Should've Taken The Chance. Kapitel 46.

Previously:
"You know something?" frågade och han ryckte på axlarna.
"No what?" svarade han nyfiket och jag log.
"Even though everyone says you're really mean and all the thruth is you're like a big, cuddly, teddybear" sa jag och Simon skrattade högt.
"Don't spread that rumour around" skämtade han och jag log.
"I'm making no promises" svarade jag retsamt och log emot Simon.
Det var inte svårt att se varför min mamma tyckt om Simon så mycket, inte svårt alls.

 

 

"So how's Ireland?" frågade jag Niall igenom telefonen, ställde ner min kaffekopp på bordet och satte mig i soffan.
"Home" svarade Niall och jag kunde höra hur han log.
"It must be really nice going home and seeing your family and friends after these life changing past months" log jag.
"It was" svarade han och jag rynkade min panna.
"Was?" sa jag frågande.
"Well, I mean it still is I just kind of miss London. Alot" började han.
"I miss the boys, I miss X Factor and I miss you"
"Well cherish the time that you do have at home with your family because then you're off to the X factor tour and then if things plays out as we all want it you; you probably won't be able to go home that often" sa jag och han suckade.
"I know and I am really happy to be home I just wondered a thing"
"What?" frågade jag och hörde hur han log när han svarade.
"Do you want to fly over and celebrate new year here with me?" jag log stort efter att han frågat och nickade innan jag insåg att han inte kunde se mig.
"Of course Niall. I would love to" svarade jag.
"Good, my friend Sean is throwing a party" sa han uppspelt och jag skrattade.
"Are you sure it's okay with him if I come then?" frågade jag honom och han fnös.
"Like he would ever say no to a gorgeous girl like yourself to come to his party" svarade han,
"Plus it's an all invite party. Everyone can come" la han till.
"I know what an all invite means beb" svarade jag.
Jag skulle precis säga något mer när någon knackade på min dörr.
"Niall there's someone at the door, I'll call you back later yeah?" sa jag snabbt och kollade intensivt på dörren. Rädd för att personen som stod på andra sidan var Adam.
"What if it's Adam?" sa Niall oroligt och jag smög fram till dörren för att kunna se vem det var igenom det lilla kikhålet.
"It's not" svarade jag snabbt, efter att jag sett vem det var, och la sedan på i örat på Niall.
Jag svingade upp dörren och kollade argsint på personen som stod framför mig.
"What the hell are you doing here?"

 

Jag ställde ner den fortfarande rykande te koppen och min påfyllda kaffekopp på köksbordet innan jag satte mig på stolen mitt emot min oväntade, och oönskade, besökare.
"So?" frågade jag otåligt och kollade intensivt in i de gröna ögonen som flackade fram och tillbaka emellan saker i rummet, allt utom mig.
"I just needed to apologize" skammen hördes igenom rösten och jag suckade när blicken fästes vid min.
"I know what I did was shameful, disgusting and so extremely wrong because I know that you love him and..."
"I don't love him" avbröt jag snabbt.
"Wait what" nu var det chock som lyste igenom rösten.
"But then why did it upset you so much?" förvirring.
"Because you were my best friend. I trusted you and it wasn't because I was inlove with him it was because of the principal that you, my best friend, had sex with the person whom I was dating at the time" svarade jag med besvikelse.
"We dated" erkännandet kom inte som en chock för mig men jag var ändå inte beredd på att få höra det.
"After?" frågade jag och mottog en nick.
"And before, I mean before you came here. A couple of years ago we dated but then we just fell out of love and stopped and then seeing him with you it just woke feelings in me that I didn't know were still there and I know I should've told you about how I felt but I was afraid that you'd hate me. And then we fought and I thought that you didn't appreciate him so I went to talk to him and one thing led to another and then when I had told you I assumed you broke up and he asked me out and I accepted and everything was going good until this morning when he slapped me after I got angry with him because he didn't clean up after himself when he dropped a plate." tårar rann nerför det gömda ansiktet och jag reste mig upp för att sakta gå fram till den hulkande kroppen.
"Nora" började jag osäkert men visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta så istället tog jag hennes hand i min och drog med henne in i sovrummet.
"I know" viskade jag och lyfte min tröja över huvudet. Hela min rygg var täckt med blåmärken och rivmärken. Man kunde skymta mina fortfarande inte helt läkta revben och jag suckade.
"This is why I didn't love him. He hit me Nora and he... he.. used me in other was" sa jag, oförmögen att säga ordet.
"You have to leave him before he starts doing that to you. Please Nora, don't claim that you can't because you love him because you can never love a man that treats you like this" bad jag och kollade in i hennes ögon.
"But Sky, I love him"
FÖRLÅT FÖR ATT DET DRÖJT!
 
Nu hände det lite här ju!
För er som undrat om ni skulle få se mer utav Nora, japp. Här har ni :)
Vad tror ni händer i de kommande kapitlerna, med Nora och Adamns förhållande, när Sky flyger äver till Irland?
 
/Embla, Izabella & Olivia.xx

Kommentarer


bella

Har ingen aning om vad som ska hända, men jag tror det händer något mellan Sky och Niall på Irland/nyår

Svar: Alltid lika kul att läsa era spekulationer :)
xxEmbla.
eionovels.blogg.se

Anonym

Skitbra som vanligt!

Svar: Thanks you :P
xxBella.
eionovels.blogg.se

Cookie

tror samma sak som Bella, hoppas de iaf! de va asbra xx

Svar: tack beb <3
xxOlivia.
eionovels.blogg.se

Moa

När kommer nästa del ut?!?! :)

Svar: Jag är på Gotland just nu o kan därför inte publicera för jag har inget internet.Bella & Embla är i Melbourne respektive LA så de kan inte heller. Men jag åker hem på söndag så räkna med att få det på måndag :)

xxOlivia.
eionovels.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag kan se)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback







© Olivia Wahlström, Izabella Nanu & Embla Nordén Schau