coming?” frågade Simon,
”Yep, they’ll be down any minute” svarade jag och gav honom en kram och en kyss på kinden.
”Good. We can probably start then do that the food won’t be cold” sa han och alla började ta för sig.

”I’m just saying it was cute” skrattade Niall och jag puttade till honom så att han åkte in i en lika skrattandes Zayn,
”You suck Niall, you suuuck!” ropade jag och flinade emot honom innan jag tog en klunk utav min dricka.
”Don’t they have any alcohol around here?” frågade jag och Niall ryckte flinandes på axlarna,
”You’re not old enough to drink anyway” påpekade han och jag fnös.
”I’ve never seen that stop me before”
”It should’ve, you’re just a baby” retades Louis och tog en klunk utav sin öl.
”Give me that, let me taaaste” bad jag och han skakade retsamt på huvudet.
”Yes! Louiiiiiiis!” klagade jag och han kollade sig snabbt om, för att se till så att Simon inte var i närheten, och gav mig flaskan.
”You saved my night!” utbrast jag lyckligt och tog en klunk.
”No Sky, I saved my ears” log han och jag skrattade innan jag halsade flaskan.
”Did you just drink all of it?” frågade Niall och jag nickade med ett flin.
”Did you want some? Oups, sorry” retades jag och han garvade högt. Weirdo!

”Goodnight Simon” sa jag och gav honom en lång kram. Jag vände mig om för att gå och lägga mig när han harklade sig högt och jag vände mig om igen,
”Sorry?” frågade jag och han flinade,
”I can smell your breath Sky. You’re not old enough to drink” sa han men kollade inte upp ifrån papprerna.
”Ehum, sorry..” svarade jag osäker på om han ville ha en ursäkt.
”I just felt like I should pretend to lecture you about it since I’m the adult in your life but I don’t mind as long as you don’t do anything you’ll regret” förklarade han och kollade upp på mig med ett flin.
”Do you know what” log jag,
”No what?” frågade han och jag log större.
”You’re just getting more and more awesome everyday!”  skrattade jag och han skakade leende på huvudet innan han återgick till sina papper och jag gick för att gå och lägga mig.


Skamligt kort, men nästa kommer på Onsdag vare sig vi får mycket kommentarer eller inte. Men ni kan ju kommentera och ju mer ni kommenterar, ju oftare kommer kapitlerna. Det tar vad, max en/två minuter kanske. :)

 

/Embla, Izabella & Olivia.xx


Kommentarer


Sandra

Hej, ni kommenterade hos mig angående ett länkbyte. Självklart är jag intresserad av det!

Vill ni göra ett "inläggsbyte" eller ett "meny" byte? :)

Kram Sandra - dreamoutloud.blogg.se

Svar: Vi skulle kanske kunna göra båda? I sådana fall så fixar jag inlägget imorgon och länken i menyn redan nu. Det beror självklart på om det funkar för dig? :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Nora Sidén,

Förlåt för att jag glömt kommentera! Men så jäkla bra, jag hoppas att jag kommer inte snart också för jag är jätte nyfiken och spänd för vad som kommer hända med deras vänskap!

Så himla bra är ni tjejer!! <3

Felicia Siecke

lika bra som alltid! xx

Sandra

Hej, jag har länkat till er blogg nu både som inlägg och i menyn! Hoppas ni gör detsamma för mig!

Kram Sandra - dreamoutloud.blogg.se

Sandra Persson

Hej, jag har länkat till er blogg nu både som inlägg och i menyn! Hoppas ni gör detsamma för mig!

Kram Sandra - dreamoutloud.blogg.se

Svar: Jadå, så snart som möjligt :)
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

My

Jättebra!! Keep up the good work!!!
Nä jag sa inte sådär... De låter som min tyska lärare... Men skitbra tjejooor! ^.^


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau